Kapitel 7

82 5 0
                                    

Kapitel 7

Jag gick hem. Oscar så att jag gick hemåt. Men han ville ju inte dissa sinna fans eller dissa mig. Vad skulle han göra tänkte han. Men han tyckte jag var viktigare. Oscar sprang igenom alla fans och sprang till mig. Jag kände att någon tog tag i mig så jag kollade bak där stod Oscar.

Jag vill inte missta dig. Jag älskar dig. Men det är fortfarande våran hemlis. Sa Oscar. Jag blev först glad men sen så när han sa hemlighet så visste jag inte va jag ville längre. Jag kollade ner, Oscar tog tag i min hand och tog upp Mitt huvud med hans andra hand.

Han kysste mig på stora torget i Stockholm. Där massa människor stod. Sen gick vi och satte oss på en bänk. Samtidigt dom satte sig så kom massor av tjejer som ville ta bild och aoutograf. Jag satt kvar så länge Oscar gick iväg med dom. Efter ett tag kom Felix och satte sig bredvid mig. Han var utkläd så ingen skulle märka han. Jag visste inte vad jag skulle säga.

Hej. Felix

Hej... Vad gör du här? Jag

Jag letade efter dig. Och jag måste säga en viktig sak till dig. Felix

Vad är det du vill berätta då? Jag

Att... Jag... Asså... Ja du vet... Asså jag gil...! Felix

Jaha du försöker säga att di gillar mig. Jag

Ja... Asså det vad bara det hej då. Felix

Hej då... Felix

Jag visste inte vad jag skulle göra och jag ville inte berätta att Felix kom och sa det.

Efter en stund så fick jag ett sms. Det var från pappa. Att hennes mamma var på sjukhus, för dom tror hon kan ha cancer.

Jag blev jätte ledsen så jag fick skynda mig till sjukhuset. Jag lämna bara Oscar där.

Men mamma är viktig tänkte jag.

10min senare!

Jag kom till sjukhuset och mötte pappa där så gick vi sen till mammas rum.

Hon var där. Jag vågade nästan inte gå in och se henne. Hon fällde hår och var jätte svag.

Jag ville bara göra min mamma frisk igen. Jag vill inte att hon dör. Älskar min mamma...!

-----------------------------------------

Mina noveller kommer inte ut ofta men kanske blir mer på sommarlovet. Ha ett jätte bra sommarlov, och vilken dag slutar ni skolan??❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 10, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Du och jag...Where stories live. Discover now