[ no one ]
Langkah Lissa dan Rosé mati apabila terdengar bunyi derapan tapak kaki manusia. Badan disandarkan di dinding konkrit. Suasana sepi tanpa sebarang bunyi. Not even bunyi cengkerik.
"Rosé, shhhs. They are looking at here!" Lantas mulut Rosé ditekup.
"Mmhmm mhmm mhmm"
"Eh bongok lah senyap!" Tanpa disedari kaki Lissa terpijak serpihan kaca dan hasilnya, 'kreakk'.
Wow memang marvelous babi!
"Woi siapa tu!" Sergah salah sorang mamat yang di'skodeng' oleh Lissa dan Rosé.
[ lissa ]
"Holy shit! Lari!" Rosé menarik tanganku seraya menuju ke arah motosikal golden black R1 kami diparkir.
Kami memecut laju menentang arus. Lelaki tadi mulai hilang ditenggelami kereta - kereta yang nampak gayanya tidak akan berkurang. Barangkali ingin menuju ke rumah dan bertemu dengan yang tersayang.
Bagi aku, Lissa Olivia, perkataan rumah tak pernah wujud dalam kamus hidup aku. Apatah lagi pepatah rumahku syurgaku. Rumah aku hanyalah sebuah tempat penyelidikan.
Bangun, dapat mission, laksanakan, selesai, tidur. Itulah kitaran hidup seorang spy.
Aku dan Rosè melepaskan lelah setibanya kami di 'rumah'.
"Aishh, bodoh betul la! Macam mana boleh jadi macam tu. Kita tak pernah buat any mistake sebelum ni." Aku meraup wajahku, kasar.
"Aku minta maaf sangat, babe. It's all my fault. Aku tak patut bising tadi." Rosè bersuara.
Minah ni la. Bukan salah dia, aku yang terpijak kaca tadi.
"Babe, dengar sini. Bukan salah kau, okay. Aku yang pijak kaca tadi. Sekarang ni, kita jangan risau sangat. Dia tak nampak kita pun." Pipi Rosè dielus lembut.
Perlahan - lahan aku menolak Rosè untuk berbaring di atas katilku. Esok, aku dan Rosè masih ada banyak perkara untuk dilakukan. Salah satu daripadanya adalah, pergi kolej.
Oh ya! Lagi satu rutin harian aku adalah pergi kolej macam remaja normal yang lain.
Walaupun aku dan Rosè dalam satu fakulti yang sama, kami jarang dapat bersua muka kecuali waktu makan.
Rosè menyamar jadi budak pandai atau lebih dikenali sebagai nerd. Aku pulak menyamar sebagai badass, memang sesuai dengan perwatakan aku pun. Rosè kalau kau tak kenal dia memang semua lelaki pandang sebelah mata je lah. Rugi - rugi.
Mana tak nya, Rosè tu hot nak mampus. Body goals. Aku yang badass ni tak payah tanya, memang tayang body ah. Macam kafir pulak aku ni. Hidup aku tak dibesarkan dengan agama termasuklah Rosè. Aku tak pernah tertarik nak ambil tahu pun.
[ no one ]
Langkahnya diatur perlahan menuju ke pagar utama Kolej Youth Generation yang terkemuka di Malaysia.
Mata - mata liar mulai memerhati segenap tubuh Lissa. Pandangan yang dapat memuaskan nafsu serakah jantan - jantan keparat termasuklah lesbian yang wujud di situ.
Nak buat macam mana Lissa ni memang hot orangnya.
Memandangkan ini hari pertama mereka untuk semester baru, Lissa hanya membiarkan. Malas nak cari gaduh awal pagi buta.
"Lissa. Pstt.. Pstt.." Lissa mula mencari suara yang amat dikenali, Rosè.
"Woi barai! Sini!" Rosè berkata seraya menarik tangan Lissa untuk duduk di sebelahnya.
"Memang aku nak nampak kau pun. Eh asal kau bisik - bisik eh panggil aku ?" Lissa bertanya.
"Don't you know, babe ? Ada dua mamat tengku nak masuk sini! Everyone's talking about them!" Mood fangirl Rosé diaktifkan.
[ Rosè ]
Aku menepuk - nepuk kuat paha Lissa yang terdedah.
"Babi! Sakit, bodoh! Relax, biatchh." Lissa membalas dengan menampar belakang ku.
"Okay.. okay.. I'm relax. Nama diorang kan, perghh handsome. Mesti hot kan." Aku memandang Lissa dengan harapan dia akan bersetuju dengan imaginasiku tentang mahasiswa yang bergelar tengku itu.
"Sayangku Rosé... Kita ni spy tau. There's no such word like love in our life dictionary. I hope you remember that. I don't wanna make you feel sad, but that's the truth, darling." Aku ditarik pulang ke realiti kerana kata - kata Lissa memang betul.
"Yelah... By the way, nama diorang Tengku Farhan Siddiq and Tengku Lutfi Aryan. Diorang cakap Lutfi Aryan tu international playboy, badass jugak tu sesuai ah dengan kau." Aku nengusik. Minah ni dah la coldhearted tahap gaban. Kalau minah ni jatuh cinta, aku lah insan paling bahagia.
[ lissa ]
"Wait wait wait. What are those punks' name ?" Soalan Lissa tidak diendahkan apabila Rosè tidak menjawab lalu mengalihkan pandangannya mengikut anak mata Rosè.
Mataku terbeliak.
************************************
sorry for not updating for a long time and doesnt make an announcement for it. I actually busy focusing on my exam thank you for reading this shettt hahaha btw keep on reading hahaha.
Thanks to those who vote thank you so much now that i'll try ma best to update frequently.
Thanks for waitin :)
[ taehyme ]