#2

6.5K 56 1
                                    

Aku menggeliat apabila tersedar ada tangan yang mengoncang tubuhku ketika lena dibuai mimpi. Selimut nipis itu aku tarik sampai ke paras dada. Niatnya mahu sambung tidur.

" Liaa... wake up . Times out . Kita dah nak balik ni." Baru nak sambung tidur, ada suara yang mengejutku. Aku membuka mata perlahan. Kelihatan Tiara sedang berdiri sambil memeluk tubuh.

"Kau nak apa?" Tanya aku tanda tidak puas hati. Aku sangat letih.

"Baliklah bodoh. Dah pukul 5 ni. Mummy dah tunggu kat luar tu. Cepat sikit. Sedap kau tidur yer." Jawab Tiara . Kedengaran ada marah disitu.

Aku bangun dari pembaringan dan pandang sekeliling. Eh, aku masih di kelab. Ingat kat bilik sendiri tadi. Aku yang memberikan sedikit senyuman pada Tiara yang sedang memandang aku.

"Sorry Raa . Aku ingat kita kat rumah tadi. Oh gosh!!! Aku tidur berapa lama Raa? Mampus aku. Tentu mummy marah." Aku segera turun dari katil dan menyarung dress. Rambutku yang sedikit kusut aku betulkan. Lantas terus aku menarik tangan Tiara keluar dari bilik.

Kami keluar dari kelqb bila mummy Allen tidak kelihatan di dalam.

'Mampus aku. Pasti kejap lagi pipi aku jadi mangsa tamparannya.'

Mummy Allen mencekak pinggang. Wajahku dipandang lama. Tiara sudah lolos masuk ke dalam kereta.

"Hello princess.... sleep well?"

"Sorry Mummy"

"Its okay. Nasib baik dia bayar harga lena you. He such a good guy , right?" Aku menelan air liur. Mike bayar untuk masa tidur aku ke? Thanks God.

"Tapi kalau you tidur lagi. You tau kan apa yang I akan buat." sambung mummy. Aku masih kaku. Mata masih memandang wajah didepanku. Tak berani menundukkan muka. Pantang bagi mummy bila dia sedang bercakap.

"Yeah.. I know. Sorry." balasku pendek.

" Bagus. Get in the car now."

Sampai apartment kami, aku terus mandi. Salin baju dan terus ke dapur untuk mencari makanan untuk dimakan.

Tiara masuk ke dapur. Wajahnya muram.

'Apsal pulak minah ni?' bisikku dalam hati.

"Liaa.. aku tak sanggup lagi. Jom kiga blah dari sini." Tiara memulakan bicara.

"Bukan ke kau yang rela sendiri menempah bala. Sekarang kau menyesal?" balasku.

Ya. Tiara yang rela datang ke sini tanpa dipaksa. Berbeza dengan aku. Dia rela. Aku terpaksa. Dia ingat sini sekolah asrama? Boleh keluar masuk sesuka hati bapak dia. Sendiri buat, sendiri tanggung.

"Aku pun nak blah dari sini. Kau ingat aku suka ke hidup macam ni? Aku sendiri taktau bila benda bodoh ni akan berakhir. Berapa banyak dosa aku dapat. Aku nak menghadap Tuhan aku pun aku rasa jijik dengan diri sendiri." Aku membalas lagi tanpa sempat Tiara bersuara. Tiara terdiam.

Sekarang dia nak blah? Agak-agak mummy benarkan ke? Apatah lagi, Tiara salah seorang top G.R.O di kelab.

Celaka.


















Jangan lupa VOTE 🙈💕

G.R.O Where stories live. Discover now