Chapter 15
Hari demi hari berlalu. Dan hubungan antara Hali dan Rin semakin rapat. Hali setiap hari ke rumah Rin tolong apa yang patut. Dia juga tidak jemu memberikan buah tangan kepada ibu Rin. Ibu Rind an Ochobot juga tidak jemu melayan Hali. Sifat Hali yang pendiam tetapi peramah membuat mereka lebih gemar Hali datang ke mari. Kadang-kadang Hali akan datang berbuka juga bersama dan pulang ke rumah Tok Aba semula selepas solat terawih. Semua masalah Hali, dia akan ceritakan kepada Rin. Sebab itulah hubungan mereka makin rapat.
Tok Aba yang hanya diam memerhati hairan dengan 2 budak ni. Sebabnya..Gempa juga tidak menghiraukan Hali. Malah hanya duduk di pondok kecil di belakang rumah Tok Aba sambil melihat pemandangan sawah padi yang menghijau dan sibuk layan hp nya iaitu layan digitial Art Ibis Paintx.
(Amboi kau...dah macam Ani dah akak tengok. =^=')
Lebih kurang beberapa minggu lagi bulan Ramadhan akan meninggalkan kita. Gempa seperti biasa akan memasak juadah berbuka puasa. Dia cepat2 ke dapur sebaik sahaja selesai solat Asar.
Gempa: "Nak masak apa hari ni? Stim? Tom Yam Seafood? Apa ek?" 0v0' (masuk ke dapur) (bukak peti ais) " Huh? Alamak...kurma dan bahan2 nak memasak dah habis! 0-0' Tinggal kuih akok semalam je! Nak pergi beli ke? Atok tak balik lagi. Hmm...telefon Hali je lah!"
Sejurus tutup peti, Gempa cepat2 keluar dari dapur dan menuju ke biliknya. Langkah tangga dinaiki dengan berhati-hati agar tidak terjatuh. Namun, dia telah teringat sesuatu. Hali sedang bersama Rin.
Gempa: Iyalah..takkan aku nak ganggu diorang? Hmmh..kena pergi sendiri gamaknya. (lari masuk ke dalam bilik)
.
.
.
.
.
.
DI PASAR
Gempa berjalan-jalan dari satu kedai ke kedai yang lain. Menu yang dijual di pasar malam minggu itu sungguh menyelerakan! Macam-macam jenis makanan ada di pasar tersebut.
Gempa: "Nak beli apa ya?" (tengok2 lauk pauk)
???: Eh? Gempa ke?
Gempa segera berpaling ke arah suara yang memanggil namanya tadi. Rupanya mak cik yang pernah datang ke malam hari lalu.
Gempa: Mak Cik Ina. Beli lauk juga ke? ^^
M. Ina: Ha'a. Mak cik tak tahu nak masak apa hari ni. Jadi meh sini lah. Siapa ada kat rumah? Bakal laki kamu mana?
Gempa: Err..Tok Aba tak balik lagi. ^^' Ah, saya nak kena cepat ni. Tak de apa2 kat rumah. Sebab tu lah datang ni. S-saya gerak dulu ya mak cik? Assalamualaikum. (salam dengan Mak Cik Ina)
M. Ina: Waalaikumussalam...0-0'
Dengan tergesa-gesa Gempa berjalan laju2 meninggalkan Mak Cik Ina yang masih terpinga-pinga.
.
.
.
.
.
Gempa: Okay. Alhamdulillah..semua sudah dibeli. Tinggal balik rumah je.
'Di Bawah~ Langit Yang Sama Kita..Bergandingan~'
Gempa: Siapa pula yang telefon time camni? (ambil fon dari poket)
Gempa menatap skrin telefon miliknya dan di situ tertera nama Thorn. Telefon pintarnya digeset ke 'JAWAB' lalu meletakkan telefonnya di telinga.
YOU ARE READING
From Me To You [✅✔✅]
FanfictionCredit cover: new_divaanis@instagram [COMPLETE!] Fem! Gempa Fem! Taufan Fem! Ais Fem! Thorn Siblings! Halilintar/Blaze/Solar Gempa, merupakan satu-satunya adik kembar Taufan yang disayangi oleh kakaknya. Mereka hidup sebatang kara tanpa ibu bapa. Wa...