CHAPTER 1:VAMPIRE!

100 11 1
                                    

Suasana pada malam itu sungguh sunyi sekali.sesekali kedengaran bunyi lolongan serigala menghiasi suasana.bunyi suara serigala itu seolah-olah seperti takutkan sesuatu.bunyinya kedengaran menyeramkan.

Di sebuah blok banggunan asrama perempuan kelihatan salah satu tingkap bilik terbuka luas.sesekali angin malam menolak daun tingkap bilik tersebut.sayup-sayup kedengaran suara seorang gadis menanggis di dalam bilik tersebut.gadis tersebut menanggis di atas katilnya sambil memegang sekeping gambar.

"kakak saya benci VAMPIRE!"kata gadis tersebut.

Dendamnya begitu menebal dikala itu.semua perasaan datang menguasai dirinya.

Di sebuah hutan berdekatan asrama itu terdapat sebuah kampung yang kelihatannya dilanda dengan kekecohan.seorang jejaka misteri berlari laju meninggalkan kampung tersebut.di tangannya kini terdapat sebuah beg yang besar.jejaka tersebut mula melompat dari pokok ke pokok.

"cepat cari dia!"laung seorang lelaki tua."jangan biarkan dia terlepas!"sambungnya lagi.

TAP!TAP!TAP!jejaka tersebut berlari dengan laju.sesekali dia menoleh ke belakang.

senyuman gembira terukir di bibirnya itu.

"nampaknya aku dah berjaya melarikan diri daripada mereka,aku mesti menjauhkan diri aku daripada diorang",kata jejaka itu.

Jejaka tersebut melompat di atas dahan pokok yang besar.dia berhenti di situ.

Kelihatan di bawah sekumpulan orang tercari-cari jejaka tersebut.
"Dakai!"kedengaran suara seseorang memanggil lelaki tua itu.

Dakai segera menoleh ke arah mereka.datang sekumpulan pemuda di situ.

"macam mana,dah jumpa dia?"soal Dakai.

"Tak,dia dah terlepas",ujar salah seorang pemuda di situ.

"Apa!!tak guna habis semua buah aku tanam dia kebas.nahaslah kalau aku jumpa kau lagi,pencuri tak guna!"marah Dakai.

yang lain sekadar mendiamkan diri.

"Tapi yang peliknya kenapa nak curi buah,bukanke pencuri selalunya curi duit?"ujar seorang pemuda.
Dakai diam,berfikir.

"Mungkin dia tu orang miskin kot.dia lapar agaknya,biarkan jelah dia",kata Nakatsu.

"Betul juga tu"balas Dakai,akur.dia memegang dagunya.takpe kali ni aku maafkan.

yang lain hanya menganguk setuju.jamung api dipegang kemas.
Nakatsu diam dia memeluk tubuhnya.ada sesuatu yang mengelirukannya.

tapi kalau dia budak biasa je macam mana dia dengan mudah boleh menceroboh masuk ke rumah ketua.bukanke kawalan kar situ dikawal rapi?siapa..,siapa sebenarnya dia?

"Nakatsu kenapa ni?"soal Dakai.
Nakatsu terkejut.

"oh,tak..takde apa-apa"balas Nakatsu.

"kalau macam tu mari kita semua balik",arah Dakai.

mereka semua menurut tanpa banyak soal.tanpa berlengah mereka semua berlalu pergi daripada tempat tersebut.

dari atas pokok,jejaka tersebut mendengar dan memerhatikan setiap gerak-geri mereka semua.

"huh..,sukahati diorang je cakap aku ni miskin.biarlah,tapi maaf ye semua kalau saya tak curi nanti saya lapar"ujarnya.

jejaka tersebut meruap rambutnya yang berwarna putih itu.tiba-tiba pandangannya berubah sayu.

"lagipun saya tak suka bunuh manusia",sambungnya.

LOVE BLOOD,VAMPIRE!Where stories live. Discover now