Now Part 1

439 37 0
                                    

Qri sdg mgemaskn barang2nya utk camping lusa nanti.Tiba2 handphoneny brbunyi mndakn mesej masuk.

From Unknown

Tak pyh bawa brg byk sgt..korang akn terus tnggal kat sana dgn aku..heheh..well..btw,jumpa esok!

Qri trduduk,beberapa minit kmudian.J Hope telefon."Yeobseyo?Kau dpt mesej tu juga ke?"tanya J Hope."Ya.."jawab Qri."Nmpknya sesuatu akn trjadi nanti.."kata J Hope.Qri trkejut dgn kata J Hope."Knapa kau ckp mcm tu?Mcmana kau tahu akn ada trjadi sesuatu nti?"tnya Qri curiga."Aq teka je lah,jgn la buruk sangka dkt aq.."jawabnya."Hmm..mian..btw,take care,aq ada kerja ni."ucap Qri.Mereka mnamatkn panggilan.Masing2 takut sebenarnya nk ke camp,tpi dah wajib.

Keesoknya,di sekolah masing2 buat hal sndiri.Semua cikgu mesyuarat."Semua buat kerja sndiri!Jgn bising sgt ye!"laung Sunggyu.Di satu sudut,G dragon,Hyunseung,Way dan Hyuna sdg brkumpul."Way,kau dh ok ke?"tya Hyuna.Way mgangguk."Hmm,agknya siapa yg buat semua ni ye?"tya Hyunseung.G drgon mndengus."Aq akn kerja kn org tu cukup2..!Dahlh hantar mesej mnakutkn segala!"."Ya lah,mesej tu...dtg setiap hari.."kata Hyuna."Hmm..korang rasa..kita semua akn...mati ke nanti?"tya Way prlahan.Mereka brtiga mmandang Way."Apa kau ckp ni?Org tu yg akn mati!"tngking G drgon."tapi...klau tu bukan 'org' mcmana?klau tu hantu Uee mcmana.."kata Way lagi.Hyuna brdiri."Apa ni Way?!Think positive!Kita tak akn mati!Fhm?"katanya lalu keluar dri kelas.Semua pelajar mmandang mereka."Apa pndang2!!Nak mkn penampar ke?!"tengking Hyunseung.Kmudian smua trtnduk.Tiada yg menjawab.

"Eleh..apa lh dorang tu.Gaduh je kerja.."kata Seohyun.Zelo mengangguk."Jgn jdi mcm tu ya baby?"kata Zelo smbil mncubit pipi Seohyun.Qri buat muka blur tgk mereka brdua yg sdg date."Weh,korang satu hari tak blh ke klau tak date..susahlah.."keluhnya.Ke'dua2nya mggeleng serentak.Sdg mereka brbual seseorg dtg."Eh,hyung?Kenapa?"tya Zelo kpada Yongguk."Pinjam buku Sejarah?"pinta Yongguk.Zelo prgi mencri buku sejarahnya tpi tiada."Mian hyung,aq lupa bwalah.."maafnya.

You Can Run..but,You Cant Hide!!Where stories live. Discover now