4

58 7 2
                                    

[ sara ]

"Ishhh bodohla aku ni. Sara, apa dah jadi dengan kau ? Mana Sara yang hati keras sangat tu ?! Mana ?! Mana ?! Ishhh!!" minda ku memarahi, tangan mula memukul - mukul kepala.

"Kakak Ara, why are you hurting yourself ? Are you okay ?" Kehadiran Ari secara senyap membuatkan aku terkejut beruk, nasib baik aku tak buka langkah silat paling tidak pun melatah. Jatuh saham nanti.

Aku mengurut dadaku. "Eh? Ari, I'm not hurting myself, darling. I'm totally fine." Perlahan aku menuju ke arah Arisa  lalu mengusap lembut bahunya.

"But I saw you hitting your head ? Are you totally fine ?" Dia membuat muka comelnya. Nak aku tell the truth la tu. 

"It just... I've been stressin out a little. I forgot to... to... uh eat my pills. My headache pills" Alahai Sara kot ye pun nak bagi alasan bagi la yang buat orang tak risau. Nanti tak pasal budak ni lagi bertambah risau.

Aku menunduk lalu mengusutkan rambutku yang sedia kusut.

"Hey! Shatbh it!" Aku mengangkat mukaku, perlahan.

Qristie memuncungkan bibir kecilnya lalu mengucup pipiku perlahan. "Ari dah cast a spelled to shuh shuh kakak Ara's pain. It works everytime I did it to mama and papa, so it will works on you too tau. Ari tak nak kakak Ara sakit."Budak ni memang tau macam mana nak buat aku melt la.

"Dini tak ada kakak. Maybe that's the reason why she get attached to you easily." Farhan Anaqi aka mamat tindik emotionless menjoin 'girly talk' aku dengan Arisa sambil menyandar di pintu bilik Arisa. Tempting. Eh apa kau fikir ni Sara?

Aku segera merapikan rambutku dan berjalan merapati Farhan Anaqi. Mamat tindik ni kalau close up hot jugak. Hati aku menfangirl.

"Earth to Sara. Sara ?"

"Huh ? Owh! Ha, awak nak apa datang sini ?" Aku bertanya.

"I want you. No! Wha-t I mea-... mean is, I want Dini and you to join us for dinner since it's getting darker and your first day almost done." Aku dapat melihat pipi Farhan Anaqi merona merah tambah dengan tingkahnya meraup belakang tengkuknya. Malu la tu.

"Okay!" Aku membalas gembira. Kegembiraanku tidak bertahan lama, aku tergelincir.

Tanpa kerelaanku, aku menarik baju Farhan Anaqi yang juga terkejut beruk tengok aku tergelincir. Disebabkan tindakan yang tak disangka oleh aku, telah membuatkan kami sama - sama terjatuh. Badan sasanya melekap di badanku, mata aku dan Farhan Anaqi saling bertatapan.

"A'an, Sara and Dini! Can't you guys faster the dinner's about to start!" Mama menjerit, memanggil kami.

Aku yang baru sedar ke alam realiti cepat - cepat melarikan anak mata seraya menolak tubuh Farhan Anaqi dengan woman's power aku yang tak se-gah mana. Farhan Anaqi bingkas bangun lalu menarik tanganku untuk membantu. Gentleman jugak mamat ni.

"Ermm... Sorry and thanks.  Kalau awak tak tolong mesti saya macam - macam jadi kat saya." Sedikit humor aku selitkan agar situation tak 'awkward' antara aku dengan dia.

"Oooo... I'm sooo gonna tell mama and papa, you guys are about to kiss." Anak kecil itu berlari menuruni anak tangga. Kami yang masih tercengang lebih kepada blur lari mendapatkan Ari yang sedang menjerit sambil ketawa kala menuju ke arah family mereka.

"Ari, wait up!" Aku menjerit. Boleh pecah anak tekak aku nanti jerit macam ni.

Kami berdua cuba untuk mengejar kembali nafas setibanya sampai di meja makan. Aku mengangkat mukaku ke arah papa, mama dan Ari yang sudah tersengih penuh makna. Tak marah kah pasangan ni kat aku ?

"Ah sudah takkan budak kecik ni dah bagitau kot. Eh ? Kenapa muka Lutfi macam...marah ? Perasaan aku je kot." monolog aku dalam hati.

[ siddiq ]

"Damn! What's up with those faces and smiles except for Lutfi. Pehal mamat tu macam on period. Takkanlah man period dia dah datang. Tak silap aku bulan depan. Owh shit!" monolog aku dalam hati.

"Siddiq... Sara..." Mama tersengih ke arah aku dan Sara.

"Did you guys kiss ?!" Semua mata menumpu ke arah Lutfi yang sudah berdiri dengan buku lima yang digenggam kemas. Masa marah pun nampak seksi. Susah betul la hensem sangat.

"Asal kau nak marah sangat hah ?!" Siddiq memarahi Lutfi yang mula mengorak langkah ke arah kami berdua sedang berdiri.

Lutfi mencekak bahagian kolar baju Siddiq, tanpa sempat aku menghalang, tumbukan padu tepat melayang ke muka Siddiq yang belum bersedia untuk menepis.

Fuck! Takkan mamat ni jealous sampai sanggup tumbuk adik sendiri. Dia baru kenal aku satu hari je kot! Doesn't make sense!

Belum sempat Lutfi menyerang untuk kali kedua, aku berdiri, mendepakan tanganku untuk menghalang amukan Lutfi yang kian menggila.

Satu hadiah alias tumbukan seorang lelaki hinggap di pipi ku.

Mataku mula berpinar, kepalaku berdenyut dahsyat, imbangan kian hilang dan kala itu duniaku  menjadi kelam.

▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲

Wassup readers!

So I just published a freakin new chapter. Take times. I hope you guys stay tuned to this pathetic story. But believe me I'll try my best to make this story not a cliché one so yeah.

Don't forget to,

🌼Follow Vote Comment🌼

Thank you so much!!!

◈uniquecorn◈

destinyWhere stories live. Discover now