|10. kapitola| PROFESOR SLUGHORN

1.5K 139 5
                                    

James ticho pochodoval pred známou chodbou, vedúcou do Chrabromilskej veže.

"Nepochopím, že stále ešte nevymenili Tučnú dámu. Človek by povedal, že po tak dlhej dobe, by už mohli urobiť nejakú zmenu," zamumlal Sirius a odhrnul si prameň vlasov z čela.

"Nemáš ju rád len preto, že na nás už niekoľkokrát nakričala za to, že ju pravidelne uprostred noci prebúdzame," pokrútil hlavou Paroháč.

"Pravda. Revala tak hlasno, až prilákala toho otravu Filcha," zamračil sa Tichošľap dotknuto.

"Kvôli nemu sme dostali ten hlúpy školský trest."

"Ako by ti jeden trest naviac ešte mohol ublížiť," usmial sa Remus.

"Nehľadiac na to, že nebyť toho, nikdy by sme sa tu nedostali," pokrčil James ramenami.

"Neviem, či sa to dá brať ako nejaké extra pozitívum," zamrmlal Námesačník, jeho priatelia však spoznali, že to hovorí len zo zvyku, lebo si toto dobrodružstvo v skutočnosti náramne užíva.

"Buď ako buď, môžeme byť radi za Tučnú dámu. Tiež mohlo byť aj horšie," uzavrel celú debatu James.

"A tiež že bolo," ozval sa hlas Rona Weasleyho, keď zlaté trio vyliezlo z ukrytých dverí, nachádzajúcich sa za portrétom hlasno pochrupujúcej Tučnej dámy.

"Keď si spomeniem na tretí ročník ..." pokrútil hlavou pri akejsi spomienke.

"A keď si spomeniem, čia to vlastne bola chyba ..." pousmial sa Harry a jeho dvaja kamaráti sa dali do smiechu.

Záškodníci na nich udivene hľadeli, ale vysvetlenia sa tentoraz nedočkali.

***

"Prečo tam nemôžeme ísť tiež?" spýtal sa trucovito Sirius.

"Pretože je to príliš riskantné," odpovedala mu tvrdohlavo Hermiona.

"Lenže ja by som starouška Slughorna tiež rád videl," vyhlásil James.

"Veď ho musíte denne vídať vo vašom čase," namietol Harry.

"Ano. Ale zaujíma nás, ako vyzerá teraz. Veď je to vlastne jediný človek, ktorého poznáme z našej prítomnosti - okrem niekoľko iných profesorov. A možno povie niečo zaujímavé," pokúsil sa nepresvedčivo argumentovať Tichošľap.

"To budete počuť," usmial sa Harry a vytiahol z vrecka habitu sáčok s dlhými ružovými šnúrkami.

"Čo to je?" spýtal sa nedôverčivo Remus.

"Predlžovacie uši," vyhlásil s náznakom hrdosti Ron.

"Ehm?" nadvihol Tichošľap obočie a uškrnul sa.

"Jednoducho si tie konce dajte do uší a počúvajte. Budete počuť celý rozhovor a môžete byť schovaní pred Slughornovým kabinetom," vysvetlila Hermiona pohotovo a podala trojici predlžovacie uši.

"A to nebude nikomu divné, keď nás niekto nachytá, ako sa s TÝMTO krčíme pred profesorovým kabinetom?" zapochyboval Remus.

"Nebude, keď vás neuvidia," uškrnul sa Harry a vytiahol neviditeľný plášť.

"Tak moment. Pod ten sa všetci traja neschováme."

"Keď sa skrčíte..."

"Ja sa na tých dvoch nebudem lepiť! Čo som!?"

"Nemáš na výber."

"Ale..."

"Smola páni. Buď nás vypočujete, alebo sa môžete otočiť a odkráčať späť do Komnaty najvyššej potreby a nechať to na nás, starších a rozumnejších," vložila sa do hovoru Hermiona nekompromisne a Záškodníkom nezostalo nič iné, než ju poslúchnuť a schúliť sa pod neviditeľným plášťom.

Mágia času | harry potterOù les histoires vivent. Découvrez maintenant