- The Tondu Bodyguard -
Cover Editing by _HayleyDawnHarper_
#Part3
Smpai saja Pinky dmeja dia trus dia tgok balik gmbar yg sir eric berikan td.. Dan fail yg sir eric serah kan...
>>>15minit tadi
"Dlm fail tu ada data² peribadi Nicholas dan ahli keluarga dia so U kna check dlu sana.. Esok U akan b'pindah kerumah dia spya snang U pantau dia... Ingat! Dia tdak tau yg dia dlm bahaya so jgn amik mudah! Understand?!"
Soal sir eric serius, Pinky hnya mengangguk... Pinky mngeluh pnjang bila dpt tau dia akan jd Bodyguard utk seorg kusai... Dgn perlahan dia melihat keatas fail dan data² Nicholas...
*Nicholas Victor 26yrs
Seorg pelakon,ank kepada Dato Henderson ank kedua dri 3adik beradik...Bla bla bla bla..."Wait... Dato Henderson?? Mcm familiar pulak nie muka dia?"
Pinky b'kata dlm hati, dia cuba mengingati siapa gerangan dato Henderson smbil pejam kan mata...
"It's him... The one who ask me to join taekwando! Ya i really sure this..."
Ujar Pinky smbil t'senyum... Lalu dia pun b'besar hati utk m'jaga ank Dato Henderson sbgai Bodyguard.. Dan dgn pantas dia kmbali ke bilik sir eric..
Tok tok... tok tok...
"Come in"
Arah sir eric dri dlm... Pinky pun msuk dan menuju ke meja arah sir eric... Nmpak wajah hairan sir eric melihat gelagat pinky snyuman xlekang d bibir...
"Yes Pinky? What can i help u??"
Soal sir eric smbil naik kn sbelah kening dia... Pinky mnta izin dduk lalu sir eric signal sruh dduk...
"Sir... Sy stuju mw jd Bodyguard sir Nicholas sir... so when i go they're home??"
Soal Pinky... Sir eric naik kening lgi skali smbil m'nongkat dagu...
"Pinky didn't u heard me? I said u have to go there tomorrow.. isn't it clear?"
Soal sir eric lagi... Lalu Pinky snyum lalu memukul dahi dia sndiri..
"Ops... my mistake, sorry sir sy t'lalu truja utk jd Bodyguard pda ank dato Henderson... Thanks sir"
Ujar Pinky ceria... Smakin pelik sir eric lihat karenah Pinky yg tba² ceria...
"Hmm maybe coz Nicholas insom kali nie kan? So dia excited lgi² Nicholas nie actor... So mmglah truja... Ladies..."
Sir eric membuat andaian sndiri smbil b'kata dlm hati... Sbenarnya Pinky excited sbb dia b'kerja d rumah lelaki yg pernah menolong dia suatu ketika dahulu dan mmg ini lah masa nya dia kna membalas kebaikan lelaki yg juga ayah kpada Nicholas. Dato Henderson..
"Hye Pinky... Ceria nya dpt kerja bru... Oit station?"
Soal Roy smbil dduk dmeja Pinky... Pinky hnya angguk kpala smbil siapkn apa yg ptut... Smbil b'fikir smpai rumah mw call Apple dan Packing baju dan sbgai nya...
"So brapa bulan..?"
Soal roy lagi, kali nie Roy tlg pinky kemas meja pulak smbil mengerling kearah Pinky...
"Maybe 3months... Or lebih... Knapa??"
Soal Pinky smbil snyum... Tp tgn msih lagi sbuk kemas itu ini...
"I'm gonna miss you"
Jwb Roy slamba,Pinky yg dri td sbuk mngemas itu ini t'henti lalu melihat kearah Roy.. Roy bru t'sedar yg dia lancang b'kata²...