~2~

2.6K 161 12
                                    

PROLOG

???: Korang tolong kahwin ya? Aku harap sangat korang ciptakan kehidupan bersama sama..tolonglah tunaikan hasrat aku ni..

???: Kau mengarut apa ni?!

???: Tolong jangan banyak cakap..isk! Saya masih perlukan..isk..kamu..isk!

???: Selamat..tinggal..

CHAPTER 1

5 Tahun Sebelumnya..

???: Gempa~!!!

Gempa: (berpaling) HUH?

???: Tak boleh brek~!!!! (memecut)

Gempa: Gwaaah!!! (shock)

DUM!!

Gempa: Aduh...hisss...akak ni! Jangan la berperangai macam budak2 lagi! Kita dah 18 tahun dah ni! Dah masuk university dah. Tak kan nak main kejar2 lagi kot? Kak Taufan ni..(gosok kepala yang benjol)

Taufan: Eehehehe..maaf la adikku sayang...akak tak sengaja..apa salahnya akak main2 ngan adik kembar kesayangan akak kan~?? (peluk Gempa)

Gempa: Ishh..akak! Kita kat ramai orang ni! (malu da sesak nafas)

Taufan: Biarkan~ Akak nak peluk adik akak sorang ni puas2~!! (peluk dengan kuat)

Gempa: NGHH!! SESAK-!! NAFAS-!!

TAP!

Taufan: Adoi! (gosok kepala) (mendongak sambil melepaskan pelukan) Hish! Hali! Pehal ni?! Nak dating ngan adik kesayangan pun takleh! (muncung) =3=

Hali: Yang kau pegi buat kat kalayak jelata ni apsal? Dah takde kerja lain ke? (pegang buku)

Taufan: Eleh~ Jeles lah tu~ tak boleh peluk adik sendiri cam kitorang~ (peluk Gempa)

Hali: Wey, aku tak nak jadi cam Sister Complex ok? Lagipun cara kau layan Gempa ni cam lusbion pulak!

Taufan: Eleh..cakap lah kalau jeles~! (masih peluk Gempa)

Gempa: Akak...takleh nafas ni..=^='

Taufan: EH?! Sorry~!! (melepaskan pelukan) ^^'

Gempa: Heheh..takpe..(bangun)

Hali: Dah2 dengan drama! Jom masuk class! Dah lewat dah ni!

Taufan: Eh! Tunggu Hali!! XO (kejar Hali)

GEMPA POV

SEBAIK MASUK KE DALAM KELAS...

Suasana waktu pagi kan? Macam biasa akan dihuni dengan suara 'pasar' di sekeliling. Macam2 ada. Gosip, gurau sakan, tidur(?), baca buku, bual kosong..dan lain2..Saya Gempa. Masuk akhir tahun ni dah genap 18 tahun. Tahun hadapan akan masuk 19 tahun dan tahun satu lagi akan ambil biasiswa.

Saya ada sorang kakak kembar yang sepertimana korang baca tadi. Namanya Taufan. Sister Complex ke? Eh, taklah! Perangai kakak kembar saya sorang ni memang camni. Dia seorang yang friendly dan cheerful! Untung ada kakak camni walaupun pelik skit. ^^'

Yang korang baca sorang lelaki bermata ruby tu Halilintar. Tapi kitorang panggil dia Hali saja. Dia dingin dan sombong. Tak banyak cakap orangnya. Wkatu first time kenal dia time sekolah rendah dulu pun dia tak cakap banyak. Tapi dia hebat dalam akademik dan sukan. Malah , dia juga orang popular kat sekolah termasuk sekolah rendah, menengah dan..sekarang?

Para Fan's Hali: KYAAAAAAA~!! HALI-KUN!! >/////< (menjerit cam langsuir)

Pelik kan? ^^' Saya pula camne? Aish..tak kan nak puji diri sediri kot? Tapi sebenarnya saya sendiri tak tau perangai saya ni camne? Tapi ramai yang kata saya ni rajin, peramah, baik hati, prihatin dan tegas orangnya. Hmm..masuk bakul angkat sendiri juga saya ni kadang2. Hehe..saja nak puji diri sendiri..tak boleh ke?

From Me To You [✅✔✅]Where stories live. Discover now