This Will Start

440 41 0
                                    

Qri masih trauma dgn kepergian ommanya.Utk kselamatan Qri,dia dbenarkn tinggal d rumah Seohyun."Qri,bagi tau,aq..apa yg trjadi?Aq tahu,kau sembunyikan sesuatu dari aq kn?"tanya Seohyun.Qri trdiam."Tiada apa2 lah..heheh.."tipunya."Tipu!Aq dpt tau dari muka kau,kita dh kawan 5 tahun..."kata Seohyun.Akhirnya,Qri mengalah juga.Dia menceritakan segala yg trjadi.Seohyun trkejut."Bo?Jinjja?Tak knlah UEE..."katanya.Qri hanya angkat bahu.

Keesokan paginya,mreka ke skolah seperti biasa.D kelas,semua org cakap pasal UEE dan pmbunuhan ChoA."Eh,korang rasa roh Uee ke yg bunuh dia?"tanya ketua kelas,Sunggyu.Semua bercakap pasal hal trsebut sehingga tdk sdar kdatgan Mr.Seo guru kokum.

"Apa yg korang semua bincangkn ni?Duduk tmpat masing2!"sergah Mr.Seo.Semua diam smbil prgi ke tmpt duduk masing2.Mr.Seo trsnyum puas lalu brkata."Cikgu fhm korang msh trkejut dgn kematian ChoA,tpi itu bkn hal korang,fhm?Biar polis yg selesaikn bnda tu smua,fhm?"."Fhm Mr.Seo!"jwb mereka srentak."Bagus..sekarang ni,cikgu nak bgi tahu sesuatu yg pnting.Lusa ni,kamu semua akn pergi camping.."kata Mr.Seo."Camping?Lusa?Kmi smua sekelas sramai 25 org ni?"tya Sunggu.Dia semmgnya ketua kelas yg ceria dan aktif."Ya lah Sunggyu...kmu semua akn pergi lusa ni..jadi,brsedialah!Jgn packing last minute ok?"terang Mr.Seo.Semua menjawab."Ne..". Qri perasan sesuatu.Mcm ada org perhatikn dia.tpi cepat2 dia tolak perasaan tu.

Semua seronok tntang camping yg akn diadakn.Mereka trlupa tntg topik hangat yg mreka bncgkn tadi.Seseorg d dlm kelas itu mmrhatikn mangsa satu prsatu.Dia trsenyum."Ketawa lah dan gembiralah..Lusa ni,jgn cuba nak sembunyi..hehehe.."katanya dlm hati.

You Can Run..but,You Cant Hide!!Where stories live. Discover now