Ianya Sudah Sehari Sejak Omma Jihyo Meninggalkan Jihyo Sendirian.. "Dah Lah tu Jihyo.. Omma kau Pon xnk Kau jadi mcm ni.. Dh2 Jom.. Tinggal dengan aku eh? " SuMin Memeluk Jihyo dari belakang...Jihyo masih Lagi termenung.. "Jihyo.. Janganlah Mcm ni...Tabaik tau kau termenung jauh mcm ni.. A past is a past Jihyo.. Janganlah Kita fikirkan lagi.. " Jihyo Senyum Kecil Sambil Mengelap air matanya.. "Ok.. Aku Pegi Pack Barang2 aku.. " Jihyo terus Naik ke Atas Untuk Mengemas barangnya.. Setibanya dia di bilik.. Dia terus duduk di atas katilnya dan mengemaskan rambutnya yg serabut itu.. Nafasnya ditarik Dalam dan dilepaskan sekelip mata.. (Jihyo.. Keep Strong..Jangan Hampakan Omma.. Omma dah Banyak tolong kau.. Tiba masanya kau Tunaikan apa dia nak..) Satu Senyuman terukir di bibirnya.. Jihyo terus mengambil Sebuah Beg besar dan memasukkan bajunya.. Tiba2 Satu Sinaran menyinari Matanya.. Dia Trrus Menghampiri Cahaya itu.. "Siapa Kau?..Aa.. apa kau buat kt sini? " Satu Moni2 Iaitu Gabungan Arnab Dan Kucing Sedang menggosok2 Hidungnya.. "Hai! Saya Moni2..Saya lah Second Triber.. Iaitu penjaga kedua awak.." Hati Jihyo Tertarik dengan Kecomelannya berbicara.. "Pe... Penjaga Kedua? apa Maksud kau? " Jihyo Terus duduk di atas katil dan Moni2 itu keluar dari kotak dimana dia berada sebelum ini.. "Yela.. Kalau Triber Pertama Xda Saya akan Ambil alih semua hal Awak...Maafkan saya Xkeluar sebelum ni.. Saya bertindak hanya Apabila Diberi tahu sahaja Hehe" Jihyo tersenyum...Tiba2 Air matanya Mengalir..Moni2 mengambil Tisu Dan Memberinya kepada Jihyo.."Kenapa Dengan awak Jihyo? " Moni2 Menyengetkan kepalanya sambil memandang Jihyo...Jihyo tersenyum sekali lagi.. "Rindukan Triber Pertama...Dah lama Dia Jaga Aku.. Xkn xrindu bila dia pergi.. " Moni2 Tersenyum.. "Xpa Saya ada.. Hehe.. Oh saya hampir terlupa.. Ni Ada surat Untuk Awak Dan Kotak.. Bacalah.." Moni2 Menolak Sebuah Kotak Kepada Jihyo.. Jihyo mengambil surat itu Dan Membukanya.. (Jihyo.. Kalau Kamu dah Jumpa Second Triber kamu maknanya Omma Dh xda....Omma Nak Kamu Jadi Kuat... Sebab ada Org Yg menghantui kamu.. Kamu janji demgan omma yg kamu jadi kuat? Sayanf kamu selamamya.. " Jihyo membuka Kotak itu dan Mendapati Sekalung Rantai Berada didalamnya.."Ni rantai apa? " Jihyo Mengangkat Rantai itu ke udara.. "Oo tu Rantai Tinggalan Moyang awak.. dikatakan Ada Kuasa magic yg kuat tpi xtau mcm mana nak activekannya.. " Jihyo menyimpan semula Rantai itu kedalam Kotak.. "Mulai Harini aku.. Panggil kau Mini Jihyo atau MJ..Ok?..MJ Melonjak kegembiraan apabila diberi nama buat kali pertama....Terpusing2 dia Kegembiraan...Jihyo Juga turut Gembira..
(Skipp)
"Kau Kat Sini Senyap2 Tau...Nnti kalau Kau buat bising aku yg kene.. Diam tau.. " MJ hanya Mengangguk Sahaja sambil tersenyum...Jihyo terus Mengzip Begnya..."Baiklah Kelas.. Harini Kita akan Belajar tentang Bagaimana Untuk Menguasai Kuasa kamu sepenuhnya.. " Tiba2 Bunyi Kucing Kedengaran.. " Siapa tu?" Tiada siapa Mrnjawab.. "Saya Cikgu.. Saya lapar sebenarnya cikgu..Hehe.. " Murid2 didalam kelas itu Ketawa Kecil...Pembelajaran diteruskan sehinggalah waktu rehat tiba.. Semua Murid Sudah pon Berada Di Cafe.. Tinggal Jihyo seorang diri.. Dia Melihat sekeliling Tiada Org dan Terus Membuka Begnya...Jihyo terkejut kerana MJ menjelir lidahnya seakan mati.. Jihyo terus keluarkannya Dari Beg dan letk diatas meja.. "MJ? " Jihyo menyucuk2 MJ.. MJ Trus Bangun.. "Haish...Kau ni.. Jangan Lah buat mcm tu lagi.. Takut tau x? " MJ hanya Tersenyum.. "Sorry lah.. Bukan sengaja.. Saya Ngantuk sangat.. Cara saya tidur mrmang mcm tu.. " Tambah MJ.. "Hah.. Buat apa tu!! " Jungkook mencelh perbualan Mereka.. MJ berubah dari comel Ke Ganas.. Dia terus menerkam Dan Mencakar Jungkook.. Jihyo hanya Ketawa sahaja.. Jungkook Meronta2 Kesakitan.. "Tulah.. Sergah lagi.. Kan dah kena.. Kau nk apa? " Jihyo Memasukan Buku kedalam Begnya..."Sapa ni?.. Makhluk Halus apakah ini? Carik pasai Ngan Aku.. Ini Xsabaq aku nk pi belasah dia ni.. "..Jungkook Menyinsing Lengannya.. "Dah lah xpyh.. Ni kenalkan aku punya Penjaga.. Aaa. Maksud aku aku punya Pet.. Ye pet.. " Jungkook melihat Jihyo tajam.. "Ooo Kau!! Nak pgi makan? " Jihyo membaling Kamus Dari atas mejanya.. "Adoii.. Sakitlah.. Aku ckp Nak pegi makan Je.. Salah ke? bukan aku minx kau pon.. Xhingin Aku.. "Jungkook Mengurut2 kepalanya.. "Kau lah.. Soalan Apa kau bagi tu?.. Haishh Dah ah nk belanja en? Jom.. Cepat! " Jihyo terus menarik telinga Jungkook.. MJ melompat ke bahu Jihyo dan menjelir Perli Jungkook.. Nafas Jungkook Semakin Laju...
(Skippp)
"MJ. .Kau makan apa? Ada Makanan khas ke? " Jihyo menyumbatkan Roti kedalam Mulutnya. ."Ooo. .Saya Makan apa yg tuan saya makan. .Hehe. .Dapnya roti tuh. ." Jihyo melihat Rotinya an mrngoyakkannya sikit. ."Nah. .Makan Pelan2..Kau tu kecik. .nnti aku kecik kan lagi haha..." MJ terus menggiigit Roti itu..."Jungkook.. Apasal kau tenung MJ sampai cmtj sekali? " Mata Jungkook tidak berdalih hanya memerhati Sahaja MJ.. "Kenapa Jungkook.. Xpernah Nampak Haiwan yg comel mcm saya ka? Kalau xpenah Xpe.. saya Bgi sign saya.. buat para peminat.. Hehe"..Jihyo tergelak kecil mendengar Ayat Haiwannya...Tiba2 bunyi letupan Memecahkan keseronokan mereka..
(Bersambung)
Tepo sangt dimaafkan.. Author nak kena bali fon baru ah xD.. Kena dera ngan fon ni ..kalau boleh nak minx sponsor korg hahaha xD.. Thanks For teading.. Vote banyak2
YOU ARE READING
Magical(Solow UPDATE)
FantasySeorang Yeoja Yg pendiam Dan Inecen Dulunya Berubah apabila Seorang Namja Datang Ke Hidupannya Yg prnuh Dengan Magic Dan Mistik.. Saksikanlah xD