[ lisa ]
Aku tercengang tapi dengan segera aku cover dengan muka seposen aku.
Mukanya aku tenung. Tipu la kalau aku cakap mamat ni buruk mengalahkan perigi buta belakang rumah Wak Seman ( pakcik guard kolej kami ) . Mata aku jatuh di telinga dia. Ada lubang tindik. Déjavu.
"Tak puas lagi ke tenung aku, well as cliché as it can be, you should take some pictures. They last longer." Suaranya berubah, lagi raspy.
Aku mendekatkan mukaku dengan mukanya.
"Well as cliché as it can be too, you should take some pictures instead of lying your dirty fingers on my face." Aku memberi pipinya satu kucupan yang membuatkan pipinya memerah. Bilik rawatan aku tinggalkan dan tak lupa juga lambaian buat si adik yang setia mengintip aku dan abangnya.
Well boy, you messed with a wrong girl.Malam tu aku dan Rosé meneruskan mission kami yang telah di delaykan akibat kecuaian aku.
"Boss apa macam ini hari ? Semua ada okay ?" Setelah memastikan orang yang mengawal main gate kilang usang tu orang yang lain, aku perlahan - lahan menuju ke arahnya apabila 'boss' nya hilang dari pandangan.
Aku menumbangkan mamat India tu dengan menekan nadi nafasnya. Settle.
Rosé membuntuti aku memasuki kawasan yang dikenali sebagai 'syurga dadah'. Lantas arahan untuk Rosé masuk dahulu aku beri, namun tak aku menduga Rosé hilang.
"Pstt... pstt... Rosé. Rosé." Dan duniaku gelap saat bau chloroform menyengat ke dalam hidungku.
[ siddiq ]
Aku masih berada di awan - awangan seraya mengelus tempat dimana aku menerima kucupan dari si kembar Sara. And yes... aku masih tak tahu nama dia.
Perjalanan aku ke rumah, mindaku dipenuhi dengan wayang ulang tayang si minah gangster tak bernama . Stres memikirkan pasal si kembar Sara, aku rebahkan badanku atas katil yang terchenta.
Tak sampai seminit aku baring, telefonku berbunyi.
*
Double update sebab chapter ni dah lama mereput dalam draft (づ ̄ ³ ̄)づ