Kring!!!
Jam menunjukkan pukul 8 pagi,aku bangun dan masuk kebilik air untuk membersihkan diri lalu turun ke bawah untuk sarapan pagi.Bau yang sangat enak memanggil-manggilku untuk turun kebawah.
<><><><><>
"Good morning everyone"ucapku apabila masuk ruang dapur dan mengambi tempat di sebelah Abang alfi iaitu alongku
"Good morning Aireen" balas Dato Azman menuangkan nasi lemak ke dalam pinggan.
Aku terbau wangian perfumelalu memandang ketepi untuk melihat siapakah gerangan yang memakai perfume itu.Rupa-rupanya alongku,aku melihat dengan wajah yang menunjukan hairan terhapap alongku.
"Kau dah kenapa pandang along macam tu?" ujar Abang Alfi apabila perasan aku memandangnya pelik.
"Along nak pergi mana wangi-wangi ni.Along nk pergi jumpa girlfriend along erk."
"Eh sukahati je cakap Along nak pergi jumpa girlfriend.Siapa lah yang nak dekat along ni." balas Abang Alfi.
"Habistu, Along nak pergi mana."
"Along nak pergi mall.Nak shopping baju.Esok kan along dah start kerja.So kenalah beli." Terang Abang Alfi.
"Hmm..Adik nak ikut along boleh tak?" tanyaku
"Boleh jugak boleh beli barang sekolah adik sekali.Minggu depan dah start sekolah kan?" Balas Abang Alfi.
"Oo haah lah minggu depan dah start sekolah.Barang-barang alat tulis tak lengkap lagi.Nasib baik along tolong ingatkan." Balasku apabila teringat yang aku belum sedia lagi alat tulis untuk ke sekolah lagi.
"Nanti lepas sarapan kita pergi." Ujar Abang Alfi.
Selepas sahaja selesai sarapan pagi.Aku terus menuju masuk ke dalam bilik untuk menukar pakaian yang lebih cantik.
Aireen mengenakan T-shirt bercorak stripes yang berwarna hitam dan mengenakan bomber jacker yang berwarna Army green diluarnya .Seluar aku memakai skinny jeans berwarna hitam.Di kepala aku lilitkan shawl berwarna hitam dan memakai bedak compact bersama lipstik berwarna merah jambu di wajahku agar tidak nampak pucat.
Setelah selesai menukar pakaian aku turun kebawah untuk memakai kasut nike roshe berwarna putih.Lalu terus menuju ke kereta Abang Alfi yang telah lama menungguku untuk bersiap.
<><><><><><><><><><><><><><><>
Di ioi city mall Putrajaya..
Aku memasuk ke dalam lalu mengikut along yang dia ingin tuju.
"Adik kita pergi cari barang along dahulu then lepas tu baru kita cari barang alat tulis adik." Terang Abang Alfi panjang.
Aireen mengangguk.Lalu mengikut along ke kedai yang ingin dia masuk.Setelah hampir 30 minit mencari barang Abang Alfi.Sekarang telah tiba untuk mencari barang sekolah aku pula.Abang Alfi menyuruhku untuk memasuki kedalam kedai alat tulis itu lalu memberi beberapa keping duit yang berwarna purple lalu meminta diri untuk ke tandas sebentar.
Aireen mencari bakul untuk meletakkan barang-barang yang ingin dia beli lalu memulakan operasi mencari barang sekolah.Aireen pergi ke rak yang penuh dengan jenis pen dan mengambil 5 paket pen yang berwarna biru,hitam dan merah.Rak yang kedua pula ada jual pelbagai jenis correction tape dia hanya mengambil 3 paket.Selepas itu dia mencari pembalut buku yang tidak berwarna tetapi tidak jumpa.
Aireen ternampak seorang pemuda yang berada tidak jauh dari rak.Lalu terus menuju ke pemuda itu.Kerana aku terfikir pemuda ini seorang pekerja disini.
"Assalammualaikum bang,pembalut buku dekat rak yang mane satu ye?" Tanya Aireeen kepada pemuda itu.
"waalaikumusalam,mane lah saya tahu pembalut buku dekat mana." Balas pemuda itu dengan nada yang sedikit mendatar.
Aireen menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu bertanya..
"Aik.. abang ni bukan pekerja dekat sini ke?" Tanya Aireen dengan hairan
Pemuda itu memandangku dengan pandangan yang tajam lalu berkata.
"Suka hati kau je cakap aku ni pekerja dekat kedai ni kan.Aku ni bukan perkerja sini lahh." Balas pemuda dengan nada yang sedikit kuat.
Muka Aireen mula bertukar merah apabila melihat orang ramai memandangnya.Aireen terus keluar dari kedai itu selepas membayar barangnya.Tiba-tiba Aireen berhenti berjalan kerana terasa ada seseorang yang memegang bahunya.Terus memandang belakang rupa-rupanya Abang Alfi
"Sorry sebab lambat.Adik dah selesai beli barang sekolah adik dah?" Tanya Abang Alfi dengan lembut.
"dah" Balas Aireen dengan nada merajuk.
"Alolo merajuk pulak aik along ni.Nanti along belanja tengok wayang yee." balas Abang Alfi apabila melihat Aireen muncung.
"Yeke along nk belanja tengok wayang." balas Aireen dengan nada yang sangat teruja apabila mendengar Abang Alfi berkata begitu.
"Yeee Adik Along sayang." balas Abang Alfi lalu tersenyum.
<><><><><><><><><><><><><><><>
Di kaunter tiket wayang..
"Along nak beli tiket wayang dengan popcorn kejap.Adik tunggu sini yee." Ujar Abang Alfi lalu bereda pergi.
Setelah selesai Abang Alfi pergi membayar dan membeli.Aireen dan Abang Alfi masuk ke panggung ke wayang untuk melihat movie yang telah dibeli tiketnya tadi lalu duduk di seat yang telah ditetapkan.Aireen melihat tiket wayang rupa-rupanya Abang Alfi membeli movie The Conjuring 2.Takutnya
"Along aireen xnak tengok cerita hantu." Ujar Aireen dengan nada gementar.
"Tak boleh sebab Along dah beli tiket so kita tengok je k." Ujar Abang Alfi.
"Alaaa..."
Suasana di panggung wayang telah menjadi gelap.Lalu telah bermulanya movie di screen besar dia hadapan.Penonton semua telah bersedia untuk melihat.
Apabila part yang menyeramkan.Tiba-tiba Aireen memegang tangan orang yang berada di sebelahnya yang Aireen fikir orang itu Abang Alfi. Tiba-tiba tangan yang dipegang oleh Aireen direntap kasar.Aku tergamam kerana apa Along bersikap begitu.Aku melihat orang disebelahku rupa-rupanya orang itu ialah pemuda yang berada di kedai alat tulis tadi.
"Saya minta maaf ye sebab saya ingat kan awak Along saya." Ujar Aireen takut sambil menundukan pandang ke bawah,
"Kau sengaja ke atau ambil kesempatan? Aku tau lah aku ni hensem tapi tak perlulah kau nak pegang tangan aku." Sindir pemuda itu.
"Kau ingat aku ni perempuan apa.Nak ambil kesempatan kat kau." Balas Aireen dengan nada yang kuat tetapi tidak didengari oleh orang di dalam panggung.
"Huh macam lah aku tak tau." Ujar pemuda itu dengan nada yang angkuh.
"Sukahati kau lah malas aku nak layan orang macam kau ni." Ujar Aireen lalu sambung meliht cerita tadi.
BERSAMBUNG
SIAPAKAH PEMUDA ITU?KALAU NAK TAHU .TUNGGU UNTUK MNIM 2 K.SORRY LAH YE SIS NI BARU LAGI DALAM MENULIS KALAU ADA KURANG KE APA SILA LAH BERI PENDAPAT KORANG UNTUK MNIM NI DI RUANG COMMENT.JANGAN LUPA VOTE DAN COMMENT TAU. HEHEHE
YOU ARE READING
TENGKU NAUFAL IS MINE
Любовные романыTengku Armel Naufal itu suami aku,patutkah aku meneruskan masjid yang sudah terbina ini..Adakah dia mencintai aku sepenuh hatinya atau aku hanya bertepuk sebelah tangan.No aku tak akan mencintai dia. Ummi reen tak akan kahwin dengan lelaki tu...