I HAD WATCH THE M/V AND IT WAS LIT AF.AS WE KNOW BANGTAN IS SLAYING THE AMERICAN SO THEIR GRAPHIC STYLE IS TOTALLY GONNA MAKE MORE AMERICAN LOVE THEM AND LEAD THEM TO BE THE WINNER OF BILLBOARD SOCIAL ARTIST AWARD . HAHAHAHAHAHA I AM A PROUD ARMY.
OK , now . It is the time for some chitchat about the m/v and maybe some theories ahhaha.
⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇
Overall , my theories are not that bad and almost kena pada m/v.I'm not a person yang akan melalut tak tentu pasal.
Ok , aku tak tahu aku dah cakap ni ke belom but again , Taehyung had lost his mind . Dia kinda ada that psycho feels tau .
Disebabkan Jin visual so ini semua leads to dia lah ye .
Now a little flashback and theories yg aq baca kat ig . And all of this is based on the m/v k.
1 .Boy in luv and Just One Day - Jin had confessed dekat perempuan yang dia suka .
2.War of hormone - Perempuan yang ada dalam video tu pilih Taehyung pada akhirnya.
3.Run - House of cards(lagu) . Kad yang dibina menjadi sebuah rumah oleh Jin telah dimusnahkan oleh Taehyung . Bermaksud , Jin cuba membina rumah tangga atau pon cinta tetapi Taehyung menghancurkannya.
4.Dalam m/v lain - Jin mengambil keputusan untuk membunuh diri . Bunga yang selalu ada dalam m/v masa Jin ialah satu bunga yang melambangkan kematian.Dia dah letakkan 6 kelopak bunga and member dia org ada 7 yg bermaksud satu lagi dah layu aka mati
5.I need U and others - Disebabkan Jin's suicide , dia org jadi depressed and cuba untuk bunuh diri jugak.Taehyung paling depressed and lead dua untuk bunuh ayah dia yang kebetulan selalu dera mak dia .
6.Run - Orang yang sedar semya benda ni hanyalah Jungkook.Disebabkan kawan" dia tak terima kenyataan yang Jin dah mati , dia hanya monitor.Dia cuba menghilang Yoongi tapi akibatnya dia irg bergaduh teruk.
7.Blood Sweat Tears - Melihat kawan" dia sengsara . Jin dah berjanji dengan evil side dengan menjual soul dia dekat evil menyebabkan badan dia decay.Dia hidup tapi mereput dalam diam(?).As we can see yg dia merekah.Sayap yang ada pada Taehyung ialah sayap evil cause dlm ni Taehyung jadi psycho.
8.Spring Day - Dia orang semua dapat terima kenyataan yang Jin dan mati so dia orang cuba move on bersama-sama dan melepaskan masa silam.Kasut yang digantung pada pokok tu bermaksud kematian.Even kita tahu itu kasut Jimin but it means Jimin redha dengan kematian Jin.
9.Spring Day/Not today - Tunjukkan dekat kita akan dua alam.Yang menunjukkan apa yang bakal berlaku apabila Jin tak maafkan Taehyung sebab ambil yeoja dia.
Not today is bila dia orang tak dimaafkan Jin means dia org semua mati with suicide attempt.Manakala spring day tuh dia org move on dan hiduo bersama-sama.YNWA.10.BST Jap Ver - Ni ada sikit flashback .Ada scene dekat tgh" mv yg meunjukkan pergaduhan Jin dan Taehyung.Jin menumbuk Taehyung bertubi dan mengucapkan kata 'mianhae' .Dan benda ni jadi terbalik iaitu di mana Taehyung telah bunuh Jin.Dia menaiki tangga ke saty bgnn tinggi sambil tangan dia memegang kaca yg menjadi bukti dia membunuh Jin.
Jin nampak bayangan kejahatan yang cuba memanggilnya semasa dia memandang lukisan sebelum ini.Dia nampak statue yang ada dalam bst korea with bersayap.
Dalam m/v ni kita boleh tahu , Taehyung dah tak waras . Dia cuba bunuh diri , terperangkap dalam kain putih and senyuman psycho dia.
Ahli yang lain cuba menjadi waras tapi sukar . Namjoon memberi Jungkook minum satu jenis dadah iaitu absinthe yang menyebabkan halusinasi.I'm not sure sama ada lukisan tuh lukisan Van Gogh or not but people kata Van Gogh selalu minum dadah tu.
Sama seperti m/v run cuma orangnya terbalik.Sebelum ni suga mabuk.Jungkook muntah dah Suga cuba menenangkannya tapi akibat dia khayal , dia bertindak ganas.
Jimin/Jhope macam mencari sesuatu . Dia tahu gambar yang Jin lihat sebelum ni merupakan petunjuk.As kita boleh nampak dia menari bawah lukisan tersebut dan tarian yang membawa maksud curiosity(?).
Suga , ahli yang cuba menyedarkan mereka semua . Sebelum ini mungkin Jungkook tapi akibat jungkook pon dah jadi kurang waras ,dia sebagai paling tua selepas jin perlu bertindak.Suga nampak kejahatan Jimin yang akan dtg cuba menghampiri , dia memerhati kemudian mengambil tindakan.Dia menutup mata Jimin dari melihat kejahatan yang bakal dtg as we can see ada dua jimin dalam satu scene tuh dan akhirnya Jimin yg baru muncul tu ditarik ke alam lain aka evil side sebaik sahaja suga tutup mata jimin.
Masa Jk pengsan dalam tandas ada satu asap hitam dtg iaitu evil. Jungkook sudah mula tumbuh sayap when it means evil tu mula tumbuh dlm diri dia . As we can see bekas sayap yg ada atas tilam yg dia baring kecil berbanding Taehyung.
Namjoon ada luka kat tangan.Ha yang ni maybe dia bunuh Jk or cuba sakitkan diri sendiri.
Jhope with arrow tu aku masih tak sure but maybe because dia nak bunuh those evils.
Pengakhiran m/v, Jin lenyap(?) as we can see jantung dia dah dirobek oleh evil . Dia cuba lari tapi kesudahannya tak begitu baik.
Akhir sekali , semasa Namjoon bertugas di stesen minyak . Jin dtg dan memberikannya lighter . Seperti kita tahu dia bakar stesen minyak tuh.Macam ,Jin suruh dia mati sama-sama lah kot .
Ok maybe agak serabut cause aq buat ni as soon as m/v jap. ver keluar . And hakikatnya it is almost 3 masa aq siapkan ni so do paham kalau nampak tak kene.I will search for theories lagi so do wait for upcoming theories~ till we meet again.
YOU ARE READING
FOREVER ° 영원히 (theories)
Aventura[BTS Theories and some ranting] People are just like butterflies , they'll come and leave . Don't chase them as they will come by their own . Don't lock them . They will come back if you were destined to be together .