Arkadaşlar merhaba aslında atacağım bir sürü bölüm var ama onlar başkaları tarafından atılmış oluyor.Ama sonunda 3 basamaklı sayılara ulaştım ya o çok mutlu etti beni...
Hindistan'da inekler neden kutsal sayılır?
Hinduizm,hindistanda yaşayan insanların din ve inançlarına verilen addır.Hinduizm en belirgin yönü insanları sınıflandırmasıdır.1.Brahmanlar( Rahipler ve din adamları)
2.kşatriya( Hükümdar sülalesi ve savaşçılar)
3.vaisya (Tüccar,esnaf ve çiftçi)
4.sudra (işçiler)
5. Paryalar ( hiçbir iş yapmayanlar yani dokunulmazlar)
kişiler arasında herşey sınırlıdır mesela vaisya olanlar , vaisya ile evlenebilirler.
Hinduizmde sadece inek değil bütün canlılara saygı vardır.bu nedenle halkın çoğunlu vejeteryan olarak kabul edilirler bunun nedeni ise canlarına kıyma,yalan söyleme ve
Hırsızlık yapmanın hindistan da yasak olmasıdır.Canlılara olan saygılarının başında Reenkarnasyona olan inançlarında baştadır. Bu inanç ise şöyledir; bu dünyada iyi ol hayvanlara sevgiyle bak ve öldükten sonra dünyaya hayvan olarak tekrar gel. Demektir.İnekler, Tüm dünyanın anası olan devi'nin yani tanrıça nın sembolü olduğu içindir.inekler her yerde dolaşırlar dilediğiniz her yerde mesela yolun ortasında bir inek duruyor ve sen inek oradan kalkana kadar bekliyorsun Türkiye'de olsaydı ineğe kalması için korna basılırdı ( ben olsam ben de korna basarım çok Normal)
ineği öldürmek tanrıyı öldürmek gibi sayılıyor.
Hindistan da genelde yumurta süt tereyağı gibi hayvansal ürünler yenmez hindistan da inek eti yiyen biri görülürse linç edilir.
Hindularda milyonlarca tanrı vardır tanrı brahman'ın dünya'yı yarattığı biliniyor yani ineklere tapıyorlar demek yanlış olur.
ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMANIM YEMİN EDERİM.
Lütfen emeğe saygı o kadar yazıyorum o kadar uzun olmasın diye özetini çıkarıyorum lütfen beğenin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİNDİSTAN HAKKINDA HER ŞEY ~2~ FINAL
RandomHindistan hakkında herşey bu kitapta hindistan hakkında her şey kitabının 2.serisi.