CEHENNEM ÇUKURU || 2 BÖLÜM ÇEKİRGE
Tuana gözlerini açtığında önce karanlık karşıladı onu. Başı fena halde ağrıyordu. Ensesi karıncalanıyor , tüm bedeni hareket etme ihtiyacıyla yanıyordu. Yerinde doğruldu. Aklına yaşadıkları geldiğinde vücudundan bir titreme geçti.
Aklı ve mantığı bir an önce hareket etmesi gerektiğini söylüyordu. Ayağa kalk ve kaç ! Tabi bu aç ve yorgun bedenini için geçerli bir neden değildi.
"Bir başımı belaya sokmadan geçireyim dişimi kırıcam bu ne bela toner gibiyim "
"Sen zahmet etme senin yerine dişini ben kırabilirim " dedi bir ses. Genç kız yerinden çığlık atarak zıpladı. Kendisine doğru gelen devi gördüğünde kırık kanepe de kaçabildiği kadar geriye gitti.
Bulut sırıtarak kıza bakıyordu. Korkak ve ödleğin tekiydi. Bayıldığında da bile beni öldürmeyin diye sayıklamış durmuştu.
"Ne istiyorsun benden "
"Canını " dedi genç adam. " Önce evime girdin sonra da özel bir görüşmeyi dikizledin . Bence iyi bir cezayı hak ettin " dedi.
Tuana şaşkınlıkla adama baktı. Özel görüşme mi ? Gerçekten mi !
Adam onunla dalga geçiyor olmalıydı . Ama yüzünde ki ifade oldukça ciddiydi.
"Özür dilerim " diye mırıldandı Tuana. Yine de hırsla bakmaktan alamadı kendisini.
Bulut sandalyeye geri oturdu.
"Elinden gelse beni öldürürdün değil mi ? Ama ne yazık ki bunun tam tersi olacak. Gördüklerini kimseye söylemeni göze alamam "
Bulut ona bakan kızdan gözlerini ayırmadı. İnsanları tanıyordu. Yüzünden geçen her ifadeyi okuyordu. Gözlerinden ne düşündüklerini biliyordu.
Ama ne zaman kendisine normal bir insan çatmıştı ki.
Bu deli de ölümden korkmuyordu. Üzerinde ki paçavralarla , kafasında ki bereyle başkasından saklanabilirdi . Oysa daha ilk gördüğü an onun bir kız olduğunu anlamıştı.
Bunun için gitmesine izin vermişti.
"Beni gerçekten öldürecek misin ?"
"Evet "
Tuana yutkundu. Adamın hiç şakası yoktu. Ölecekti ! Ama en azından aç karnına gitmek istemiyordu diğer tarafa.
"Son bir şey isteye bilir miyim ? "
"İste "
"Yemek yemek istiyorum " dedi Tuana. Onun da kaderi buydu işte. Ölürken bile midesini düşünen açın tekiydi.
Bulut bir an irkildi. İçinden kocaman bir yangın tüm organlarına sıçrarken kızın gözlerine kitlendi.
Yemek yemek ! Zorlukla yerinden kalkıp depodan çıktı. Ardında ona şaşkınca bakan bir kız bıraktı.
Tayfun elinde ki sigarayı yere atıp ayakkabının ucuyla ezdi.
"Hayrola Bulut kız sana ahlaksız teklifte mi bulundu ? Yüzün bembeyaz olmuş " Bulut duvar dibine çöktü. Cevap vermedi.
Yemek yemek istiyorum . Çok basit bir istek. Cesur bir istek . Son bir istek .
"Cevap versene abi ne oldu içeride " dedi Tayfun sonunda merakla .
"Kız yemek yemek istediğini söyledi " dedi Bulut .
" e ne var bunda ? Belli ki karnı acıkmış " Tayfun şaşkınca dağılmış olan Bulutu izliyordu. Bu herifi onca dayak bile böyle dağıtamamıştı. Ama kızın tek bir sözüyle dağılmıştı.
"Onu öldüreceğimi sanıyor. Son isteği de yemek yemek "
"Siktir be !"
Genç adam kafasını salladı. Ölmek üzereyken son kez yemek yemek isteyen bir kız vardı içeri de.
"Düşünme abi . Düşünürsen çıkamazsın o kuyudan. Hadi şu çekirgeyi doyuralım sonra da biraz korkutup bırakalım ." dedi Tayfun. Bulut başını salladı. Depoya geri girdi. Kırık kanepeye baktığında kaşlarını çattı.
Anlaşılan çekirge üçüncü kez zıplamayı seçmişti.
Kız kaçmıştı !
*********
Ara sokakların karanlığında , içinde birkaç odunla yanan tenekelerin etrafında toplamış çocukların yanına ilişti Tuana. Bazıları kendi yaşında , bazısı daha çocuktu. Ellerini ateşe uzatıp ısınmaya çalıştı. O depodan kaçtığından beri nerede saklanacağını bilememiş , bulabildiği en kalabalık yeri seçmişti.
Güvende olduğunu düşündüğünde ise ısınmak için saklandığı yerden çıkmıştı. Saatlerdir açtı , susamıştı ve bir an önce Fırat'ın yanına gitmek istiyordu. O ona yiyecek bir şeyler bulurdu. Yeterince ısındığında uzaktan gelen sesleri dinlemeye başladı.
"Bu sesler nereden geliyor " dedi merakla .
" Öbür sokakta dövüş var abla. Herkes orada " Tuana'nın kaşları şaşkınlıkla havalandı .
"Dövüş mü ?"
"Hı hı ! Ayda bir olur buralar da . Bizde yolumuzu buluruz. Bir sürü zengin adam geliyor buraya o zaman " dedi çocuklardan biri.
Tuana sertçe yutkundu. Zengin adamlar. Cüzdanı şiş adamlar.
Eğer bir kaçını çarparsa uzun süre hem saklanır hem de muzafferin çenesini kapardı.
Sessizce seslerin olduğu yere yürümeye başladı. Metruk binaya geldiğinde duvarın dibinden izlemeye başladı.
Takım elbiseli adamlar bağırarak alkış tutuyorlardı.
"Enayi herfiler. Para b*k gibi tabi nereye harcayacağınızı bilmiyorsunuz " Kalabalığın arkasın da durup birkaç cebi yokladı. Kimse onu görmüyordu. Herkes dövüşen adamlara öylesine dalmıştı ki işi çok kolay olacaktı.
En sonunda elini attığı cüzdanı çekecekken bileğinden yakalandı.
" Demek bizim çekirge buradaymış. Bu son sıçrayıştı " dedi adam. Tuana sertçe yutkundu.
Kolunu çekmeye çalışsa da yapamadı. Tayfun kızı binanın içinde başka bir odaya götürdü.
"Sakın buradan çıkayım deme çekirge. Yoksa o çırpı bacaklarını kırarım " deyip kapıyı kilitledi.
"İşte şimdi bittin kızım. Ömrün buraya kadarmış. En azından karnımı doyursaydım ya "
*****
Bulut rakibine sert bir yumruk daha atıp yere düşmesini sağladı. Adamı o kadar hırpalamıştı ki artık yerinden kalkamıyordu. On saniye sonra yumruğunu havaya kaldırdı.
Galibiyet onundu.
Ona para yatıranlar gülerken kolundan tutan adama baktı.
"Abi görmen gereken bir şey var " dedi Tayfun.
Bulut ellerinde ki sargıları çıkardı.
"Neymiş o ?"
"Çekirge burada , cüzdanları çarparken yakaladım. "
"Hiç çalmış mı ? "
"Dört tane , baya becerikliymiş. Cüzdanın biride ayı Rıza ya ait. " dedi. Bulut sırıtarak Tayfuna baktı.
"O ayı hiçbir şey hissetmemiş mi ?"
"Yok abi hissetse kızı yaşatmaz zaten. Ama helal olsun iyi cesaret . Hani tikim olmasa beni bile ayakta soyacak "
Bulut kilitli kapıyı açıp duvar dibinde oturan kıza baktı.
Tuana kapının açıldığını gördüğünden hızla ayağa kalktı. Kalbi korkuyla gümbürderken şansına bir kere daha lanet etti.
" Çekirgenin hakkı üçtür . Sen üçünü de kullandın "
D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CEHENNEM ÇUKURU
ActionHerkesin bir derdi vardı bu Dünya da. Kimisinin karnı açtı , kimisinin pırlantası küçük. Kimisi yeni bir araba isterdi. Kimisi , çocuğuna bisiklet alacak parayı. Daha niceleri vardı Dünyada. Bazı insanlar çöpten çıkarırdı ekmeğini , bazıları bayat d...