jag gick upp ur sängen, för jag skulle till skolan. jag gick upp klockan 07.30 för skolan började 08.30 idag. det var för att vi var vid skolan längre igår. idag skulle jag träffa killarn. ps: jag tror jag börjar gillar OSCAR. han är så söt. men jag vill inte vara på, så jag kommer att gilla honom i smyg. jag kommer säga det till honom när jag har lärt känna dom lite bättre. för vi har ju bara känt varanda i ungefär 3-4 dagar. men jag skulle ju träffa dom idag, men då kan jag ju säga att jag mår dåligtoch så kan jag ju sms OSCAR och fråga om han vill träffa mig ( bara han och jag asså). så jag gjorde iordning mig, mamma och pappa var inte hemma för dom var hos pappas mamma och pappa. så dom skulle vara borta idag, imorgon och iövermorgon. så då kanske jag och OSCAR kan sova över, det kanske blir så och kanske något mer. man vet aldrig. men nu hade jag brotom till skolan. så jag cyklade dit snabbt och när jag kom dit så stod mina vänner där, dom väntade på mig. Jag var så himla glad när jag gick med dom in till klassrummet.
Vi hade fysik nu, och det är väll sådär roligt. så jag tog fram alla min saker som jag skulle ha. sen jobbade jag i kanske 1 timme.Efter det så sa våran fröken att hon måste hem för att hennes son har blivit svårt sjuk. Och hon var den enda fröken som skulle varaq i våran klass. vi fick gå hem då. jag plockade ihop alla mina saker sen sprang jag raka vägen ut till min cykel. jag cyklade hem så fort jag kunde. när jag kom hem så var jag ensam hemma för mamma och pappa var ju fortfarande hon pappas mamma och pappa. så jag har ju hela dagen på mig att göra vad jag vill, eller jag har ju tre dagar på mig att göra vad jag vill. jag smsade felix och sa att jkag inte kunde va idag. men Felix svarade inte när jag hade skickat smset. jag väntade och väntade till han svara. han svarade ungefär 2,5 timmar efter.
FE: vad synd krya på dig<3 JAG: tack det ska jag men vi kan väll ses någon annan dag istället?<3 FE: ja det kan vi göra men måste dra hej då<3 JAG: okej hej då så länge.
Jag väntade ett litet tag för jag ville ju inte att alla skulle sitta med mobilerna och så vissar oscar att jag ljuger. men jag vet ju inte om dom är på mobilerna eller om dom är med varandra.
JAG: hej OSCAR jag undrar om du vill träffa mig ikväll?<3 OS: vet ej för jag kanske ska träffa grabbarna.<3 JAG: jaha gud vad synd, ville jätte gärna vara med dig själv, jag tänkte först fråga dig om du ville sova över hos mig för jag är helt själv hemma i dag och imorgon. OS: jaha, men jag kan ju säga till killarna att jag ska träffa min mamma och pappa, så istället träffar jag dig.<3 JAG: är det verkligen okej för dig att ljuga?<3 OS: ja det är okej för jag gör allt för att få träffa dig i smyg, men jag måste dra för jag ska träffa dom andra nu. Men jag smsar ikväll för jag kommer vara själv vid 17.00 kanske. Så kan jag typ komma vid 18.00. Är det okej. JAG: visst det är helt okej men hej då så länge så ses vi lite senare ikväll.<3 OS: ;)<3
jag la bort mobilen för jag var så himlans glad över att jag ska få träffa oscar helt ensam. men det som är jobbigt är om någon annan utav killarna får känsler för mig sen, det kommer bli jätte jobbigt. För jag vill ju inte göra någon ledsen. För det är ju the fooo. klockan är ju bara 11.06. för vi slutade ju tidigare idag. jag kanske kan smsa mamma och kolla om dom skulle vara kvar till onsdag.
JAG: Hej mamma jag undrar när ni kommer hem. MAM: jag vet inte riktigt men det kommer nog bli kanske 1 vecka men vet ej, för han mamma och pappa har det lite svårt nu så vi kommer nog vara här ett tag. vi kommer vara borta i minst 3-4 dagar. JAG: Okej vad bra då vet jag. jag ville bara vet för jag tänkte fixa en grej innan ni kommer hem, så om ni inte säger till när ni kommer hem så kommer inet den där överaskningen att funka för jag måste ha ungefär 1 timme på mig att göra det. så ni vet. MAM: Jaha okej men jag kan försöka komma ihåg att smsa dig ungefär 2 timmar innan vi ska åka hem. men du får inte blir sur på mig om jag glömmer bort det. JAG: nej jag kommer inte bli sur på dig bara för att du kanske glömmer bort att smsa mig, så gör det inget. MAM: vad bra men jag måste gå nu för jag ska laga mat åt alla ( nickies pappa och hennes pappas mamma och pappa), och det kommer ta ett tag innan jag kommer svara igen för jag och din pappa ska ut och gå sen. jag kommer lämna mobilen. JAG: Okej men hej då måste också gå nu har så mycket att göra, läxor och vara med kompisar är det viktigaste för mig ljust nu när ni är borta.Men hej då igen<3 MAM: PUSSS<3
jag la bort mobilen igen, och nu kunde jag inte konsentrera mig för jag tänkte bara på oscar! _____________________________________________________________________________
tack för ni läser min novell så hörs vi i nästa kapitel, och förlåt om jag verkligen inte gör låna kapitel men det är ju för jag vill att det ska bli så måna kapitel som möjligt. HEJ DÅ!<3 jag komemr att skriva nästa kapitel när 100 st har läst min novell. och det beror ju på hur måna som läser det och då tar det ju länger tid om inte måpnga läser den. så snälla vissa på instagram eller på något annant ställe så jag får mer läsare. och om jag får mer läsare så kommer det komma en liten tävling sen och det kommer ni få se om ni klarar en sak som jag inte säger vad det är.
YOU ARE READING
Du och jag...
FanfictionHej jag är en tjej som heter Nickie och jag är 14 år. Jag har jätte bra vännner men inte föräldrar för min pappa är alkolist och mamma bara röker hela tiden. Men jag spelar också ett data spela som jag spelar med fyra killar med, men säger inte vilk...