"Habislah aku dah lambat! uh..Hinata kenapa la harikedua sekolah ni kau boleh lambat pulak!"bebel Hinata pada dirinya.dia berlari laju menuju ke sekolah.Tiba-tiba muncul seorang gadis di sebelah Hinata.
"Hai Hinata,"tegurnya sambil berlari.
Hinata terkejut.
"Ringgo...,awak pun lambat juga ke?"soal Hinata,seakan-akan tidak percaya melihat Ringgo di sebelahnya.yelah..selalunya Ringgo ni cepat orangnya.
"Haah,semalam saya seronok sangat sambut pesta tu sampaikan saya balik lewat ke rumah.Bila saya sedar je daripada tidur memang dah lambat..",
"Samalah saya..",Kata Hinata sambil tersengih.
Hinata dan Ringgo tergelak.
Apabila makin dekat di pagar sekolah tiba-tiba...kelihatan seorang pengawal sekolah ingin menutup pagar tersebut.
Hinata terkejut.macam mana ni? dah tak sempat!
Ringgo tersenyum.
"Saya tahu apa nak buat,Hinata pegang saya!"
Hinata tanpa banyak soal segera memaut lengan Ringgo.
"ZUP!!"dalam sekelip mata mereka melepasi pagar tersebut.
Pengawal itu terpinga-pinga.dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.HAIRAN...
Hinata dan Ringgo tergelak kecil melihat riaksi pengawal tersebut yang jelas kelihatan hairan.
"Nampaknya larian awak semakin bagus Ringgo..",
"Biasa jelah saya masih berlatih untuk stabilkan kuasa saya ni.."
"Jomlah,kita dah lambat ni"
DI DEWAN PENENTUAN.....
Hinata dan Ringgo menyusup masuk di celah-celah orang ramai.kelihatannya ramai pelajar sudah pun berkumpul di dewan tersebut.
Hinata melihat sekelilingnya.Wah,jadi nilah dia dewan yang uncle cakapkan tu...
"Hei,Ringgo tak sangka kan akhirnya kita dah berjaya masuk ke sekolah ni.."
"Urm..,kita dah berusaha keras untuk masuk ke sini!"balas Ringgo dengan bersemangat.
Tiba-tiba....
Tirai menutupi tingkap di sekeliling dewan,pintu tertutup.lampu dipadamkan.keadaan menjadi gelap.semua pelajar mula bising.
"TAP!!"lampu dihidupkan semula.
Hinata terkejut.A..apa yang?
(Bayangkan yang dewan tu dah berubah)"Jangan la nak rasa terkejut sangat.bagi ahli sihir perkara ni cuma perkara biasa je.."kedengaran satu suara datang daripada belakang para pelajar.
Mereka segera memandang ke arah empunya suara yang berkata tadi.
Kelihatan kini di hadapan mereka berdiri sesosok tubuh yang menawan.
Hinata dan Ringgo berpandangan.KACAKNYA!!
Pelajar perempuan mula berbisik-bisik.
Berambut biru panjang,rambutnya diikat ke belakang.memakai spek mata dan berkot putih yang menyerlahkan lagi kekacakkannya..************************************
MESEJ DARIPADA PENULIS..
Hai semua,saya ni jarang main henfon sebab terlalu sibuk dengan kerja...jadi saya memang susah nak update citer ni.sorry..😢😢
maaflah episode kali ni pendek je..hope korang minat citer ni..
sebenarnya saya tengah kering idea ni..
kalau boleh komen la apa-apa mungkin saya akan cuba perbaiki apa yang patut..
SAYONARA..
YOU ARE READING
LOVE BLOOD,VAMPIRE!
FantasySINOPSIS: mengisahkan cerita tentang seorang gadis bernama Hinata kanzaki telah jatuh cinta pada seorang jejaka misteri yang bernama Kuga.pertemuan mereka berdua di pesta pada malam itu telah membuatkan hati mereka terpalit diantara satu sama lain.t...