More troubles

18 0 0
                                    

Mona ging als eerste de winkel uit, want we konden toch geen risico's nemen. 5 minuten later liep ik richting de uitgang. Een grote brok had plaatsgenomen in mijn keel, en mijn hart ging als een gek tekeer. Normaal was er in de Zara geen beveiliging op de kleren zelf, dus er zou geen probleem mogen zijn. De deuren kwamen in zicht en onrustig liep ik erdoor...

Toen kwam de schrik van mijn leven, de alarmen gingen af en ik stond aan de grond genageld. Alle blikken gingen mijn richtig uit, en ik had geen idee wat ik nu moest doen. Ik zag bewakers en het enige wat ik kon bedenken is rennen!

Rennen Lea, RENNEN! dacht ik bij mezelf.

Zonder dat ik wist wat er gebeurde was ik enkele seconden later als een bezetene aan het rennen. Ik kreeg een geweldige adrenalinestoot en bleef maar rennen. Ik zag Mona en Hope me angstig aankijken, maar ik had geen tijd om hen iets van wat er gebeurde uit te leggen. Ik bleef rennen en rennen, en toen ik achterom keek zag ik een reusachtige bewakingsman achter me aan lopen. Ik greep mijn fiets en viel bijna... Ik herpakte me, sprong erop en begon als een gek te trappen. Ik reed de winkelstraat uit en ging de massa mensen tegemoet. Ik keek nog eens achterom en zag dat de man de achtervolging op had gegeven, want hij had waarschijnlijk door dat hij mij met m'n fiets toch nooit zou inhalen.

Straaltjes zweet liepen er over mijn rug toen ik onze oprit opreed. Het was reeds een halfuur gepasseerd, maar ik durfde niet meteen naar huis rijden omdat ik met de gedachte zat achtervolgd te worden... Ik had heel het park doorgefietst en had dan toch besloten om naar huis te gaan. Gelukkig waren mijn ouders niet thuis. Ik opende de voordeur en liep de trap op naar mijn kamer.

Ik liet me vallen op mijn bed en liet een grote zucht ontsnappen. Ik had het ontzettend warm en mijn ademhaling was nog steeds onregelmatig. Toen dacht ik aan Mona, wat als ze haar herkend hadden? Ze had met mij in de winkel gestaan en misschien had iemand dat gezien. Vlug nam ik mijn mobiel uit mijn rugzak.

*7 gemiste oproepen*

*12 nieuwe berichten*

Zonder de berichten te lezen zocht ik het nummer van Mona en wachtte tot ik haar opgeluchte maar bezorgde stem hoorde...

The noteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu