MTNIM5

489 12 1
                                    

Di sekolah..

Aireen ingin memasuki pagar sekolah tetapi dihalang oleh seorang lelaki.

"Hai adik manis,kau nampak cantik harini.Nama apa? Boleh berkenalan," kata budak lelaki itu dengan nada yang sedikir psiko.

"Kau boleh tolong tepi tak.Aku nak masuk kelas laa." Balas Aireen dengan geram.

"Wow ganas,Ini yang aku suka ni.Btw kalau kau nak tau nama aku Azrai. Aku ni gangster dekat sekolah ni tau.Takde sape pun yang berani nak ckap kasar dengan aku." Balas Azrai.

"Kesah apa aku gangster ke pakcik cleaner ke yang aku tau semua orang dekat sekolah ni budak biasa je.And btw jugak aku tak nak tau pun nama kau tu." Balas Aireen dengan sinis.

"Kau jangan nak memain dengan aku erk.Kau belum kenal lagi aku siapa tau."
Kata Azrai lalu menarik tudung Aireen.

"Eh kau boleh tolong lepas tak tudung aku ni.Aku tak kacau kau pun laaa bodoh...."

"Ha? Apa kau panggil aku tadi bodohh..sukahati kau je panggil aku macam tu kan."

Dengan emosi marahnyaa Azrai menaikkan tangannyaa untuk menampar pipi Aireen tiba-tiba...

"Ehh bukan tadi.Dia nak tampar aku ke tadi.Asal rasa mcm xde pape ha?." Ujar Aireen dalm hati

"Woi Azrai kau siapa ha nk kacau Aireen ni."Kata Naufal dengan nada marah.

"Wah.. hero kita dah sampai."balas Azrai dengan sinis.

"Kau jangan nak lebih-lebih.Kau belum kenal lagi aku sapa"kata Naufal

"Ouh kalau kau jantan meh laa laean dengan aku"

"Huh takpayah aku takde masa nak layan orang macam kau ni.Buang masa je." balas Naufal.

Lalu Naufal beredar sambil menarik tangan Aireen untuk ikut bersamanya.

Di kantin

"Kau tak apa-apa? Dia ada buat pape tak dekat kau?"tanya Naufal kepada Aireen sambil membelek tangan Aireen.

Berlapik ok👌

"Ouh aku okey je.Takde apa-apa masalah pun and aku nak cakap terima kasih dekat kau sebab tolong aku tadi." Balas Aireen dengan nada lembut.

"Sama-sama lagipun itu dah jadi tanggungjawab aku untuk jaga murid-murid dekat sekolah ni." Kata Naufal.

"Ouh ok..Terima kasih sebab tolong tadi" Jawab Aireen dam memberi senyuman kepada Naufal sebelum bereda meninggal kannya.

Aku tersenyum kecil lalu turut bredar dari tempat itu.

<><><><><><><><><><><><><>
"Ehh Aireen kau pergi mana tadi? Lama aku tunggu kau"-Suara Fiqa risau apabila melihat kawannya dalam keadaan tidak baik.

"Ouh sorry Fiqa sebab buat kau tunggu lama tadi."- Jawab Aireen serba salah.

"Hmm ok takpe..Jap2 kau tak jawab lagi soalan aku kau pergi mana tadi? and nape aku tengok kau ni macam ada masalah??"

"Ouh macam tadi aku kena kacau dengan sorang laki nama dia Azrai.Kau kenal tak?"

"Hmm kenal dia tu ketua gangster dekat sekolah ni.Dia kacau kau ke? Sebab setahu aku dia ni tak kacau sangat budak2 perempuan ni."

"Ha? Yeke sebab tadi dia kacau aku and nasib baik ada Naufal tolong" Jawab Aireen

"Ha! Dia buat apa dekat kau?? Dia ada pegang2 kau ke?"- Tanya Fiqa sambil membelek tangan Aireen.

"Ouh aku ok je kau jangan risau laa k"
Balas Aireen

<><><><><><><><><><><><><><><><>
Naufal POV

Di perhimpunan...

"Harini saya nak buat pengumuman bahawa pengawas sila berkumpul selapas perhimpunan ini...terima.kasih...."-kata Naifal dia atas pentas dengan penuh serius.

"Weyh kau rasa nape Naufal suruh diorang ni berkumpul erk?"-tanya Nadzhan kepada Afiqah.

"Oh kau tak tau ke tadi Aireen kena kacau dengan Azrai ketua gangster sekolah kita tu..-kata afiqah

"Ha??? Srs laaa sebb dia jarang tau kacau perempuan ni" kata Nadzhan dengan hairan🤔.

"Ha tula yang aku pelik kenapa dia kacau" Balas Afiqah.

<><><><><><><><><><><><><><>
Naufal pov

Di dalam bilik pengawas..

"Assalamualaikum semua harini saya nak buat perjumpaan sebab ada kes terbaru yang saya dapat tau.Iaitu seorang pelajar perempuan telah dikacau oleh Azrai and saya tau korang semua kenal kan pelajar lelaki yang bernama Azrai." Kata Naufal kepada pengawas-pengawas yang lain.

"Ehh jap yang aku tau kan Azrai ni jenis yang tak kacau permpuan kan?" Kata Amin iaitu pengawas di sekolah.

"Haah laa aku pun pelik kenapa diankacau pelajar perempuan sedangkan selama ni dia kacau pelajar lelaki je" Kata ahmad.

"Sebab tu kita buat perjumpaan ni untuk siasat apa punca kacau pelajar perempuan."Kata Naufal.

"Btw kan siapa pelajar permpuan tu lawa ke?" Tanya  sambil memakan lolipop.

"Pelajar perempuan tu bernama Aireen Nelisya."Balaa Naufal.

"Oo budak baru ..btw kan dia tu lawa jugak kan."

"Haah aku pun setuju yang budak batu sekolah kita tu lawa."

Naufal menghempas tanganya ke atas meja.
Dan semua yang berada itu terkejut.

"Aku buat perjumpaan ni bukan nak tau pendapat korang yang Aireen tu lawa ke tak.Aduyai korang ni dah laaa perjumpaan tamat kalau sesiapa yang ada idea atau ternampak Azrai kacau Aireen sila bagitau saya..sekian terima kasih."Kata Azrai lalu keluar dari bilik pengawas tersebut.

<><><><><><><><><><><><><><><><>
Aireen pov😘

Di dalam kelas...

"Weyh Aireen semalam kau ada dapat tak air yang aku kasi tu?" Tanya Naufal setelah mengambil tempat di sebelah Aireen.

"Ouh air tu dapat and aku rasa ada orang yang perasan letak perkataan 'handsome' "Balas Aireen yang baru teringat.

"Alaa dah memang kenyataan yang aku ni handsome dan baik hati."Kata Naufal dengan bangga.

"Kau ni memang jenis perasan erk?.Hmm btw thank tau sebab kasi aku air haritu."

"Alaa kau takyah nak terima kasih sangat laa dengan aku.."Balas Naufal dengan lembut.

Tiba seorang permpuan menuju ke arah mereka dan.......

Haa korang nak tau sambungan dia kan??? Soo stay and tunggu untuk MTNIM6 k..Kalau ada apa2 typo tu nnti author edit k..so terima kasih yang sudi baca cerita ni hope korang suka dan jangan lupa vote dan comment k my readers sayang😘..







TENGKU NAUFAL IS MINEWhere stories live. Discover now