Nastala ťaživá chvíľa ticha, pri ktorej Námesačník, Tichošľap a Paroháč len nervózne prešlapovali na mieste, zatiaľ čo traja Chrabromilský študenti sa zrejme veľmi dobre zabávali.
,,Asi sme zablúdili," vyhŕkol bez rozmyslu Sirius.
Ozvalo sa pobavené uchechtnutie.
,,Poďte za nami," povedala veliteľsky Hermiona a zamierila do najbližšej prázdnej učebne.
Neochotne ju nasledovali.
,,Čo od nás chcete?" spýtal sa Remus, akonáhle sa za nimi zavreli dvere, a skúmavo sa zahľadel na Harryho, ktorý bol presnou kópiou svojho otca. Až na tie oči... tie mal...
Ten si medzitým pohodlne sadol na jeden z prázdnych stolov a zamával Záškodníkom pred očami ich vlastnou mapou.
,,Myslím, že toto všetci traja veľmi dobre poznáte, že áno? Musím priznať, že občas sa na nej objaví veľa zvláštností. Ako napríklad ľudia, ktorý by už dávno mali byť mŕtvi," chvíľu sa odmlčal a potom pokračoval, zatiaľ čo traja chlapci nemali absolútne žiadne tušenie o čom hovorí.
,,Raz mi ale jeden profesor, ktorého sme mali na obranu proti čiernej mágii, povedal, že Záškodnícka mapa nikdy neklame. Škoda, že tu nezostal učiť dlhšie. Mal totiž, povedzme, taký malý chlpatý problém," pokrčil Harry ramenami a v kútikoch úst mu myklo.
Sirius s Jamesom sa prekvapene pozreli na Remusa, ktorý trochu zbledol.
,,Ako ste sa tu dostali?" prešla k jadru celého rozhovoru Hermiona a ľahko sa mračila, ako nad niečím usilovne premýšľala.
Bolo už úplne zbytočné ďalej klamať. To vedeli.
,,Tichošľap, teda tu Sirius, našiel raz taký zvláštny predmet. Podľa všetkého to mal byť časovrat. Avšak veľmi špecifický a jedinečný. A zrejme nemal vracať do minulosti, ale mal vás presunúť do budúcnosti. Celkom nás to lákalo vyskúšať," pri týchto slovách sa Harry aj jeho dvaja kamaráti ľahko pousmiali, ,,a tak sme to využili vo chvíli, keď sme dostali školský trest. Chceli sme sa posunúť časom o pár hodín, aby sme stihli... no povedzme určité veci, ktoré sme už mali naplánované," vysvetľoval James, Remus ho však kyslo prerušil.
,,Rád by som Paroháča len trochu poopravil. My sme nedostali školský trest. Teda aspoň ja nie. A rozhodne som to tiež nebol ja, kto chcel vyskúšať niečo, o čom ani nevieme, ako funguje, len aby sa vyhol školskému trestu a namiesto toho si užíval s tou šľapkou Raymondovu," rozčúlene kývol hlavou smerom k Siriusovi, ,,alebo sa snažil zbaliť Evansovú," pozrel sa o niečo prívetivejšie na Jamesa.
,,Takže ste z minulosti," zhrnula to Hermiona.
Záškodníci si vymenili pohľady.
,,No, tak nejako," pripustil Sirius. ,,Prekvapuje vás to?"
Chlapec s ryšavými vlasmi, ktorého meno zatiaľ nepoznali, sa pousmial.
"Pravdupovediac nie. Mimochodom, keď ste z minulosti, tak sa zatiaľ ešte nemôžeme poznať. Ja som Ron Weasley," predstavil sa.
,,Hermiona Grangerová."
,,A myslím, že ja som sa vám už predstavil," usmial sa Harry a teraz si všetkých troch prezeral ešte zkúmavejšie.
,,Napadá ťa niečo?" otočil sa zrazu Ron k Hermione.
,,Zatiaľ nie," odvetila, ,,ale raz som čítala o akomsi kúzelníkovi (Harry a Ron si pri tom vymenili krátky pohľad), ktorému sa na odbore záhad podarilo zostrojiť časovrat, ktorý mal fungovať obrátene. Teda presúvať do budúcnosti. Išlo o niečo úplne ojedinelé a zrejme aj veľmi nebezpečné. Keby sa totiž ľudstvo, mohlo dozvedieť, čo ich čaká, menili by prítomnosť, a tým aj budúcnosť, ako by práve potrebovali. Preto mal byť ten časovrat zničený. Ale bol ukradnutý a nikto sa nikdy nedozvedel, kam zmizol."
Ron len nenápadne pretočil oči.
,,To je síce veľmi pekné, Hermiona, ale myslím si, že nás teraz asi najviac zaujíma tá pasáž o tom, ako je nebezpečný."
Harry prikývol.
,,Má pravdu. Už tak ste sa o svojej budúcnosti dozvedeli zrejme viac, než dosť. Keby ste vedeli ešte o niečo viac, asi by ste sa to pokúsili - aj keď napríklad len nevedomky - zmeniť. Mali by ste sa vrátiť späť do svojho obdobia."
Sirius sa pri týchto slovách zatváril previnilo a poškrabal sa vo vlasoch ,,No... ako by sme to povedali," začal.
,,My totiž ten časovrat už nemáme," priznal James.
,,Ako nemáte?" vykríkla Hermiona.
,,Ono totiž... Keď sme sa dostali sem, do tejto doby, tak ten časovrat jednoducho zmizol," vysvetlil Remus.
,,Tak toto nie je dobre," pokrútil hlavou Ron.
,,A vo vašej dobe... Kde ho Sirius vlastne našiel?" spýtal sa Harry a veľmi zvláštne sa zahľadel na svojho budúceho krstného otca.
,,Poznáte komnatu najvyššej potreby?" spýtal sa ich Tichošľap. Harry, Ron a Hermiona si vymenili krátky pohľad a prikývli.
,,Raz som nutne potreboval schovať pár predmetov...no a Komnata sa premenila na akýsi zvláštny sklad vecí, ktoré si tam študenti už niekoľko generácií ukrývali... Keď som sa tým haraburdím prehrabával, našiel som veľa úplných zbytočností. Narazil som aj na niekoľko fľaštičiek elixírov lásky -najskôr už pekne starých- potom na takú divnú korunku, z ktorej mi išiel mráz po chrbte," Harry sa pri tých slovách ľahko vzpriamil, ,,V každom prípade som tam našiel aj ten časovrat a k nemu niečo ako návod. Bohužiaľ bol písaný v latinčine, takže sme tomu moc nerozumeli. "
,,A preto sa presunuli miesto o pár hodín, o pár rokov," zavrčal vyčítavo Remus.
,,Možno sa ten časovrat vrátil späť do komnaty najvyššej potreby," napadlo s nádejou Jamesa.
,,To je síce možné, ale bolo by lepšie, keby nie," prerušil ho Harry. ,,Vlani prešla komnata ničivým požiarom. A to práve vo chvíli, keď bola premenená v onen sklad, o ktorom Sirius rozprával. Všetky predmety tam zhoreli."
Záškodníci sa po týchto slovách zatvárili vydesene. Že by museli až do smrti zostať vo svojej budúcnosti?
,,A čo klasický časovrat. Mohli by sme ich pomocou neho vrátiť späť," navrhol Ron.
Hermiona však pokrútila hlavou.
,,V tej knihe sa písalo, že dva druhy časovratov nemožno kombinovať. Buď by nefungovali, alebo by sme spôsobili ešte väčší zmätok. A navyše všetky časovraty na ministerstvu sa zničili pred tromi rokmi keď..."
Záškodíci sa zatvárili nechápavo ale nič sa nepýtali keď vydeli ako Harry po tých slovách zbledol. Chvíľu bolo nepríjemné ticho a všetci boli ponorený v myšlienkach.
,,Moment... Aký bol dátum, keď ste vo vašej dobe použili ten časovrat?" spýtal sa Harry zamyslene.
,,Jedenásteho decembra. Prečo sa pýtaš?" odpovedal James a zahľadel sa na svojho syna, ktorého ešte len bude mať. Pripadal si v tej chvíli veľmi zvláštne.
Harry chvíľu premýšľal a potom ľahko zbledol.
,,Pre Merlina. Myslím, že máme problém. Musíte sa do vlastnej prítomnosti vrátiť presne za dva dni. Inak tým zmeníme budúcnosť," zamrmlal a nevšímal si, ako na neho po tomto oznámení ostatný prekvapene treštia oči.
ESTÁS LEYENDO
Mágia času | harry potter
FanficTrojicu chlapcov by ani vo sne nenapadlo, čo sa môže vykľuť z nevinného plánu na vyhnutie sa školskému trestu. No neznámy čarovný predmet môže v rukách nezodpovedných tínedžerov spôsobiť mnoho problémov, medzi ktorými je aj neplánovaný výlet do budú...