Dalam kiraan 1,2,3 kita lompat ok.Now kita lari sama-sama.suruh Syar.
Mereka berlari untuk melompat.
Masa bom berdetik.
5
4
Lompat!Jerit Syar namun apabila dia menoleh ke arah Yura.Dia hanya berdiri di situ.
Yura!!!jerit Syar yang sudah melompat dan menuju ke arah bangunan sebelah.Sepanjang lompatannya menuju ke bangunan sebelah itu,dia memandang Yura.
Kenapa dia tak lompat?!!jerit hati Syar.
Yura berdiri di situ.Tersenyum dengan titisan air matanya mencurah.Dia melambaikan tangannya perlahan.
I love you,Syar.bisik Yura.Dia tak sanggup nak kacau kebahagiaan mereka.Biarlah dia bersemadi di sini.Bersama ayahnya.Bom berdetik.
3..
2..
1...
Yura!!!!!!!!jerit Syar sekuat hati.
Dia dapat melihat tubuh Yura berada di dalam letupan itu.Seterusnya bangunan itu pula meletup dan kelibat Yura terus lenyap.
Syar mendarat dengan agak teruk kerna tak menyedari dah sampai bumbung sebelah.Jatuh bergolek.Sab juga begitu.Syar sempat memegang tangan Sab.
Kita akan selamat,Sab.
Rest in Peace,Yura.
***
Itu ke apa yang berlaku masa awak join Bayang?tanya Sab.
Yes,sayang.kata Syar.
Pasangan itu sedang duduk di balkoni rumahnya ditemani angin bayu dan matahari terbenam mengimbau peristiwa yang sudah berlaku sebulan lepas.
Kenapa Yura tak melompat?soal Sab.
Dia nak kita bahagia dan kita akan bahagia.jawab Syar lembut.Sayu hatinya mengenang Yura.Dia perlu teruskan hidup.Bayang pupus.Dia mahu berhenti menjadi agent ataupun pembunuh upahan.Dia mahu fokus dengan Sab.Mahu menjaga Sab sebaiknya dan dengan doa agar Yura tenang di atas sana.Dia cukup bahagia sekarang dengan Sab disisinya.Wajah wanita itu direnungnya.Terasa Sab bertambah cantik apabila tersenyum dan disinari matahari terbenam itu.
Selepas peristiwa letupan itu,Syar membawa Sab ke hospital dan doktor mengatakan yang Sab tidak dapat mengingati semua perkara dan di saat dia di hospital itu,ada satu perkara yang dia ingat.Dia menangis sambil tersenyum dan ada empat patah perkataan yang disebutnya apabila wajahnya dibelai Syar.
I love you too,Syar.
Tamat