MTNIM 3

525 13 2
                                    

Armel Naufal Pov..

"Alamak dah lambat laaa.." Kata Armel sendirian setelah jam menunjukkan pukul 6:45 pagi.

Naufal pantas mengambil roti yang telah dihidangkan diatas meja lalu menuju ke motorsikalnya untuk ke sekolah.

"Weyh fal awalnya kau datang sekolah?" Sindir fakhrul iaitu pengawas disekolah itu.

"Sibuklah kau!" Balas Naufal.

"Eleh aku tanya je.Yang kau marah2 dah kenapa?datang bulan ke?."

Naufal memandang tajam ke arah Fakhrul lalu beredar masuk ke dalam dataran untuk menyampaikan ucapan.

Di Dataran..

"Perhatiaan kepada pelajar yang ingin menyertai pasukan bola tampar lelaki dan perempuan.Boleh berjumpa dengan Cikgu Rubiah untuk memberi nama." Ucap Naufal di atas pentas.

Ramai pelajar yang ingin menyertai pasukan bola tampar itu kerana Ketua pasukan itu ialah Ketua Pengawas di sekolah itu iaitu Armel Naufal.Ramai pelajar yang ingin menyertai terutamanya pelajar perempuan yang telah mengetahui ketua pasukan itu ialah Armal Naufal.

Aireen Nelisya Pov..

"Weyh Reen kau nak masuk tak pasukan Bola Tampar ni.Aku rasa macam nak masuklah tahun ni.Yelah ni kan tahun akhir kita dekat sekolah ni.Jadi bolehlah jadikan kenangan kan?" Tanya Afiqah kepada Aireen.

"Hmm..Tengok lah dulu macam mane." Balas Aireen.

"Alaa jomlah masuk..Aku sebenarnya dah lama nak masuk tapi aku takde teman lah nak pergi." Ujar Afiqah dengan nada simpati.

"Nanti aku fikirkan dulu ye."

"Yeke? ok"

<><><><><><><><><><><><><><><>

"Weyh reen?" Tanya Naufal

"Kau nak apa?" Ujar Reen dengan malas.

"Kau nak tak masuk Pasukan Bola Tampar."

"Hmm..taknak lah aku.Aku bukannya reti main pun."

"Jomlah join.Pasal tu nanti aku boleh tolong ajar kan untuk kau."

"Hish..Aku cakap xnak tu xnak lah!" Bentak Aireen apabila Naufal seperti sedang memaksenya masuk.

"Ish kau ni.Aku tanya elok2 kan.Yang kau nak tinggi suara dengan aku dah kenapa?" Ujar Naufal geram.

"Kaulah.Dah aku cakap xnak tu xnak lah.Tak faham bahasa." Lalu berlalu pergi meninggalkan Naufal.

Aku akan pastikan kau join jugak dalam pasukan bola tampar nanti. - Desis hati Naufal.

Di dalam kelas..

"Assalammualaikum semua.Pelajar yang saya sebutkan nama ni sila hadirkan diri di sekolah pada jam 3:00 petang ni.Untuk latihan Bola Tampar ye.Yang Pertama Nur Camelia Hazwany,Yang kedua Nur Afiqah Nadhirah.Yang ketiga Nurhidayah.Yang keempat Nur Diena Yastiqah.Yang Kelima Siti Nur Aisyah.Dan Akhir sekali Aireen Nelisya.Semua pelajar ini sila hadirkan diri di sekolah padan jam 3:00 petang ye.Terima kasih." Ujar Cikgu Rubiah.

Aik kenapa nama aku ada dalam list pasukan bola tampar ni.Ni mesti kerja Naufal kan.Eii suka hati dia je yang masukkan nama aku dalam pasukan bola tampar ni.Aku baru ingat balik ni nak tido. - Ujar Aireen dalam hati.

"Ehh..Reen kau pun masuk jugak.Haritu kata xnak masuk?" Tanya Afiqah

"Ohh..Haah aku masuk pun sebab...."

"Aku yang bagi nama dia dekar Cikgu Rubiah sebab aku tengok dia ni macam ada potensi." Sampuk Naufal yang entah dari mana datang.

Aku memandangnya geram lalu terus meninggalkn mereka sendirian.

Armal Naufal Pov..

Alamak dia marah aku ke sebab masukkan dia.Aku cuma nak dia ada dengan aku je.Ehh aku ni dah kenapa.Aku cuma nak dia Rajin sikit sertai acara dekat sekolah n bukan pasal lain okey Naufal. - Ujar Naufal dalam hati.

Aku duduk di sebelahnya lalu berkata.

"Weyh Reen kau marah kat aku ke pasal Bola Tampar tu." Tanya Naufal lembut.

diam.

"Weyh Reen aku tanya kau ni jangan lah senyap je."

diam.

"Haih aku nak kau masuk sebab.Yelah kau kan budak baru tahun akhir pulak tu kita sekolah.So apa salahnya kalau kita join kan."

"Masalahnya aku xnak masuk lah.Penat tau tak.Lagipun xde sape nak hntar aku gi sekolah.Mak ayah aku takde malam nanti barulah dirang balik." Balas Aireen

"Alaa kau jangan risau.Nanti aku jemput kau kat rumah.Kau cuma tinggal kasi aku alamat je." Tanya Naufal teruja.

"Kau gila?Tak pasal2 pelajar sekolah ni cop aku sebagai budak menggatal dengan Ketua Pengawas sekolah ni.Lagipun xnak aku naik motor dengan kau.Nanti orang fikir lain.

"Alaa takpelah,please" Ujar Naufal dengan nada simpati.

"Hmm..yelah2,Petang ni kalau kau xde aku xnk masuk." Balas Aireen.

<><><><><><><><><><><><>
Pin pin

"Alamak dia betul2 datang lah pulak..haishh" Kata Aireen.

"Assalamulaikum Aireen oo Airen." Laung Naufal.

"Waalaikummussalam"balas seorang wanita yang agak tua itu lalu pergi ke arah Naufal.

"Ye nak apa?" Tanya wanita itu.

"Hmm..makcik ni siapa." Tanya Naufal.

"Takkan lah ni mak Aireen.Tadi Aireen cakap mak dia kerja." Kata Naufal dalm hati.

"Makcik ni mak kepada Aireen." Balas wanita itu.

"Oo ni lah Mak Aireen."

"Oo kau tipu aku ye reen.Tadi cakap mak kau kerja.Ni apa?" Kata Aireen dalam hati.

"Ye saya,anak ni siapa" Tanya Puan Haslinda.

"Oo nama saya Tengku Armel Naufal.Saya kawan kepada Aireen.Saya datang ni nak jemput Aireen pergi ke sekolah.Untuk latihan pasukan bola tampar." Terang Naufal.

"Oo yeke.Kejap ye makcik panggil Aireen sekejap." Balas Puan Haslinda.

"Aireen, Aireen,"

"Ye ummi"balas aireen.

"Ni kawan kamu datang ni."

"Ha yee..kejap lagi Aireen turun."

Bersambung

Assalamualaikum my readers,Sorry lah sebb update lambat.Author busy sikit.Update kali ni macam kurang sikit.So kalau ada apa-apa silalah comment dekta bawah ye.Korang jangan lupa untuk like dan komen yee.😁
#sajeletaklagurayabaruadafeelnakraya


















TENGKU NAUFAL IS MINEWhere stories live. Discover now