Meryem teyzelere geleli bir hafta olmuştu . artık her düzenlerine alışmıştım . Ömerse o akşam birkaç eşyasını alıp gitmişti ve bir hafta içinde sadece bir kere eve uğramıştı .bu beni biraz incitse de yapacağım birşey yoktu ama sebepsizce görme isteği uyandırmıştı bende . o şimdiye kadar tanıdığım her erkekten daha farklıydı.
Sabah gözlerimi büyük bir rahatlıkla açtım ve yatakta dönüp durdum kendimi kuş gibi hissediyordum bu evde. Ayaklarımı yataktan sarktım ve odaya göz attım . Aybüke okula gitmişti . bende esneyerek yataktan doğruldum ve mutfağa gittim. Meryem teyze sofrayı kuruyordu . bende ondan daha geç uyanınca kendimi mahcup hissediyordum ve biraz çekiniyordum.sonra gidip Meryem teyzenin ton ton yanaklarına birer öpücük kondurup kahvaltıya yardım ettim. Sonra kapı çalındı Meryem teyze meşgul olunca kapıya bakmak bana düşmüştü . kapıyı hızla açtım ve dilim tutuldu , elim ayağıma dolandı .karşımda Ömer duruyordu ve ilk defa bu kadar çok süre göz göze gelmiştik onunla 5 ya da 6 saniye boyunca sadece birbirimize şaşkınca bakıyorduk . Ömer hemen kafasını öne eğdi kaşlarını çatarak. Bana bu kadar soğuk davranması beni çok üzse de onun varlığı herşeyiyle mutlu ediyordu . sonra bende boğazımı temizleyip Ömere" H..hoşgeldin " dedim heyecanla .
" annem nerde ? " dedi bana cevap vermek istemeyerek.
" içerde ama işi var ben çağırayım istersen " dedim ve karşı komşunun kapısı açıldı. İçerden başı kapalı genç bir kız çıktı ve Ömeri görünce kafasını öne eğdi ve herhalinden belli heyecandan mahvoldu. Ömer hafiften başını oraya doğru çevirdi sonra merhaba anlamında kafasını eğdi tebessümle.bu olay benim baya zoruma gitmişti bana neden böyle davranmıyordu , kıza kötü kötü bakıyordum o da ayakkabısını giyiniyordu , tekrar doğrulduğunda Ömer
" okula gidiyorsan bırakayım istersen seni "
" yok zahmet etme ben giderim "
" ne zahmeti öğretmen hanım siz göreve geç kalmayın " dedi kafası önde gülümseyerek .onlar böyle konuştukça kıskançlıktan ağlayabilme raddesindeydim .Meryem teyzenin sesiyle düşüncelerimden sıyrıldım ve ellerimi bağlayıp kapının pervazına yaslandım . kız da Meryem teyzeyi görünce ağzı kulaklarında gülümsedi ve
" selamun aleyküm , hayırlı sabahlar " dedi sevecen konuşmaya çalışarak gıcık şey.
" aleykümselam kızım okula mı ? "
" evet Meryem teyzecim " dedi .teyzeymiş o benim teyzem sana ne oluyor ?
" kızım Ömer bıraksın seni geç kalma " hayır Meryem teyze yapma olmaz dedim içimden feryat figan .
" yok zahmet olmasın ben dolmuşla giderim ." dedi naz yaparak.
" yok , ne zahmeti gideriz birlikte " dedi Ömer ısrar edercesine .
" Hafsa, kızım git bir şey olmaz kırma bizi " dedi gülümseyerek. Hafsaymış , ya hayır yapmayın . şimdi ne kadar çok sevinmiştir cadı . daha fazla dayanamayıp banyoya koştum. Arkamda meraklı gözler bırakarak.
Kapıyı kapattım ve daha fazla dayanamayıp göz pınarlarımdan yanaklarıma yaşlar döküldü .çok acı veriyordu bana böyle soğuk başkasına sıcak davranması . daha fazla dayanamayıp duvarlara yumruk attım ve daha fazla ağladım. Neden bu kadar zoruma gitmişti bilmiyorum , ilk defa birini bu kadar delice kıskanıyordum . kesin Ömeri seviyordu ama baksana Ömerde kıza karşı boş değil görünce nasılda gözleri parladı. Kapıyı biri tıklattı gelen Meryem teyzeydi." kızım iyimisin aniden koştun banyoya merak ettim " göz yaşlarımı silerek boğazımı temizledim ve
" iyiyim , geliyorum şimdi " dedim ve yüzümü güzelce yıkayarak banyodan çıktım. Ömer gitmişti bende mutfağa geçtim ve ikimiz sofraya oturduk. Ben haliyle keyfim kaçtığı için tabağımdakilerle oynuyordum.aklım hep onlardaydı ve hep onları düşünüyordum .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DAVETSİZ MİSAFİRİM
SpirituellesBenden sana babana bile bırakmadığım koskoca bir vasiyet kızım , iyi dinle beni şimdi. Benim yıllar önce sadık dostum Meryem vardır , siz tanımazsınız tabii . onun evine gideceksin ve artık orada yaşayacaksın kızım . Meryemin bir tane oğlu bir tane...