Kepulan asap rokok memenuhi ruang udara bilik itu.Encik Park hanya memerhati Syar yang sedang membelek fail sulit itu.
Korang ada biodata aku dan semua info aku.Apa sebenarnya niat kau ni?tanya Syar serius.
Macam yang kau sedia maklum,BAYANG adalah organisasi yang bergerak tanpa dikesan pihak kerajaan atau musuh.terang Encik Park.
So apa misi yang kau sebutkan tu?tanya Syar lagi.
Misi yang besar.Aku akan bagitahu lepas kau pulih.Sekarang ni,nak kau berehat.jelas Encik Park.
Syar melihat kakinya yang berbalut itu lalu dia menjeling Encik Park.
Kau tak percaya aku?Luka kat kaki ni apalah sangat bagi aku.kata Syar yakin.
Asap rokok itu dikeluarkan.Encik Park merenung Syar sejenak.
Kau yakin kau boleh teruskan?soal Encik Park.
Im very sure,Sir.kata Syar yakin.
Ok.Yura?Bawak Syar kenal tempat ni dan ambil peralatan dia.Kita akan gerak dalam 2 hari.kata Encik Park memanggil Yura.
***
Ok,Macam yang kau tahu,Aku Yura dan aku akan jadi partner kau dalam misi kalini.kata Yura yang sedang mencari fail dalam satu bilik itu.Syar melihat sekeliling bilik itu Penuh dengan fail-fail sulit.
Nah,First sekali identiti kau akan berubah.Kata Yura.
Berubah?soal Syar.
Yes.Ingat tak kau eksiden tu?tanya Yura.
Syar hanya mengangguk.
Yura melempar senaskah surat khabar ke atas meja di hadapan Syar itu.Syar membaca tajuk utama di muka depan surat khabar itu.
"MR.X dan Teman wanitanya TERBUNUH"
Sab!?Bisik hati Syar.
Apa agenda disebalik penipuan ni?soal Syar.
Bayang nak dunia tahu kau dah mati.Bila dunia ingat kau dah mati dan kau akan mampu bergerak tanpa halangan dan hakikatnya,kau tak mati.Itu cara kita bekerja.Dalam BAYANG.terang Yura.
Wow.Impressive.kata Syar yang agak terkejut.
Ini tuksedo kau,passport,kad pengenalan,cash and wallet.Ini identiti baru kau.Kau bukan lagi Syarizal Amran.kata Yura sambil menyerah satu bungkusan yang mempunyai satu nama yang telah tertulis di situ.
Flex.
Flex?Nama apa tu?soal Syar.
Disini orang akan kenal kau sebagai Flex.So,kau boleh mandi dulu then kita akan tawaf ini markas.kata Yura.
Syar melangkah ke arah bilik mandi.Bagus jugak dapat bersihkan badan.
****
Hey Nick,Kau da siapkan senjata untuk Flex?soal Yura.
Sudah.Dua hari lepas.kata Nick.
Good job.kata Yura.
Kau yakin ke dia mam...Nick terdiam.
Nick?kata Yura sambil melambaikan tangannya di depan muka Nick itu.
Nick memuncungkan mulutnya menunjukkan pada satu arah.Yura menoleh and then she be like...
Oh My God!!getus hati Yura.
Kelibat Syar dengan tuksedo membuatkan Yura kaku kerna tertawan.Syar memberikan senyuman segannya.
Apahal semua pandang aku ni?bisik hati Syar.
Agak kekok sebab aku tak pernah pakai.jelas Syar.
Yura?!
Ye saya?Sorry.kata Yura meminta maaf.Lamunannya makin jauh sejak melihat Syar tadi.
So what now?soal Syar.
Nah.kata Yura menyerahkan Dual Glock kepada Syar.
Wow.Dual.Kata Syar sambil tersenyum.
Can I test it?tanya Syar.
Test.Dekat sini.Kau gila ke?Kau boleh tertembak pekerja kat sini.kata Yura terkejut.
Sokay.You can trust me.kata Syar yakin.Dia mencari targetnya.Dia melihat seorang lelaki sedang memegang air tin Coke sambil berbual dengan rakannya.
Syar tersenyum.Dia mengacukan kedua pistol kepada satu arah.Tin Coke tu.Dia sedia untuk melepaskan tembakan.
Syar?Stop!jerit Yura.
Shuhhhh!!Shuhh!!
Kedua peluru itu meluncur laju membelah angin lalu menuju ke arah tin kosong itu.
Shuhhtt!!bunyi peluru terkena tin coke itu yang sudah berlubang dan menyebabkan air memancut keluar
Semua terdiam dengan tembakan itu terutamanya yang pegang air tin tu.Muka terkejut beruk gila tu.
Yura terkejut.
What the..Dua peluru pergi arah yang sama?!! Terkejut beruk Yura di dalam hati.
Nick mula rebah dek kerana tembakan yang hampir 90% mustahil.
Syar menoleh ke arah Yura yang terkejut lalu tersenyum.Dia mula menyukai Dual Glock barunya itu.
Rileks,kan aku da cakap kau boleh percaya kan aku.Apa misinya?Sebab aku dah bersedia!