Syar.. tak sangka kan you boleh selamatkan I dalam sungai deras tu.kata Sab di pangkuan Syar.Syar hanya tersenyum sambil memandu kereta itu.
I takkan biar you mati dalam sungai tu,sebab I nak you mati di sisi I.kata Syar tenang sambil tersenyum.Sab juga tersenyum.Kereta itu dipandu laju melebihi had laju yang ditetapkan.Meter menunjukkan dah 180 km/h di highway yang sesak dengan kenderaan.Syar mencelok like a pro.
Kita nak ke mana ni Syar?soal Sab.
Somewhere far.jawab Syar ringkas.
Kereta Ferarri itu meluncur laju dan tiba-tiba naluri Syar mula memberi petanda.Dia melihat cermin pandang belakang,kelihatan lima buah kereta BMW hitam sedang mengekorinya.
Shit!Bentak Syar dalam hatinya.
Baby,kita ada teman teman datang menemani.kata Syar menyuruh Sab bersiap sedia.Sab sudah bersedia dengan rifle di tangannya.Nak jadi makwe pembunuh upahan mestilah kena cekap guna senjata kan?
Hold on baby.kata Syar lalu membelok tajam di selekoh itu membuatkan kereta Ferarri itu membuat drift melepasi kereta di hadapan mereka.Kereta BMW hitam itu masih mengejar.
Laju betul kereta dorang ni.bisik hati Syar sambil menjeling ke arah cermin pandang belakang.
Cermin belakang kereta Ferarri itu pecah apabila terdapat beberapa orang lelaki di kereta BMW itu melepaskan tembakan.Sab dan Syar menunduk lalu melihat belakang.
Shit.Sekali lagi kereta aku jahanam macam ni...bentak Syar.
Sab mengacukan riflenya itu ke arah kereta BMW hitam yang berada di hadapan sekali.Dia menembak ke arah pemandu tersebut namun pemandu itu bijak mengelak dan bersembunyi di sebalik kereta orang lain.
Syar hanya memerhati daripada tempat duduk pemandu.
Sab fed up jugak tembak tapi tak kena.
Fed up baby?Pemandu tu ada otak.So tembak benda yang takde otak baby.jelas Syar.
Yang takde otak?soal Sab sambil buat muka pelik.
Syar hanya mengangguk sambil terus memandu laju di celah-celah kereta lain.
Sab melihat kereta BMW hitam tersebut dan memikirkan apa yang dimaksudkan oleh Syar tentang tembak benda yang takde otak.Namun dia terpaksa menunduk.Dia diserang bertalu-talu.
Hmm..baby?panggil Sab.
Yes?sahut Syar.
Boleh tunjuk mana benda yang takde otak tu?soal Sab lagi.
Syar hanya tersenyum.Dia tahu Sab takkan faham.Dia mengacukan pistolnya ke arah belakang namun dirinya tetap fokus memandu.
Sab terkejut.
Dia nak tembak tanpa tengok target?soal hati Sab.
Shuhhhh!!!!
Bunyi peluru meluncur keluar dari kelongsong lalu menuju laju ke arah kereta BMW hitam pertama.Sab melihat perjalanan peluru itu lalu Sab pelik.
Kenapa pelurunya tak pergi ke arah pemandu?soal hati Sab.
Peluru tersebut tepat mengenai tayar belah kanan kereta tersebut lalu tayar tersebut meletup membuatkan kereta tersebut hilang kawalan dan melanggar kereta lain di hadapannya dan kereta konconya di belakangnya,. hanya dua yang berjaya mengelak daripada melanggar kereta BMW hitam pertama itu.
Syar tersenyum apabila tembakannya berjaya.Sab pula melepaskan nafas lega.
3 done.Two more left.kata Syar lalu memandu laju ke dalam sebuah terowong.
Diorang takkan berjaya kejar kita.Eksiden tu buat jarak kita makin jauh dan terowong ni gelap dan paling panjang di negeri ni.terang Syar yakin.
Sab hanya menyandarkan tubuhnya di tempat duduk penumpang di hadapan.Penat dibuatnya.Nampak macam senang si Syar ni buat kerja tapi bila dia try..Fuhh!Memang takde bakat nak jadi pembunuh upahan langsung.
Syar lagi sekali menjeling cermin pandang belakang.Tiada menunjukkan tanda mereka diekori lagi.Dia pun melepaskan nafas lega.
Siapa pulak yang tahu dia masih hidup ni?soal hatinya.
Fikirannya ligat memikirkan jawapan pada persoalannya sendiri lalu satu cahaya putih menerangi wajah Syar.Cahaya daripada penghujung terowong itu memaksa Syar mengecilkan sedikit matanya daripada silauan itu.Kereta dipandu keluar daripada terowong itu dan tiba-tiba...
Syarrr!!Elakk!Jerit Sab apabila menyedari ada sebuah kereta kebal menanti mereka di hadapan terowong itu.
Stereng ditarik ke sebelah kanan dengan kuat untuk mengelak kereta kebal itu dan keadaan kereta yang berada dalam kelajuan penuh itu membuatkan daya graviti kereta itu berkurangan lalu kereta Ferrari itu terbabas lalu terbalik di jalan raya itu.Berpusing beberapa kali dan akhirnya melanggar tembok divider.Ferrari itu dalam keadaan yang teruk dan mula berasap dengan api-api yang muncul di enjin kereta itu.
Dalam keadaan terbalik itu,Syar yang cedera parah itu melihat Sab yang sudah berlumuran darah.
Sab!