|11. kapitola| ĎALŠIE ČASTI SKLADAČKY

1.6K 130 11
                                    

,,Tri mesiace?" zavrčal chlapec s búrkovými očami neveriacky.

,,Naozaj vás nenapadá, čo by mohol byť ten pergamen, o ktorom Slughorn hovoril?" spýtala sa Hermiona.

,,Tri mesiace ..." zopakoval Sirius podráždene.

,,Myslím si, že to s tým všetkým vôbec nesúvisí. Zrejme išlo len o nejaký zoznam našich nápadov," zavrtel Remus hlavou.

,,Tri mesiace. To predsa nemôžu myslieť vážne, že nie?" spýtal sa zdesene Sirius.

,,Takže to celé bolo zbytočné. Nedozvedeli sme sa nič iné, než to čo už vieme," povzdychol si Harry.

,,Že sme sa nič nedozvedeli? A čo napríklad tá vec, že ​​budem tri mesiace tráviť hlúpym leštením pohárov v pamätnej sieni, hnusným upratovaním starých kníh alebo prehrabáváním sa nejakým humusom na prípravu elixírov a podobnými nezmyslami?" vzlykol Tichošľap.

Jeho priatelia ho však ignorovali.

,,Čo myslel Slughorn tým, že sme sa nejakú dobu po našom návrate začali správať nejako divne? A čo ten elixír zabudnutia? Myslíte si, že sme ho vypili dobrovoľne?" zaujímal sa James.

,,Ono to vlastne všetko do seba zapadá," pokrčila plecami Hermiona a jemne sa začervenala.

,,Čo tým myslíš?" začudoval sa James.

,,No ... Vo chvíli, keď som si mohla byť naozaj istá, že ste to vy, a že ste sa dostali z minulosti, som začala na pracovať jednom elixíre zabudnutia pracovať. Nie. Počkajte," pokračovala, keď si všimla, že Záškodníci sa chystajú k nejakým námietkam.

,,Pozrite. Dozvedeli ste sa o tomto čase viac, ako je zdravé. A aj pre vás bude lepšie, keď niektoré veci zabudnete. Nemusí to byť úplne všetko. Zariadila som to tak, aby niekde hlboko vo vás zostali nejaké spomienky," vysvetlila pohotovo.

,,No to ma vážne teší," zamrmlal James.

,,Ja myslím, že by sme sa mali vrátiť k nášmu pôvodnému problému," prerušil ich Ron. ,,Stále ešte nemáme ten časovrat," upozornil všetkých ostatných.

,,Podľa Slughorna ste sa objavili niekedy uprostred noci. Teraz je poludnie, čo nám dáva ešte pár hodín, pokiaľ ten časovrat funguje tak, že vás prenesie o niekoľko rokov, a nie hodín," zamyslel sa Harry.

,,A čo keď ich späť neprenesie ani časovrat?" premýšľala nahlas Hermiona.

,,Ako to myslíš?" pozrel sa na ňu Remus.

,,Čo keď ten časovrat po použití jednoducho zmizne, alebo prestane navždy fungovať? Čo keď je len na jedno použitie, alebo sa s ním dá cestovať iba do budúcnosti?"

,,Hermiona, ak máš nejaký nápad, tak sa o neho podel skôr, než začneme všetci panikáriť," kývol na ňu Weasley.

,,Ja len, že ... Možno by sme mohli nájsť nejaké kúzlo..."

,,Moment. Ja viem, na čo myslíš. Chceš sa pokúsiť použiť kúzlo na prenesenie časom. Hermiona, uvedomuješ si, že toto patri medzi tie najťažšie kliatby? A ich použitie je nesmierne nebezpečné? Keby sa niečo nepodarilo, mohlo by to mať strašné následky," zamračil sa Harry.

"Ja to všetko viem. Lenže možno nám neostáva žiadny iný spôsob. Je to zrejme jediné riešenie. A napadlo ma, že keď si tak dobrý v obrane proti čiernej mágii ..." pokračovala Grangerová v obhajobách svojho plánu.

,,V obrane! Nie v nej! A tie kliatby pre prenesenie v čase rozhodne čierna mágia!," upozornil ju Harry.

,,Hej, a nechcete nás tiež nechať niečo povedať? Povedal by som, že do toho všetkého máme čo hovoriť!" ozval sa Sirius.

Mágia času | harry potterWhere stories live. Discover now