Sambungan..
Jihyo:kalaulah hyunjin tidak sakit. Boleh aku tgk dia menjadi dewasa..tapi malangnya..*menangis*
Hyunjin:mama!!
Teriak hyunjin dari dapur..
Jihyo dgn cepat mengesat air matanya lalu menjawab panggilan anaknya sambil menuju ke dapur
Jihyo:ye sayang..
Hyunjin:mama jomlah makan sekali..
Jihyo:xpa..mama dah makan..hyunjin makanlah..
Hyunjin:ok..Jihyo melihat anaknya makan dgn berselera sekali..air matanya ingin jatuh ke pipi tapi ditahan supaya hyunjin xbertanya kpdnya..
Skip
Waktu tidur hyunjin
Dalam bilik hyunjin
Jihyo:nih makan ubat..*suap ubat*
Hyunjin:mama..hyunjin nk tanya boleh?
Jihyo:apa syg?
Hyunjin:wae sejak kecil lagi hyunjin kena makan ubat?hyunjin sakit ker mama?
Jihyo:*senyap*
Hyunjin:nak kata hyunjin sakit tapi..hyunjin xrasa apa2..wae mama?
Jihyo:*senyum lalu gosok kepala anaknya*dah2 tidur..esok nk bangun awal kan?
Hyunjin:tapi mama..
Jihyo:tidur yer..jaljayo..*keluar dari bilik*Hyunjin mengeluh lalu baring di atas katil..
Sekeping gambar di pegangnya..
Terukir senyuman dibibir hyunjin
.Hyunjin:kai hyung..harap2 dapat jumpa nanti..*senyum lalu memeluk gmbar kai*
Hyunjin tertidur..
Jihyo terduduk di depan pintu bilik hyunjin..
Air matanya keluar xberhenti..
Jihyo:mianhae hyunjin-ah..mama xdapat cakap perkara sebenar..mama xnak hyunjim takut..mianhae..hiks. Hiks..
Jihyo teringat 1 bulan lepas..
Flashback..Di hospital Daemun
Jihyo:doktor..macam mana dgn anak saya?dia ok?
Doktor:sy dah cek banyak kali anak puan..dia menghidap kanser perut tahap 3 puan..
Jihyo:t-tapi..doktor..tak mungkin..
Doktor:puan bawa bersabar..kami pihak hospital akan cuba sedaya upaya utk menghapuskan kanser ni..tapi puan..bayaran utk operation...
Jihyo:sy xkisah..asalkan anak sy selamat..
Doktor:baiklah..so next week operation tu start...
Jihyo:baiklah..jadi sy kena bayar pendahuluan ker?.
Doktor:yer..pasal tu puan boleh ke kaunter..
Jihyo:baiklah thanks doktor..Di bilik wad kanak2
Hyunjin:mama!mama!rindu mama!*peluk jihyo*
Jihyo:mama ada kat sini syg..
Hyunjin:mama . hyunjin boleh balik dah ker?
Jihyo:xboleh syg. Doktor nak cek kamu sekali lagi..nanti semuanya dah ok baru boleh balik..yer?
Hyunjin:tapi mama..
Jihyo:sayang..
Hyunjin:oklah..Jihyo melihat anaknya dgn wajah sayu..
Jihyo mengesat air matanya tanpa pengetahuan hyunjin..
3 hari kemudian..
Di bilik doktor.
Doktor:puan..sy ada berita kurang baik utk puan..
Jihyo:apa?
Doktor:kami telah membuat banyak check up dan apa yg sy jumpa..cancer tu dah merebak di paru2 dan jantung anak puan..
Jihyo:t-tapi doc..xkanlah secepat tu..
Doktor:cancer ni ada dua jenis puan..yg lambat merebak dgn cepat merebak..so cancer yg dihidapi anak puan ni cancer yg cepat merebak..kami pihak hospital minta maaf puan..saya..
Jihyo:no!*berdiri*this is not true!xkanlah..jangan cakap yg anak aku dah xda harapan!!!
Doktor:tapi kebenarannya..memang tiada harapan puan..maafkan saya..
Jihyo:*terduduk*
YOU ARE READING
🔆Once We Loved🔆 •KIMKAI• ✔
RomansaSinopsis SONG JIHYO 24 tahun Seorang perempuan yg dianggap sbg ibu tunggal yg mempunyai anak lelaki bernama HyunJin..Tapi org lain tidak tahu kebenaran di sebaliknya.. KAI (Exo)25 tahun Seorang idol lelaki dari group yg sangat popular di seluruh dun...