"Ani.. Aniya.. Omma.. Xnk Pegi Skolah..Ta..Takut! " Jihyo Menangis teresak2 dihadapan Ommanya..
"Jihyo Ya.. Kamu kan Dah Besar..waeyo? Kenapa Kamu nk takut? "Ommanya Menggosok Lembut Rambut Jihyo Yang tersusun Rapi..
"Ta.. takutlah Omma.. Kawan2 Jahat! " Jihyo memuncungkan mulutnya..
"Jihyo.. Kamu Belum Masuk Skolah Lagikan? Macam Mana Kamu Boleh Kata yang Kawan2 Kamu jahat? " Hidung Jihyo diusik Ommanya.. Jihyo hanya Menunduk Kebawah.. Tangannya Dihulur Ke Ommanya.. Ommanya Mencapai Tangan Jihyo dan Jihyo mencium Tangan Ommanya.. Ommanya Hanya Tersenyum melihat Anaknya yang berumur 15 Tahun itu Masuk Ke Sekolah Sihir.. Jihyo melambai2 Sambil Membuat Muka Masam Dan terus Masuk Ke Hall.. Jihyo dipimpin Oleh Seorang Yeoja Yang boleh dikatakan agak berumur..
"Ma.. maafkan saya.. Ki.. Kita Nak Pegi mana? " Jihyo Melihat Yeoja Itu dengan Penuh sangsi.. Pergerakkan Mereka Terhenti.. Yeoja Itu Memandang Jihyo tajam.. Jihyo Berasa takut Dan Menundukkan Mukanya Kebawah..Mereka Kembali Berjalan.. Setibanya Di KeLas Dia Disuruh Menunggu Di Luar.. Dia Melihat Yeoja yg membawanya Berbual dengan Yeoja Didalam.. Jihyo melihat Sekeliling Pintu..Kecantikan Hiasannya Membuatkan Jihyo Jatuh Cinta.. Sedang Asyik Dia Melihat Pintu Itu Tiba2 Dia dipanggil..
"Jihyo.. Masuk! " Jihyo segera masuk.. Ramai Murid2 Melihat Jihyo..Keadaan Menjadi Riuh rendah..
"Senyap. Senyap Pelajar!..Harini Kita Ada Rakan Baru.. Jihyo...Sila Perkenalkan diri Kamu.. "Jihyo bermain dengar Jarinya..
"Annyeong..Na.. Nama Saya Jihyo.. Pa.. Panggil saya Hyo atau Jihyo.. " Jihyo senyum Kecil... Keadaan Menjadi Riuh Semula..
"Jihyo.. Silakan Duduk Di Tempat Kosong Tu.. "Jihyo terus Pergi Duduk di tempat Yg Kosong...Pembelajaran Berlaku Seperti Biasa.. "Baiklah.. Jihyo.. Saya Nak tanya...Apakah elemen Kamu? " Jihyo Terus sahaja Bangun Apabila Gurunya mengajukan soalan.. "Elemen saya Ais Cikgu.. " Semua Mata Memandang Jihyo.. Keadaan Sunyi Sepi.. Jihyo terus Duduk ..Guru Jihyo menceritakn secara terperinci mengenai elemen Jihyo..(Skipp)
Waktu Rehat Muncul Tiba.. Jihyo makan Seorang diri di meja yang paling Hujung.."Wooi Budak Baru! Belah!!" Jihyo Masih Berdiam diri menjamu.. "Aku Cakap Belah Lah!! " Masih Kaku Jihyo.. "Belah Lah!! Kau xnk belah Kan!! Jim Settle! " Jim menggunakan Angin Iaitu Elemenya Untuk Mencekik Jihyo hingga dia terapung diawangan menahan Sakit.. Tiba2 Satu Bola Api kecil Menghentam Tangannya...Jihyo Jatuh terduduk.."Sapa Buat Tdi!! " Tiada Siapa Menjawab.. Semua Meneruskan Rehat mereka tanpa menghiraukan apa2..."Kau Ingt Eh.. Lain kali Bila Kitorang suruh Pergi kau pergi.. Paham!! " Sekumpulan Lelaki tersebut Meninggalkan Jihyo Terduduk...Jihyo bangun Membersihkan Kainnya dan Duduk disatu tempat Yg mana disitu terdapat sorg Namja "Go.. Gomawo Ya.. "Jihyo senyum Kepada Namja itu.. Namja Itu Menghabiskan Rotinya Dan Terus beredar.. Jihyo kembali berseorangn dan dia mengeluh.. Bunyi Loceng menandakan Berakhirnya rehat.. Jihyo terus masuk kedalam Kelas Dan duduk ditempatnya.. Tiada siapa disitu.. Dia duduk berdiam diri sahaja.. hampir 5 Minit Jihyo menunggu.."Jihyo? Kenapa Kau kat sini? " Seorang Yeoja Menegur Jihyo.. Yeoja Itu Mengambil Buku Dari Begnya dan Terus Bertemu dengan Jihyo.. "Jom! Ikut Aku.. " Yeoja itu Menghulurkan Tangan Ke arahnya.. Jihyo Teragak2 Untuk Membalad Namun dengan Senyuman Manis Yeoja itu Jihyo Terus membalasnya.. Sewaktu Jihyo Dan Yeoja Itu Berjalan. Yeoja Itu Menerangkan setiap terperinci pelusuk skola.. "Jihyo nanti setiap kali waktu lepas rehat je terus ke sini Nae?! " Yeoja itu Membuka Pintu Dewan yang besar...Kaku Jihyo.. Dia tidak pernah Melihat Pemandangan Yang cantik.. "Cantikkan? Langit Gelap Pastu ada Rami2..Kalau Jihyo Nak tau.. sinilah Kita akan Berlatih! " Yeoja itu Senyum melihat Jihyo Terpegun.. "Oh Lupa Pulak.. Nama Aku SuMin.. Panggil Min je.."Min memeluk Jihyo.. "Dah Jom Pergi jumpa Cikgu.. "SuMin menarik Jihyo Ke satu Kawasan..."Ok Ni Kawasan Kita...Yg lain tu Kawasan Kelas lain..Semakin Kau mahir Menguasai Elemen kau kau akan Naik ke stage lebih mencabar..." Jihyo mengangguk Perlahan Tanda Paham.. "Ahh Jihyo Shi.. Ok skrang Jom mahirkan Elemen kamu.." Jihyo berdiri Tepat Menghadap Target.. Matanya tertumpu pada Target itu.. "Ingt pesan saya.. Fokus sangat Penting Dalam Menguasai elemen.. pertama.. Kedua.. Kecekalan Juga PenTing... Ketiga.. Keberanian Sangat dititikberatkan.. Baik.. Cuba Gunakan Apa yg saya ajar untuk Melepaskan elemen kamu"..Setelah mendengar kata2 itu, dia terus memejamkan mata.. Nafasnya ditarik sedalm yg boleh dan dilepaskan.. Jihyo Menggenggam tanganya kuat dan Mengeluarkan "IM"nya.. Tangannya Mula Berputih.. Tiba2 Jihyo Jatuh...Keadaan Menjadi Riuh.. Jihyo dibawa ke PHR..
(Bersambung)
Sorry Kalau Pendek sangat....Otak Bergelumbang.. Haha xD.. Btw thanks Sebab Baca.. Hope best.. Pliss vote Thanks >~<
YOU ARE READING
Magical(Solow UPDATE)
FantasySeorang Yeoja Yg pendiam Dan Inecen Dulunya Berubah apabila Seorang Namja Datang Ke Hidupannya Yg prnuh Dengan Magic Dan Mistik.. Saksikanlah xD