"Hyungggg" jerit Y/n
Jin berlari dari dapur ke ruang tamu.
"Yee, kenapa jerit² nii Y/n? Ada sakit kat mana² ke?!" Tanya Jin risau. Jin sangat sayangkan Y/n seperti adik kandungnya sendiri.
"Hyung, Y/n dapat tawaran bekerja!!! " kata Y/n dengan gembira sambil meloncat loncat kecil.
Jin terdiam sejenak.
"Hmm. Takpayah lah kerja sayang, hyung mampu tanggung awak lagi" ujarnya risau.Y/n memandang Jin dengan penuh rasa kecewa.
"Hyung tak fikir ke perasaan Noona macam mana? Sampai bila nak Y/n tinggal sini? Apa Noona kata nanti" nada sedih."Kita bukan tinggal berdua.. Ada TaeTae kan. " Jin cuba mencari alasan.
"Yelah tapi oppa LELAKI, Y/n nii PEREMPUAN" kata Y/n cuba sedarkan Jin yang dia tidak sepatutnya duduk di rumah itu.
"Jangan merepek Y/n. Noona tak pernah pertikaikan kalau Y/n tinggal dengan hyung! Dia pon tahu macam mana hyung sayangkan Y/n!!. " marah Jin. Jin dapat merasakan Y/n beraura² nak keluar dari rumah ..
Tanpa berkata apa-apa Y/n berlari masuk kedalam bilik sambil menagis.
Jin rasa serba salah.
******
Dalam bilik y/n menekup mukanya dengan bantal dan menagis sepuas²nya.. Tiba² Y/n terdengar bunyi ketukan pintu
"Knock knock"
Y/n abaikan.
"Knock knock"
Y/n menutup telinganya dengan bantal.
"Y/nn, Oppa ni" kata suara dibalik pintu.
Y/n terus berlari membuka pintu, sebaik wajah Taehyung terlihat terus y/n memeluknya dengan eret.
"Huaaaaaaaaaa!!! Oppa pergi manaaaa!!!" Y/n menagis di dada Taehyung.
"Sorry baby. "
5 minit kemudian selepas Y/n sedikit tenang Taehyung mengajak Y/n keluar mengambil angin di taman berdekatan. Y/n bersetuju.
*******
Y/n berjalan beriringan dengan Taehyung.
"Kenapa Y/n nak kerja? Kalau tak cukup duit yang Hyung bagi, Oppa boleh tambah duit poket Y/n." kata Taehyung. Dia juga risau kalau Y/n berkerja diluar.
"Kenapa Oppa pon tak bagi y/n kerja? Y/n nak hidup berdikari sendiri! Y/n tak nak susahkan Hyung dengan Oppa."
"Siapa yang kata Y/n susahkan kami? Tak pernah sedikit pun terlintas dihati Oppa dengan Hyung yang Y/n nii menyusahkan kami berdua. " kata Taehyung tenang sambil menekup pipi Y/n supaya Y/n memandang tepat ke dalam matanya.
"Sekarang memanglah.. Sampai bila nak manjakan Y/n? Sampai bila korang nak tanggung adik yang tak ada pertalian darah nii?" tanya Y/n sambil menolak tangan Taehyung yang berada di pipinya.
"Sekarang bukan masa yang sesuai. Umur Y/n baru 19, kami takut sesuatu yang buruk berlaku berlaku pada Y/n kelak." kata Taehyung sambil mengeluh.
Y/n berhenti berjalan dan menagis disitu.
"Oppa rasa mesti ada sesuatu yang menganggu Y/n.. Adik Oppa takkan tetiba memberontak macam ni. Bagi tahu siapa yang buat adik kesayangan Oppa jadi macam ni. " tanya Taehyung curiga kerana perangai Y/n berubah .
Y/n diam... Memang ada sesuatu yang terjadi tetapi dia tidak mahu menceritakannya pada Taehyung.. Mana mungkin Y/n sanggup tinggalkan Hyung kesayangannya itu.. Jin hyung is one in million!!
YOU ARE READING
[C] My Everything💜
أدب الهواة*Epilog* Y/n berperwatakan Tomboi tapi manja. Y/n adalah satu-satunya perempuan di dalam keluarga, mungkin disebabkan itu Y/n berperwatakan Tomboi. Tetapi setelah Y/n berjumpa Jin dan Taehyung, Y/n nekad untuk berubah menjadi seorang 'Gadis' . Y/n...