KETAR lutut nak panjat motosikal besar Irfan. Lagi gemuruh bila dia sudah berada di atas motosikal besar itu. Edlin cuba bertenang sebaik mungkin. Relaks Ed..
“Pegang kuat-kuat!”
Edlin teragak-agak nak memegang bahu Irfan. Tetapi, bila terdengar deruman garang motosikal barulah Edlin pegang jaket Irfan kiri dan kanan. Bila Irfan mula memecut motosikal besarnya Edlin kalut memeluk pinggang lelaki itu pula. Laju dan sudah tentu dia gayat, okey!
Mereka sampai ke KLCC..
Dari Putrajaya ke KLCC, jauhnya Irfan bawanya pergi. Terasa lututnya menggigil sewaktu turun dari motosikal. Serius, ini perkara baru dalam hidupnya. Namun begitu, Edlin cuba mengawal perasaannya sebaik mungkin di depan Irfan.
“Orait, dah sampai..” Irfan senyum seraya membetul-betulkan rambutnya. Helmet fullface pula sudah diletakkan di atas tangki minyak motosikalnya.
Mata Edlin terkelip perlahan menuruti setiap tingkah Irfan yang sedang membetulkan rambutnya. Terasa sesuatu di hatinya. Edlin pejam mata, tarik nafas dalam-dalam..
Kemudian, Edlin cuba senyum menutupi gemuruh di jiwanya. Sambil itu, tangannya juga sibuk membetulkan rambutnya yang kusut diterbang angin sewaktu menaiki motosikal lelaki itu. Hari ini, dia hanya memakai t-shirt dan jeans. Rambutnya pula dilepas bebas. Edlin tidak pasti dengan penampilannya tetapi inilah dirinya, sempoi!
Mereka berdua berjalan-jalan di dalam KLCC. Edlin perhatikan lelaki itu sentiasa menjadi perhatian perempuan yang lalu-lalang. Edlin tiba-tiba terasa kerdil, mereka berdua terlalu banyak perbezaannya. Perasaan rendah diri buatkan Edlin rasa nak berjalan jauh sebatu daripada Irfan.
“Abang Irfan!” Irfan dipanggil seseorang. Mereka berdua serentak berpaling. Seorang gadis comel berusia belasan tahun bersama-sama beberapa temannya menyapa riang Irfan.
“Cici buat apa kat sini?” terjumpa anak kawan umi di sini, Irfan menegur ramah.
“Jalan-jalan, shopping, tengok movie.. abang pula buat apa di sini?” tanya Cici sungguh riang. Teman-teman Cici juga kelihatan sangat teruja dengan Irfan. Edlin ditolak ke tepi.
“Ye ke? Sama la, jalan-jalan dengan kawan abang,” pandangan Irfan baru beralih ke arah Edlin yang sudah jauh ke belakang. Irfan pula di kelilingi gadis-gadis muda.
Senyuman Irfan, Edlin balas dengan senyuman mendatar saja. Temujanji mereka bukan temujanji lagi. Edlin hanya mampu melihat gadis-gadis muda itu mengerumuni Irfan. Bengang tetapi dia tiada hak ke atas lelaki itu. Sungguh, Edlin berkecil hati tetapi dia bukannya sesiapa bagi lelaki itu. Jadi tayang muka mono sajalah, Ed!
“Kita tengok wayang okey tak abang? Ramai-ramai baru best!” ajak Cici selamba peluk lengan Irfan. Edlin yang jauh di belakang cuba tahan perasaannya yang rasa nak meletup. Hii.. tak padan budak sekolah!
“Ed, awak okey?” tanya Irfan, toleh ke belakang. Edlin jauh sekali di belakang. Irfan jadi tidak enak.“Hah, apa?” Edlin buat terpinga-pinga. Kalau boleh nak dihalau budak-budak ni sekarang jugak!
“Tengok wayang okey kan, mak cik?” Cici tayang senyum comel. Tapi, pada pandangan mata Edlin nampak sangat kepalsuannya. Teman-teman si Cici masing-masing berpeluk tubuh dengan senyuman sumbing mengirim telepati tidak senang dengan kehadiran ‘mak cik’ seorang ini.
“Mak cik okey aje..” balas Edlin dengan senyum senget dengan mata hampir sepet. Mak cik? Sabar.. sabar..
“Mak cik dah setuju, jom abang kita beratur beli tiket,” Cici riang tarik lengan Irfan sampai ke TGV. Diikuti teman-temannya dan akhir sekali Edlin mengekori dari belakang dengan langkah malas.
YOU ARE READING
PEMILIK HATI ENCIK DOKTOR
RomanceProduct Description TAJUK : PEMILIK HATI ENCIK DOKTOR PENULIS : WAN ROHAYU NO ISBN : 978-967-0657-75-2 BLURB Siapalah yang tak nak jadi kekasih encik doktor? Dengan karisma dan paras rupa Dr Irfan, sudah pasti ramai perempuan yang tergila-gila, meng...