CHAPTER 3:FIRST SIGHT!

65 9 0
                                    

Mereka berdua duduk di sebuah kerusi kosong yang terletak tidak jauh daripada pesta itu.

Kuga berasa sangat gembira.seronoknya tak pernah rasa seronok macam ni!selalunya asyik terperap je kat rumah tak boleh nak buat apa pun...

"Kuga kun,awak datang sini sebab apa?awak nak jumpa siapa?"soal Hinata.

Kuga diam.Dia mendongak ke langit memandang bintang-bintang yang menghiasi malam.

"Seseorang yang sangat penting.."jawab Kuga.

"Oh..,mesti awak gembira sebab dapat jumpa dia semula.."

"Entahlah.."

"Eh,kenapa pula awak kata dia seseorang yang penting pada awak.."soal Hinata hairan.

"Susah nak cakap,saya takut dia taknak jumpa saya dan saya takut saya tak dapat terima dia.."balas Kuga sayu.

Hinata diam.dia memandang Kuga dengan penuh rasa tanda tanya.Dia sama macam aku...

"Jadi nak dikatakan,awak takut dia jauh daripada awak,awak takut dia akan bencikan awak..awak takut dia akan lupakan awak..." riak muka Hinata berubah mejadi sayu.

Kuga memandang Hinata.muka Hinata yang sayu itu menarik perhatian Kuga untuk mengorek rahsia Hinata.Namun niatnya dimatikan..

"Memang susah kalau orang yang penting pada kita tiba-tiba hilang dan menjauhkan dirinya daripada kita.."

"Gaya awak cakap tu macam betul-betul pulak.. "Kata Kuga.

"Ah..,takdelah saya main cakap je...ha..ha..ha.."Kata Hinata sambil tersenyum.

Kuga tersenyum.

"Erm..,keluarga awak mana sorang je?"soal Kuga.

Hinata terkejut dengan pertanyaan Kuga.Hinata diam membisu.

"Er..saya salah cakap ke?"

"Diorang semua dah takde.Saya kehilangan mereka sewaktu saya masih kecil."

"Kenapa?"

"Mereka dah dibunuh oleh Vampire.."

Kuga terkaku.Jantungnya berdegup dengan kencang.Entah kenapa dia tak berani nak pandang Hinata.

"Saya bersimpati pada awak,rasa bersalah pun ada juga.."

Hinata rasa hairan melihat Kuga.Macam ada sesuatu yang Kuga sembunyikan.

Belum pun sempat Hinata bertanya tiba-tiba,

Ding!Dong!Ding!Dong!

Bunyi loceng yang kuat mengejutkan mereka berdua.

Hinata panik.Habislah!dah tepat pukul 12 malam...

"Kenapa ni?"soal Kuga apabila menyedari tingkah laku Hinata yang nampak panik.

"Maaflah Kuga,saya kene balik sekarang..."

"Eh..?"Kuga terpinga-pinga.

Hinata yang agak panik itu segera berlari laju ke arah bandar namun tiba-tiba kakinya tersandung ketika menuruni tangga.Hinata terkejut.Habislah!

Kuga yang menyedari hal itu segera mendapatkan Hinata.

"Hati-hati!"Kuga memecut laju ke arah Hinata.masa seolah-olah terhenti seketika.Kuga menyambut Hinata.Hinata jatuh dalam dakapannya.

Hinata terkejut.Lajunya...

"Awak okey tak..?"soal Kuga.

Pandangan mereka berdua bertaut.Muka Hinata merona merah.jantungnya tiba-tiba berdegup kencang.

Ke..kenapa ni?soal Hinata hairan.

Tanpa Kuga sedari hud yang dipakai di kepalanya terjatuh dan menyerlahkan wajahnya yang kacak.

Hinata makin tertawan begitu juga dengan Kuga.wajah Hinata yang makin dekat dengannya nampak makin Cantik.

Hinata yang panik segera menolak tubuh Kuga.Kuga terkejut.

"Ma..maaf.."sejurus berkata begitu Hinata segera melarikan dirinya dengan muka yang merona merah.

Kuga rasa hairan.pertama kali rasa macam ni..aku sakit ke mustahil..

"Perasaan apa ni?"soal Kuga.dia meyentuh dadanya.jantungnya berdegup dengan kencang.

Tiba-tiba muncul Hideaki di situ.

"Tuan..."

"Kenapa muncul tiba-tiba macam tu?"kata Kuga dengan geram.mujur takde orang disitu.

"Kenapa?"muka Hideaki berubah marah.

"Ke..kenapa ni?"soal Kuga hairan.

"Tuan cakap kenapa,tau tak dah puas saya cuba berkomunikasi dengan tuan tapi tuan langsung tak bagi respon!"balas Hideaki dengan geram.

"Oh..ye..yeke,ahak..maaf la ye.."Kuga tertelan air liur.bila Hideaki marah rasa macam dia pulak yang jadi tuan.-_-

"Sudahlah,macam mana dengan diorang berdua?"soal Kuga.

"Tuan Minoru dan Akechi dah balik.."Kata Hideaki sambil mengibaskan sayapnya yang kecil itu.

"Akhirnya..,terlepas juga aku daripada gengaman diorang berdua tu!"Kata Kuga dengan gembira.

Kuga mula teringatkan sesuatu.

"Oh ye,aku lupa pula pasal surat yang orang tua tu bagi...",

Kuga segera mengeluarkan kertas tersebut dan membaca isi kandungan surat tersebut.

Kuga terkejut.Jadi betul tekaanya selama ini!Kuga tidak dapat menerima hakikat tersebut.

"Tapi kenapa baru sekarang ayah nak aku keluar daripada VAMPIRE TOWN!"soal Kuga dengan sedikit perasaan marah.

Belum sempat Kuga menghabiskan bacaanya tiba-tiba.....

"Tuan!"Hideaki segera melinfungi tuannya.Kuga terkejut.

LOVE BLOOD,VAMPIRE!Where stories live. Discover now