9. Den nye gutten

186 14 0
                                    

Da jeg kom inn i stallen om morgenen sto det en ny gutt der og møkket ut av boksen til Storm. Han kikket på meg og smilte. Han hadde nesten sort hår, grå øyne, han hadde slank, muskuløs kropp og var omtrent like høy som Lucas. Han var egentlig veldig kjekk.

"Hei, hvem er du?" spurte jeg usikkert. Han rettet seg opp, satte fra seg greipa og gikk mot meg. Han strakte ut hånda og sa:

"Jeg er Logan, og du må være Jenna Winterford, ikke sant?" spurte han uten å ta øynene fra meg. Han hadde ganske pene øyne.

"Jepp, det er meg. Er du en ny stallhjelp?

"Ja, jeg ble ansatt av Lissie." svarte han.

"Oja, det er mormoren min, det!" smilte jeg. "Skal du jobbe her bare i sommerferien eller lengre?"

"Dette er bare en sommerjobb, det er ivertfall det som er planen!" smilte han tilbake.

Logan's POV:

Jenna var virkelig pen med det lange lysebrune håret og de grønne øynene, lurer på om hun har kjæreste.

"Er dette virkelig din Stormdancer Silver Stream?" spurte jeg.

"Jepp, hvordan kjenner du til ham?" spurte Jenna og smilte litt forlegent.

"Jeg har hørt at han er en fantastisk spranghest og kan nå langt, pluss at dere har vært på TV og radio mange ganger etter forrige helg med den sorte hesten!" svarte jeg.

"Åja, stemmer det, ja!" sa hun.

Så gikk stalldøra opp og en gutt kom inn. Hvem var det? Da Jenna snudde seg smilte de begge to. Var de sammen? Og så fikk han øye på meg.

Lucas' POV:

"Hei, er du den nye stallhjelpen?" spurte jeg rettet mot gutten. 

"Ja, jeg er Logan, og du?" spurte han.

"Jeg er Lucas, en av stallhjelpene her, jeg bor i den store drengestua ved siden av hovedhuset!" svarte jeg. Vi satte igang med jobbingen og jeg merket at Logan kikket på Jenna omtrent hele tiden, så begynte han å flørte med henne, dette kan bli en hard konkurranse. Da Jenna gikk ut av stallen for å begynne ute, kom Logan bort til meg.

"Er du og Jenna sammen?" spurte han. Hva skulle jeg gjøre, lyve? Da ville han nok ikke prøve seg på henne. Jeg bestemte meg for å si det som det var, løy jeg ville han ha funnet ut sannheten en gang uansett.

"Nei!" svarte jeg. 

"Har hun en annen kjæreste da?" fortsatte han.

"Nei, hvordan det?" spurte jeg.

"Nei, jeg bare lurte." sa han og fortsatte med arbeidet. Det var dette jeg hadde håpet ikke skulle skje. 

"Hvor gammel er du egentlig?" 

"Jeg blir seksten i august!" svarte han meg. Han var jo like gammel som Jenna i tillegg. 

Jenna's POV:

Logan var kjekk, men det var Lucas også. Vanligvis når gutter så meg, ble de slik som han. De begynte å smile og prøve å få oppmerksomheten min. Som oftest greier jeg å overse det, men denne gangen var det ikke så lett. Jeg sto å koste med Melody og bestemte meg for å gå inn å smøre på salven til Storm.

Hest "Wild Jumping Desert"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora