Kapitel 6

99 4 0
                                    

jag kläder på mig. och oscar stod där ute och väntade på att jag hade gjort klar mig för han var redan klar och sen skulle vi gå till stan och fika. jag var klar efter typ 3min. och då öppnade jga dörren och så stod oscar där så jag kysste honom sen gick jag och tog på mig skorna. OSCAR stod där helt röd i ansiktet, PS... jag tror han blev lite förvånad, rörd och tyckte lite om det. men sen så sa jag att han skulle komma och klä på sig ytterkläderna. då kom han hit. sen när vi var klara gick vi ut och jag låste dörren. sen gick vi till hissen för vi skulle åka hiss ner. OSCAR var helt tyst hela tiden. jag frågade sen efter ett tag varför han inte pratade. OSCAR sa: tänk om felix eller omar eller ogge är ute på stan tillsammans eller själv och så ser dom oss!. det gör väll inget det är ju vi två nu.

(OSCAR OCH JAG blev lite rädda ändå för att dom kanske kommer se oss.)

sen gick vi till bussen. och precis vi kom dit så stod bussen och väntade. det vatr som att bussen väntade på oss. men iallafall så gick vi inte och visade busskorten för busschaufören. det var typ helt tomt i bussen det kanske bara var 3-5 st i bussen. men klockan var ju typ redan 12.25. så det kanske är massor av folk redan i stan tänkte jag. så jag ock oscar gick och satte oss längst bak i bussen. sen åkte den i väg. och och oscar hållde i han. men sen så stanna den en bit bårt. då hände det en sak som inte vi ville skulle hända. OMAR, OGGE OCH FELIX kom in i bussen, då viskade jag till oscar vad ska vi göra? jag vet faktist inte för då kanske inte märker oss. sen så gick felix in mot bussen för att hitta en platts i bussen, då såg felix oss tillsammans. jag visste faktist inte vad jag skulle göra. felix satte sig brevid mig och sen kom ogge och omar och satte sig brevid felix.vi pratade lite om saker och ting, tillexempel om vart dom skulle och dom skulle också till stan. och då trode jag att jag inte skulle få vara ifred med min oscar.

sen när vi hade åkte en bit så kände jag att någon tog i min han på andra sidan om mig där felix satt. jag kollade dit och där hade felix sin hand på min, jag visste inte vad jag skulle göra för jag ville inte bara dra bort den från felix hand för den var så len och jag ville inte sen efter ett tag ta bort handen från felix men det måste jag göra för annars skulle oscar se mig och felix hålla hand och då skulle typ bli värsta bråket.

så vi släppt taget om varandra så inte oscar skulle se och så gick vu ut ur bussen, det som var så tur vara att felix ogge och omar skulle åt ett håll och jag och oscar skulle gå åt ett annat håll. men då villa felix,omar och ogge ha en kram. så oscar gick till felix och sen omar och sen ogge och sammtidigt gick jag och kramade felix då tog han ner handen och tog på min rumpa, jag slutade direkt att krama honom och så gick jag vidare till omar och kramade honom och sen ogge. sen gick vi varsina håll och sa hej då till varandra. ( det känns som att felix gillar mig och tror att vi är på g) men jag har ju oscar så jag vill inte mista oscar för han är den bästa jag vet!

sen gick vi till ett caffe som heter starbucks, det är mitt och oscars favorit ställe. så vi gick dit och så köpte vi en dricka som vi delade på, så vi frågade också om hon kunde skriva våra namn tillsammans. och det kunde hon, det tyckte jag var jätte gulligt av henne. sen så gick vi och så gav oscar mig massor av kyssar på pannans flera gånger. sen så skulle vi göra en sak som jag och oscar har viljat gjort hela tiden vi har vart (tillsammans) och ddet är att stå mitt i centrummet och så ska vi stå och kramas med varandra. och så vi gjorde det. alla folk stod och kollade och sa att det var jätte gulligt. och så sa dom också att vi var om gjorda för varandra. men den så stod vi och kramades så kommer det massor av tjejer som omringade oscar. då släppte oscar mig och jag försökte komma förbi alla tjejer som stod runt om kring han. och så stod jag vid trppen sen, och då såg han mig men han kunde intekomma ut så han kom inte, men jag gick ändå för jag ville inte bli inklämt mellan alla tjejer. så jag gick lite mer i alla affärer. och typ efter 1timme så ringer oscar och säger förlåt och undrar vart jag är. jag sa att jag var inne på holister. så han gick dit och då stod jag där och väntade på honom men så kom han inte, så jag gick ut ur affären och då stod oscar där med massor av tjejer som han försökte smikra. och det som var jobbigt för mig var att dom var typ i min older. så jag gick där ifrån igen för jag ville inte se det här något mer. och oscar såg mig inte nu för han var så inne i alla tjejer. men sen så kollade han runt omkring honom och så såg han mig gå långt där bårta, och jag gråter, det såg han också. så oscar försökte komma förbi alla tjejer och så när han kom igenom alla tjejer så började han springa till mig . jag märkte inget. men sen så tog han mig i ryggen och kramade mig. förlåt sa han också, jag ville inte såra dig jag ville bara göra mina fans glada. JAG sa att det inte gjorde något men det gjorde lite ont i mitt hjärta inuti mig. men sen så kollade jag på honom och så tog han bort mina tårar och kysste mig. men då så kom alla tjejer och massor med fotografer och tog kort på oss och då fick vi jätte brotom för att vi ville inte synas ihop när vi kysser varandra för dom andra i the fooo.

_____________________________________________________________________________

det kan ske inte blev ett jätte långt kapitel men älskar er som läser min novell och så kommer nästa upp snart<3

Du och jag...Where stories live. Discover now