*Part 2*

574 44 0
                                    

(Jin Pov)

"Mana y/n dengan TaeTae ni, dah nak malam tak balik2 lagi. " Ujarnya risau.

Sejam kemudian Jin dengar bunyi enjin kereta .
"Haa dah balik pon.. Aikk mana y/n? " Jin berlari keluar dan mencari y/n di dalam kereta Taehyung, Tapi y/n tiada.

"TaeTae, y/n mana? "

"Y/n dah balik lah ." Kata Taehyung pelik.

"Bila pulak dia balik?  Hyung tunggu korang berdua balik dari petang tadi lagi. "

"Aikk, serious hyung petang tadi lagi TaeTae dah hantar dia balik sebab ada masalah sikit kt cafe kita. "

Tiba2  terdengar orang  batuk di dalam rumah. Jin masuk rumah nampak y/n baru turun dari tangga dan berjalan terus ke dapur tanpa menghiraukannya.

"Bila y/n masuk rumah? " Tanya Jin

Y/n hanya mendiamkan diri. Dengan selamba dia meneguk air . Bagaikan Jin tiada disitu.

(Y/n Pov)
"Mana mungkin hyung prasan, sebab aku masuk ikut pintu belakang" katanya dalam hati.

"Y/F/N I'm talking to you! " kata Jin tegas.

"Hyungg , dah laa.. Bagi y/n rehat" kata Teahyung lembut.

"Benci sangat ke Y/n kat Hyung sampai pandang muka nii pon tak nak? " kata Jin

Y/n mematungkan diri dan membisukan lidah.

"Baiklah kalau itu yang y/n nak.. Biar Hyung yang keluar dari rumah ni. " kata Jin dalam nada Serious.

3 langkah Jin berjalan , y/n merasakan separuh nyawanya ditarik mengikut langkah Jin.
"Hyunggggg!!!! " jerit y/n sambil berlari peluk Jin dari belakang.
"Maafkan y/n" pintanya dan menagis di belakang badan Jin.

Giliran Jin pula mematung. Tanpa y/n mengetahui Jin sedaya upaya menahan tawa nya dari meletus.. Mana mungkin dia sanggup tinggalkan adik kesayangan nya sorang nii..

"Hyunggg, maafkan lh y/n... Y/n janji tak buat lagi." Ujarnya seakan akan merayu.

"Hey hey heyyy drama apa niiii" kata Taehyung meluat..

"Oppaaa.. Tengok Hyung niii" y/n merengek manja memita bantuan dari Taehyung.

"Eh Oppa tak masuk ea dalam cerita nii" Taehyung angkat kedua tangan nya bagaikan menyerah kalah.

"Hyunggg" ujar y/n pada Jin separuh merengek separuh merayu suaranya serak akibat menagis tadi.

"Okay okay " Jin mengalah. Mana mungkin dia tahan dengar suara y/n sebegitu.. Hatinya mudah cair dalam apa saja y/n lakukan.. Kasih sayangnya sebagai seorang abang memang tiada tanding.
"But Promise me jangan buat lagi k? "

"Aip aip chip" y/n menabik tangan gaya seorang askar.

Jin dan Taehyung ketawa dengan gelagat y/n. Adik mereka sorang ni memang comel.

*******

Keesokkan harinya pagi2 lagi Taehyung membuat bising didalam bilik y/n. Katanya nak pergi menjemput Namjoon , Suga, Hoseok dan Jungkook dekat airport sebab diorang baru balik dari luar negara. Y/n dapat tahu Namjoon Hyung nya nak balik, terus dia melompat macam kanak2 ribina dan Taehyung pon join melompat sama, dia tahu y/n amat merindui Hyungnya itu. Selepas bersiap2 mereka bertiga bertolak pergi ke airport jam 9 pagi. Namjoon dan Yang lainnya tiba pada 11 pagi. Y/n yang excited nak pergi awal, katanya dia tak nak Hyung kesayangannya itu menunggu walaupon sesaat.

*Di Airport*

Tepat jam 11 pagi y/n mendengar pengumuman kapal terbang yang dinaiki Namjoon sudah pon tiba dengan selamat. Y/n berlari ke pintu ketibaan untuk menunggu lelaki itu, 10 minit kemudian y/n nampak kelibat Namjoon dan dia menyorok diantara orang ramai, sebaik Namjoon melepasinya, y/n terus memeluk Namjoon dari belakang.
"KIM NAMJOONN!!! " Y/n memeluknya erat. Tiba2 dia terdengar,

"Ehem Ehem " Suga buat2 batuk

"Yelahh siapa lah kita nii kan Hyung"  kata Hoseok sambil menyiku lengan Suga .

"Mana nampak orang lain dah" kata Jungkook buat2 merajuk.

"Hala halaaa merajuk lh pulak baby tua kita nii" y/n melepaskan pelukan Namjoon dan peluk mereka bertiga "Welcome back Oppaa" y/n buat suara comel.

"Errr Namjoon Hyung! Dia nii awek Hyung ke? " kata seorang pemuda yang datang bersama mereka .

"Ye" kata Namjoon bersahaja.

"Awek kami jugak" kata Jin, Taehyung, Jungkook, Suga, dan Hoseok serentak.

Y/n hanya mampu gelak melihat reaksi pemuda itu.
"Dahlah, jom balik. Y/n nak masak special untuk korang semua. Awak pon ikut sekali ea" kata y/n pada pemuda itu.

"Jimin, Park jimin." Katanya malu2.

"Tapi kalau rasa panjang sangat nama tu,  boleh panggil Oppa je " usik Jungkook.

"Yahhh!!! " Jungkook melarikan diri apabila merasakan aura gunung berapi nak meletop. Y/n pon apa lagi, kejarlah!. Merah padam mukanya menahan malu.

[C] My Everything💜Where stories live. Discover now