CHAPTER 2:PENGENALAN

66 10 0
                                    

"Colt kun,nanti la dulu..!"jerit Minna.

Colt berhenti berjalan dia memandang ke arah Minna.

Minna tersenyum.Akhirnya berhenti juga!Minna memberanikan diri berdepan dengan Colt.

"Colt,urm...se..sebenarnya saya dah lama jatuh hati pada awak...,awak bergaya,kacak dan bijak memang lelaki ideal pilihan saya.sudi tak awak..."

"Tak.."jawab Colt ringkas.

Minna terkejut.dia terkaku.

"Tolonglah,sekali pun takpe..!"rayu Minna.

"Jawapan aku tetap sama,aku langsung tak berminat pada kau.jauhkan diri kau daripada aku..buang masa je cakap dengan budak dungu macam kau ni"kata Colt tanpa ekspreksi.

Minna memegang tangan Colt.Colt...

"lepaskan,kau tak layak nak jadi kekasih aku."kata Colt.dia menarik tangannya kembali.

Minna tersentap.dia mula menitiskan air matanya.selama ni aku cuba cari masa yang sesuai...aku cuba jadi comel supaya Colt jatuh hati pada aku.tapi...memang betul kata orang dia ni memang seorang yang dingin!

Kuga terkejut.apsal dia buat gadis tu menanggis?patut ke aku masuk campur?

Belum pun sempat Kuga turun...tiba-tiba,

"PANG!"satu tamparan yang kuat hinggap di pipi colt.

Kuga dan Minna terkejut.

Muncul seorang gadis lain di situ.dia memandang Colt dengan pandangan yang marah.

"Kau ni dah kenapa?!"tengking Colt.

Ringgo mengetap giginya menahan marah.

"kau tak sepatutnya kata macam tu pada dia.sepatutnya kau tolak dia dengan cara yang baik!"kata Rinngo.

"itu bukannya urusan kau.."ujar Colt.dia merenung tajam ke arah Ringgo.

"Apa kau ingat aku takut!"

"Ringgo..!"kedengaran suara seseorang memanggil nama Ringgo.

Colt tanpa berlengah segera berlalu pergi daripada situ.

Ringgo menarik nafas lega.mujurlah dia datang kalau tak pasti berlaku pergaduhan!(kalau nak tau Ringgo dan Colt selalu bergaduh.tapi selalunya Colt tak layan).

Seketika kemudian muncul seseorang di situ.

"Hinata apa yang awak buat di sini?"soal Ringgo.

"saya cari kamu la.eh..Minna san pun ada.."

"Ah,Minna san maafkan saya sebab dah mencampuri urusan kamu berdua tadi..,saya tak patut curi dengar perbualan kamu berdua tadi"kata Ringgo sambil membongkokan sedikit badannya.

Minna segera menyapu air matanya.

"Takpe saya berterima kasih pada awak..sebenarnya saya pun nak buat macam tu tadi.lega sikit rasanya.."

Ringgo tersenyum.

Hinata terpinga-pinga.Apa yang dah jadi ni?

"Takpe nanti saya ceritakan pada awak Hinata.."kata Ringgo.dia memang faham apa yang Hinata tengah fikirkan.

"Jomlah,nanti diorang tercari-cari kita pulak"kata Hinata.

Minna dan Ringgo segera mengikuti Hinata.

Kuga tersenyum.tak sangka macam-macam benda pelik yang ada kat sini.

Kuga mendarat ke bawah.dia segera menghilangkan sayapnya.

LOVE BLOOD,VAMPIRE!Where stories live. Discover now