HİNDİSTAN DULLARI
İlk önce size dulun kelime anlamını söyleyeyim.Dul kocası ölen kadınlara söylenen kelimedir.
Ama hindistan'da dul demenin kelime anlamı biraz farklı çünkü hindistan'da dul demek yoksulluk, cinsel taciz ve ön yargıyla eş anlamlı.
Hindistan da 40 milyon bayan duldur ve yoksullukla mücadele edemiyorlar.Gelenekler onları karanlığa sürüklüyor mesela eşi öldükten sonra makyaj yapılmayacak , renkli saree giyinilmeyecek sadece soluk renkli saree giyinilecek.
Hindistan'ın başkenti Delhi de dul kadınlar için düzenlenen konferans ta
Pakistan dan gelen avukat da pakistan'da da durumun aynı olduğunu söylüyor orada da aynı cehennemin yaşandığını söylüyor.Hindistan ve pakistan'da da aynı muamele yani dul kadınlar insani muameleler göremiyor lar yani hep dışlanıyorlar ve bir dul bayan asla erkeklerin yanında duramazlar.
"Karımı bir yıl sonra iki katına satabilirim"
Yeni delhi'deki dışlanmış kadınlar "Dullar" konferansına gidiyorlar.
Bu konferansı yapan sadece Hindistan ve pakistan değil bu konferamsı Afganistan,pakistan,bengaldeş,sri lanka,Hindistan,Botan ve Nepalli bayanlarda yapıyor.Pakistan dan gelen bayan da diyor ki,
Pakistan daki kadınlar 3 yasanın,dini hukuk,medeni hukuk ve gelenek yasalarının töre ye göre uygulandığını
Ve toplumun vicdanına göre uygulandığını söylüyor.Ülkemizin bazı yerlerinde hala başlık parası yaygın hatta başlık parası gelinin ten rengine ve toplumsal saygıların göre
Belirleniyor.Dul kadınlar ya kayın biraderleriyle evleniyorlar ama eğer evlenemezse kendini satıyor.Hatta bazen kocaları bile eşlerini sattığı görülüyor.hatta bayan Naz ( pakistanlı olan ) "karımı 100.000 Rupiye aldım ama o kadar güzeldi ki bir sene sonra onu iki katına satacağım"
Pakistan da 3 milyon afgan mülteci bulunuyor. Bunların bir kısmı savaş sırasında ölenler. Yarısı bir koğuşa sığınızmış olanlar onları ilk başta kendi aileleri sömürüyor. onların karneleriyle yemek alıyoar ve onları fuhuşa zorluyorlar. Naz bu aşağılamaları kendisi de görmüş yani kendisine yapılmış üstelik pakistan da kadın sığınma evleri bile yok!! Hatta bazen eşini sen öldürdün diye kadınları dövüyorlar evini yakıyorlar paralarını bile alıyorlar.ARKADAŞLAR BENDEN BU KADAR KISALTA BİLDİĞİM KADAR KISALTTIM VE ÇOK DA YORULDUM.
Medya dul kadın sareesi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİNDİSTAN HAKKINDA HER ŞEY ~2~ FINAL
RandomHindistan hakkında herşey bu kitapta hindistan hakkında her şey kitabının 2.serisi.