Sambungan..
Selepas selesai interview..
Exo member masuk ke bilik rehat dan ada antara mereka yg mencuci muka,main phone ,main game dan macam2 lagi..
Tapi kai...
Duduk di depan cermin sambil memandang batu yg berada di atas meja make up..
Kai pov
Xda apa yg menarik ttg batu ni..tapi..apasal aku rasa nak tgk jer??hurm...dan hati aku rasa nak sangat jumpa yeoja yg bagi batu ni kat aku..kenapa???perasaan apakah ini??
End povTiba2
??:kai-yah...
Kai:*pandang*ah..suho hyung..wae?
Suho:wae hyung tgk kai macam ada masalah jer..
Kai:xdalah hyung..Suho melihat batu di atas meja lalu digapainya..
Suho:ni batu apa?
Kai:batu ni..ada org cakap boleh bawa tuah...
Suho:siapa org tu?
Kai:erm..masa kat new york..
Suho:kai cinta dia??Soalan yg mengejutkan keluar dari mulut leadernya..
Kai:a..aniy...
Suho:habistu wae kai jadi macam ni??
Kai:macam apa?xfaham..
Suho:*mengeluh*kalau bukan sbb cinta..xkan kai akan tenung batu tu...
Kai:tak..cuma curious about this stone..
Suho:ker..kai cuma nak yeoja tu datang korea??
Kai:xdalah hyung..jgn fikir pelik2..dahlah..nk pergi basuk makeup ni..Kai bangun lalu meninggalkan suho..
Suho memandang batu yg dipegangnya dan berkata perlahan2 .
Suho:aku tahu kau sudah jatuh cinta..aku bukan kenal kau harini..dah lama..dan batu ni buat kau ingin jumpa yeoja tu..aku tahu sbb...aku pernah melalui semua ni..hanya satu brg yg diberi..kita akan ingat sampai bila2 kalau kita suka dia..dan itu namanya cinta...
Lalu suho meletakkan batu itu di atas meja..
Situasi kai..
Selepas bercakap dgn suho..
Kai masuk ke tandas..
Dia membuka pili air lalu membasuh mukanya..
Wajahnya di pandang dlm cermin..
Kai:aku cinta dia???tapi....*mengeluh*
Dgn perlahan kai mebgelap mukanya dgn kain...
Kai:cinta xkan hadir kan kalau hanya jumpa sekali or sekejap saja..tapi .bila aku tgk yeoja tu hati aku xkeruan...wae??wae??selagi aku xjumpa dia selagi tu aku xtenang..tapi dia kat new york..kecualilah dia kat korea...
*******
Keesokannya ..
Di Incheon Airport..
??:Hello!Korea!!!hehe..mama tq bawak hyunjin kat sini..*peluk *
Jihyo:yer syg..*balas pelukan anaknya*
Hyunjin:mama..nanti kita tinggal kat mana?
Jihyo:erm kejap..nanti mama tanya auntie maria..
Hyunjin:mama wae auntie maria xikut sekali??
Jihyo:dia sibuk syg..lagipun suami dia kan kerja kat sana..
Hyunjin:oh..Jihyo:kejap yer mama nak call auntie maria..
Jihyo menekan nombor maria..
In call
Jihyo:maria..i have arrived..sekarang aku kat incheon airport..aku xpernah dtg sini..so lepas ni aku kena pergi mana?
Maria:oh..erm...kau naik teksi and cakap kat pakcik teksi tu kau nak pergi JYP Entertainment..nanti dia bawalah kau..
Jihyo:oh. Tapi aku nak tinggal kat mana?
Maria:alah kau pergilah dulu ke jyp tu..nanti ada sepupu aku kat sana..dia nak datang jemput kau kat airport but agak2lah..diakan idol..xpasal pasal ada gossip pulak..so kau pergi jer jyp yer..
Jihyo:ah ok..
Maria:ok..nanti kau dah sampai call aku..aku dah bagi no.phone kau kat dia..nanti dia call kau..lagipun sekarang dia tgh practice..oh ya..hati2 tau kat sana..and aku nak nanti kau balik new york ..kau mesti bawa balik bf or suami..hahaha..
Jihyo:dah mula mengarutlah kau ni..dh2..aku pergi dulu..bye2.
Maria:ok bye..
End call
YOU ARE READING
🔆Once We Loved🔆 •KIMKAI• ✔
RomanceSinopsis SONG JIHYO 24 tahun Seorang perempuan yg dianggap sbg ibu tunggal yg mempunyai anak lelaki bernama HyunJin..Tapi org lain tidak tahu kebenaran di sebaliknya.. KAI (Exo)25 tahun Seorang idol lelaki dari group yg sangat popular di seluruh dun...