Zodra de bel ging sprong ik op nog opgeluchter dan mijn leerlingen. Ik had niet verteld over Callicios wat ik had willen vertellen en de leerlingen leken licht teleurgesteld, het was namenlijk geen verhaal met actie. Ik wachtte tot de laatste leerling weg was en vluchtte naar mijn scooter. In een mum van tijd was ik thuis en had ik de laptop opgestart, ik had gelijk gehad het waren coördinaten van een grote bibliotheek in Amsterdam. Ik keek op de klok ,als ik snel was kon ik er nog naartoe. aarzelend stond ik op want de overige nummers waren natuurlijk een gang en boeknummer. Ik pakte mijn jas en had dus al besloten. Ik stapte op mijn scootertje en zou in Amsterdam wel eten .Ik deed mijn ipod oortjes in om niet na te denken en zong hard mee met de muziek. Voor ik het wist was ik bij de bieb. Ik ging meteen op zoek naar het boek. Ik kon het niet vinden en liep naar de balie ''Goedemidag mevrouw weet u mischien waar boek 02397 is?'' de vrouw keek me verbaasd aan de meeste klanten gebruikte de titel en niet het bruiknummer. Even bestudeerde ze me en knikte toen ''Ik zal het even voor u opzoeken'' zei ze rustig en klikte een paar keer met de muis terwijl ze naar haar scherm staarde. ''Dat ligt in de kelder'' een lichte verbazing kroop over haar stem, Oké het kroop niet maar het droop er eerder af. Ik keek haar smekend aan ''Zou ik er even naar mogen kijken?'' mijn stem was al net zo smekend als mijn blik. De Bibliothecaresse knikte en leidde me naar de kelder ''Kijk hier maar even hier liggen toch alleen afdankjes dus je kan niks slopen'' ze praatte tegen me alsof ik een vernielende rottiener was. Maar ik had geen tijd om beledigd te zijn en daalde de trap af. De stoffige boeken schreeuwde om opgepakt te worden en ik ging op zoek naar mijn boek. In planken en ook in dozen. bijna wou ik het opgeven ik had alles echt alles! bekeken en ik was hier al bijna 2 uur. Uitgeput ging ik op een van de dozen zitten en keek rond daarboven was een richel,, en lag daar nou een boek? Ja het was een boek snel stapelde ik wat dozen eronder en ging erop staan. Met moeite kreeg ik het boek te pakken. Het stof stond er metersdik op. Met moeite veegde ik het af en kreeg abrupt een hoestbui. Eindelijk ontdekde ik een paar letters ''Een C,a,l,,,l,,c,,o,,,,,,,s'' ik dacht na ''Callcos?'' zei ik zacht ''Callicios'' schreeuwde ik uit en liet van schrik het boek vallen, Ja dat had er gestaan! Maar hoe kon dat nou ik had Callicios zelf verzonnen! Verzonnen of niet? Dit was onmogelijk ik opende het boek en keek naar de landkaarten en verhalen over Koning Carlos de derde en zijn jongste maar vrijmoedigste zoon: Will! Dit kon niet dit was onmogelijk! Langzaam liep ik de kelder uit Ik liep naar de vrouw aan de balie ''Zou ik dit boek kunnen kopen het is toch een afdankertje?'' de vrouw knikte en ik betaalde haar er 10 euro voor. Dit moest ik verder uitzoeken misschien was het een grap van mijn leerlingen. Maar mijn leerlingen konden dit toch niet zomaar doen, Ze konden nooit een bibliothecaresse omkopen. Wat het ook zou zijn ik zou het uitzoeken tot op de bodem van Callicios.
-------------------------------------------
Sorry dat het zo lang duurde mensen hoop dat jullie het leuk vonden
JE LEEST
Calicios
FantasyEen jonge vrouw op zoek naar haar zusje in een wereld die alleen hoort te bestaan in de spinsels van haar eigen fantasie