CHAPTER 5:PENENTUAN

45 7 0
                                    

"Salam perkenalan semua,saya Ryu amano salah seorang tenaga pengajar disini.Tapi orang lain lebih mengenali saya sebagai Dr.Ryu",katanya sambil tersenyum.

"oh,pengajar disini rupanya",Hinata tersengih sendirian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"oh,pengajar disini rupanya",Hinata tersengih sendirian.

"saya juga ingin perkenalkan dua orang pengajar lain iaitu cikgu Aikawa dan cikgu Mitsuki.mereka adalah antara pengajar yang berpengalaman disini.jadi yang akan menerangkan aktiviti hari ini ialah Cikgu Aikawa",

"Terima kasih Dr.Ryu.Baiklah seperti yang Dr.Ryu katakan tadi saya cikgu Aikawa",Cikgu Aikawa berjalan menuruni pentas.Dia memandang para pelajar satu persatu.semuanya mempunyai keistimewaan mereka yang tersendiri.

"Kamu semua sepatutnya berbangga sebab dapat memasuki Akademi ini.Bukan senang nak masuk ke Akademi ini hanya yang terpilih sahaja yang dapat masuk ke sini.saya ucapkan tahniah kepada kamu semua."(senyum).

Semua pelajar bertepuk tanggan (gembira).

"Sebenarnya saya nak adakan ujian sikit hari ni",

Semua pelajar mula bising dan merungut.

"Awalnya ujian?",Hinata terkejut.uh..macam mana nih?!T-T

"Jangan risau ini hanyalah ujian untuk menentukan kamu layak berada di kelas mana.Untuk pengetahuan kamu setiap kelas adalah berbeza dan berlainan kedudukan.Ada tiga jenis batu yang berwarna hitam,biru dan putih.batu tu yang akan menentukan kedudukan kamu.",kata cikgu Mitsuki sambil tersenyum.

Hinata memegang tanggan Ringgo.mereka berpandangan risau.

"Macam mana ni Hinata?macam mana kalau kita tak dapat duduk dalam kelas yang sama nanti?",Soal Ringgo.Hinata dan Ringgo dah lama berkawan sejak kecil jadi tak hairanlah mereka ni takut nak berpisah.Diorang ni dah macam adik-beradik!

"Baiklah dengar sini saya nak kamu semua beratur dan masukkan tanggan kamu ke dalam kotak hitam di hadapan saya ni.kalau dapat keputusan apa jangan memandai nak tukar!kalau kamu tukar dengan orang lain sekalipun benda yang kamu ambil daripada orang lain tu tetap akan bertukar menjadi keputusan kamu yang sebelum ni",

"Maksudnya,ini cabutan yang menggunakan pemilihan bukannya nasib?",kata seorang pelajar.

"Betul tu,ini bukannya berdasarkan nasib ianya adalah pilihan kotak ajaib ni".kata Dr.Ryu.

************************************
satu persatu pelajar datang ke hadapan untuk menyambut undi sehinggalah tiba giliran Hinata.

Hinata memasukkan tangannya ke dalam kotak tersebut.Entah kenapa tiba-tiba Hinata terasa seperti ada satu kuasa mengalir masuk ke dalam tubuhnya dikala itu.

Bayangan api yang marak memenuhi fikirannya.Muncul satu bayangan seekor binatang yang ganas.mata binatang itu merah menyala dan seolah-olah seperti ingin menerkamnya.Hinata segera menarik keluar tangannya daripada Kotak itu.Tubuh Hinata mengeletar ketakutan.Apa benda tu?!

"Hei,kamu okey tak?",Soal Dr.Ryu.

Hinata tersentak."Huh..,sa..saya okey je..",Hinata tanpa berlengah terus masuk ke dalam barisan semula.

************************************
DI BLOK SELATAN...(Bilik darjah)

Semua pelajar mengambil tempat duduk masing-masing.

Hinata dan Ringgo tersenyum keriangan.tak sangka boleh dapat batu yang sama,warna biru.

orang yang akan membimbing diorang pulak....

DR.RYU memandang mereka semua silih berganti.Ada kepuasan dalam hatinya.

Bukanke dalam ramalan tu kelas ni ada tiga belas orang pelajar.apsal ada sebelas je?

Takpe nanti aku cek balik list tu.Baiklah aku akan bimbing dan jaga diorang dengan baik!

"Erm...memandangkan kamu masih lagi berada dalam minggu orientasi jadi kita hanya akan padat dengan aktiviti.jadi sebagai permulaan apa kata kalau kita adakan sesi perkenalan diri dulu."kata Dr.Ryu.

Diam...tiada respon daripada pelajar.Apsal suram sangat kelas nih?!T-T

"Er..kita mula daripada pelajar lelaki yang duduk di hujung kiri tingkap sana",hala Dr.Ryu.

Semua mata pelajar tertumpa pada pelajar lelaki itu.

"Sa..saya dulu ke?",soalnya menginginkan kepastian.

"Yelah..",

Pelajar lelaki itu bangun.Dia memandang rakan-rakan kelasnya yang lain satu persatu.

************************************
Mesej Author..

hai...jumpa lagi.😅jangan marah nanti cepat tua.Macam yang Author kata sebelum ni Author memang akan ambil masa sikit nak update citer nih..

Author berterima kasih dekat orang yang sabar menunggu sambungan citer ni.Bagi yang marah tu Author minta maaf banyak2.😢

Mesej Khas...
(Iman ngan Hana sabar ek...lambat update)

LOVE BLOOD,VAMPIRE!Where stories live. Discover now