IQ

109 5 0
                                    


Idag var det shack och billys pan pizza som stod på soffbordet, och som förra gången jag var hos Lucia frågar hon inte om varför jag har en svullen läpp och blödande näsa. "HA!" säger hon plötsligt. "Din andra häst är ute." säger hon stolt och ställer min pjäs åt sidan. "Du suger på brädspel." flinar hon och tar ett bett av sin pizza. "Din tur." säger hon med munnen full med mat. Jag stirrar på brädet och försöker leka smart för en gångs skull. "Är du fortfarande tillsammans med hon.. ööh Izabell.. Bell? eller va det så hon hette? Mina ögon flög upp från min koncentrerade blick på brädet till hennes gröna ögon. "Bell, och nej det var ett tag sen. Dårå?"

"Aah nej jag bara såg.." hon pekade på sin hals. "Jaha, hehe ja.." svarar jag lite nervöst och kollar tillbaka på brädet. Jag ser härifrån att hon flinar och tittar på mig misstänksamt och studerar mitt drag. "Schackmatt!" Tjuter hon och ställer sig upp och hoppar omkring likt förra gången hon vann. "Det är hopplöst." suckar jag med ett leende. "Du suger." poängterar hon och skrattar. "Bara för att du är överintelligent." "Haha va söt du är, jag har bara ganska mycket mer än medel i iq." ler hon. "Höh, skryt skryt." skrattar jag. "Det är sant." svarar hon. "Bevisa det." sa jag och la händerna i kors och lutade mig tillbaka i soffan. "Hur!?"

"Kom på något, det är du som är den smarta av oss." Hon höjer ena ögonbrynet. "Ha.ha .. jätteroligt Tristan."

"Jag är rolig."

"Mhm... om du som förra gången vill undvika min pappa så är han nog hemma om fem minuter eller nått." Jag nickar som svar och reser på mig, när jag nästan är ute hör jag "Håll dig borta från slagsmål!" innan dörren slår igen och jag går hemåt med en nytänd cigg i mun.

Portkoden till mitt lägenhetshus krånglar som vanligt och jag blir stående i kylan ett bra tag och jag slår svär åt den innan jag äntligen lyckas få upp det jävla dörren. Påväg upp för trappan börjar min mobil vibrera. Jag fiskar upp den och ser Lex namn och jag tappar nästan mobilen. Jag stirrar på skärmen namnet är borta och ser då alla sms han skickat.

'Svara!'

'Tristan! Blir orolig!'

'Vafan hände i skolan idag!?'

'Älskling, snälla hur är det? Kan du svara?'

Aj... den gjorde ont.. Älskling... Jag har kysst någon annan än min pojkvän, hånglat med en annan kille, sovit i underkläder i hans säng.. vafan har jag gjort.. Lex förtjänar inte mig.. mina fina lilla Lex. Jag är en hemsk människa. Jag springer upp för trappen rusar in i lägenheten och skiter i att ta av mig skorna och bara går in på toan. Jag kastar upp badrumsskåpet och letar efter mina grejor. Dörren knackar och mammas röst hörs. "Tristan? Är du okej gubben?" Med skakande hans hittar jag vad jag behövde. "Vännen jag fick ett samtal från skolan idag.." fuck jag tappade bladet, under badkaret dessutom. "Tristan jag vill prata med dig!"

Jag dyker ner för att hitta vad jag tappade.

"T-tristan?"

Vänta gråter hon? Jag stannar upp helt i det jag gör. Mamma gråter nästan aldrig, den gång jag minns mest är nog när pappa lämnade oss. Hon har alltid varit stark för mig säger hon. "Jag är sjuk av oro Tristan snälla prata med mig."

Varför jag inte säger något vet jag inte, det är som att jag låst mig själv från den yttre världen. Det blir tyst ännu en gång men jag hör snart mammas fotsteg försvinna bort mot hennes sovrum och snart hör jag hennes dörr gå igen. Förlåt mamma.

Jag återgår till mitt letande efter mitt blad. Efter säker tio minuter fick jag tag i det med hjälp an en sopkvast. Nu står jag och drar inte ett som jag brukar utan fler drag i ansiktet med rakbladet. Ett för att jag var otrogen mot Lex, ett för att jag är en idiot mot min mamma, ett till för att jag beter mig som en gris mot mina vänner som försöker hjälpa mig. Jag är en vidrig människa.



Ni får 2 kapitel idag som en start på mitt nya skrivande! Skriver för fullt och är så taggad på att ni ska få läsa det! <3 

Dör på insidan (KMEK Del 2)Where stories live. Discover now