Part 2

222 30 0
                                    

"Jihyo ni Masih Baru.. Saya Sarankan Supaya dia Rehat Beberapa Hari Untuk Mengembalikan IMnya Semula.. " Seorang Chemizard keluar Apabila Memberi Kenyataan Kepada Guru Jihyo...Tiba2 guru Jihyo tersenyum Sendiri.. "Haih Jihyo2..Teringt pulak Saya masa sebaya awak dulu..Rehatlah Secukupnya ya.. "Guru Jihyo Meninggalkan Jihyo Bersendirian.. Setelah Beberapa Minit Kemudian.. Jihyo Mula mencelik.. Dia Mengurut2 kepalanya Yg Sakit.. (Aduh.. Sakitnya.. Haih.. Jap! Mcm Mana aku kat Sini?)Jihyo terpinga2 dengan keadaannya.. Dia mengambil tindakan untuk keluar dari situ.. Selangkah Demi Selangkah Jihyo Ambil Sambil Berhimpit dengam dinding.. Selepas itu dia pon tiba dihadapan Pintu.. "Jihyo?..Jihyo! " SuMin Terus Berada Disebelah Jihyo.. Jihyo Berasa Terkejut.. "Haish.. Jinjja? Terkejut Aku.. Tiba2 Kau kat sebelah aku ni.. " Jihyo mengurut2 Dadanya.. "Oh ya.. aku Lupa Bagitau.. Elemen aku Kilat ..Sbb tu boleh bergerak laju mcm tu.. Hehe" SuMin Tersenyum.. Selepas itu Dia Membantu Jihyo Masuk Kedalam Kelas.. "Ah Jihyo Shi! Gwenchanayo?  Dah sihat? "Jihyo senyum Kecil Lalu mengangguk Mengiyakan...Selepas Belajar Mengenai Kelemahan Dan Kekuatan Elemennya Pada hari itu.. Waktu Petang pon berulang..Jihyo Berjalan Ke Kereta Ommanya.. "Jihyo.. How was Your school Today? Is it Okay? "Jihyo membuka Pintu Kereta.. "Nae Omma.. Okay.. I Got a New Friend today hmm.. Omma.. Nak Makan Tteokbokki Boleh? Teringin lah.. hehe.. " Jihyo membuat aegyo dihadapan Ommanya.. "Omma Tau Kamu nak.. Sebab tu! Tada!! Omma Belikan kamu Tteokbokki Cheese! Tapi cuma Bekas jelah... " Omma Jihyo tertawa kecil mengenakan anaknya.. "Omma!!  Xnak Kawan Omma! " Jihyo Terus Melipat Bibirnya.. Ommanya Pon terus Memandu Pulang Sambil Tertawa...

(Skipp)

"Jihyo.. Jihyo.. Bangun sayang.. Dah Lambat nih.." Jihyo masih Lagi tidur.. Ommanya menggegarkan Tubuh Jihyo berulang kali tapi tiada Respon.. (Haih Jihyo.. Nak Kena Nih!) Omma Jihyo Pergi ke dapur dan mengambil 2 Ulas bawang putih lalu Dilenyek.. (Hehe.. Padan Muka Si Jihyo Ni.. Tulah Xnk Bangun lagi..) .Omma Jihyo terus Kembali ke Bilik Jihyo ..Perlahan2 Omma Jihyo duduk di atas katil Jihyo dan Menghunus Bawang putih itu kedalam Hidung Jihyo.. Jihyo terkejut dan menjerit.. "Omma!!!!! Pedas!!!! " Jihyo Menahan Pedas.. Dia Mengipas2 Hidungnya.. Air mata Grmbira Mengalir di Pipi Jihyo.. "Dah!  Pegi Siap.. Kamu tu nk skolah.. Nnti kang lambt susah.. ni hari kedua kamu ni.. " Omma Jihyo terus keluar meninggalkan Jihyo.. Jihyo melihat Ommanya Kluar dia Terus mengambil Selimut dan Menyelimuti dirinya.. "Jihyo!! Omma Tau Kamu Buat apa! Siap Cepat!! " Terpekik Omma Jihyo Dari Bawah.. "Baik Omma!! Haih! "Jihyo terus mengambil Tuala dan Mandi....Selepas Sahaja Mandi Jihyo terus mengenakan Pakaian Seragam sekolahnya iaitu Rosewick..Seperti Rutin Biasa.. Ommanya akan Menunggu Jihyo didalam Kereta.. Selepas Itu Dia Pon bertolak..Beberapa Minit Kemudian  dia Tiba Di sekolah.. Tiba2 Kepalanya Berdenyut Kencang..Dia Mengurut2, Kepalanya.  "Gwenchanayo Jihyo? Ok x ni?  Nak pegi PHH?"Jihyo menggeleng..Dia mengambil begnya dan terus masuk kedalam Skola.

(Skipp)

Seperti Biasa selepas waktu belajar iaitu Waktu Rehat.. Jihyo duduk Seorang diri Menjamu.. "Kau!! Bagi Kitorang Duit kau!!Cepat!! " Jihyo Kaku Lagi...Namja Itu Menghentak Meja.. "Listen Carefully.. Kalau Kau xnk Nahas.. Buat apa mcm kitorang Cakap!. " Namja itu Menunding Jari Ke Jihyo.. setitis air mata Jihyo Jatuh..Seorang Namja Memegang pergelangan Tangan Jihyo dan Senyum Kepada Sekumpulan Namja Itu.. Lalu Dia menarik Jihyo ke Mejanya.. "Woii! Kurang hajar Nampak.. Kau berani masuk Campur eh?! " Jimin Iaitu Namja Tersebut Membaling Sebilah Air... Namun Namja Tadi Hanya Menepis Serangan Itu dan Meneruskan Sarapannya.."Ni apa Berlaku Nih!! " Principal Grim Memarahi sekumpulan Namja Tdi kerana Banyak Aduan mengenai mereka... Namja Itu Mengambil begnya dan terus beredar.. Jihyo mengejarnya.. Tetapi secara tidak sengaja Jihyo tertarik Tangan Namja Itu.. Namja Itu berhenti secara tiba2 dan memandang Jihyo sinis.. "Gomawo.. Gomawo Ya.. Gomawo.. Terima kasih selamatkan saya buat kali kedua" Jihyo menunduk 90°..Namja Itu Ketawa Sinis Melihat Jihyo perlaku sebegitu dan terus pergi... (Eii Sombongya.. Orang minx maaf Pon Xnk balas.. Huh!)  Jihyo terus menarik Begnya Ketepi...Selepas sahaja Habis waktu.. Jihyo Bertemu SuMin.."SuMin Ya! Nak tanya.. Kau kenal x Namja Tu.. " Jihyo menunding Pada Namja yg menolongnya tdi.. "Yang Mana?  Ramai Tau Yang kau Tunding tuh! "SuMin pening.. "Alaa Yang tuh.. Tu hah Yang pakai baju Merah tuh! " SuMin melihat Namja tersebut.. "Ooo.. Tu Jungkook.. Pelajar Senior Sekolah Ni.. Dengar cerita dia pelajar Top 5 Skolah Ni diplih Keluar Skola..Dia selalu cemerlang dalam semua MagXam.. " Jihyo mengangguk Lagi.. "Keluar Skola? Mcm mana tu? "Jihyo menggaru2 Kepalanya.. "Maksud aku.. Keluar skola tu means ada Tugas Kat Luar dari skola.. Xtau keje apa sebab dirahsiakan dri semua org.. " Jawab SuMin Ringkas.. Jihyo mengangguk lagi.. "Dia datang.. Dia Datang.. Buat2 xkenal.. " Jihyo mrmandang ke Belakang.. Jungkook menghampirinya.. Jihyo gelisah..Gelisah Jihyo terhenti apabila Jungkook Hanya Lalu disebelahnya.. "Ishh Kau Ni! Buat malu aku Je! .."SuMin tertawa kecil.. Tiba2 Dia tersandung Ke Belakang..

(Bersambung)

            

Magical(Solow UPDATE)Where stories live. Discover now