BAB 1

29 2 1
                                    

"Blah la budak pelik.Baik kau berambus je dari sekolah ni."

"Menyusahkan kitorang la kalau kau ada kat sini."

"Wey , jom la blah.Seram pulak aku nak duduk dekat dengan dia."kata gadis berambut ikal mayang.'Apahal la diorang ni.Ni bukan sekolah korang pon nak suruh aku berambus.'kata Viola dalam hati.

"Perhatian kepada murid yang bernama Viola Mavd Mavgreitta , sila datang ke bilik pengetua sekarang juga."

Viola bangun dengan wajah yang sangat tenang dan terus bergerak ke bilik pengetua.

"Saya minta maaf Viola.Tapi kamu memang perlu ke sekolah tu.Ini adalah keputusan muktamad dari pihak kementerian dan pihak sekolah.Sekali lagi saya minta maaf." beritahu pengetua dengan riak wajah yang sedih.Kalau Viola tak payah cakap la.Nak nangis pon ada jugak kat wajah dia tu.Tapi dia tahan supaya nampak kuat di hadapan pengetua.

"Terima kasih cikgu atas pemberitahuan ni.Bila saya kena masuk sekolah baru tu?" tanya Viola."Kamu perlu ada di sana esok.Jangan risau , barang-barang kamu akan dihantar." balas pengetua."Kamu boleh balik sekarang."sambungnya lagi.

----------------

"Lycia tak nak la nenda.Dekat sekolah lama ni , Lycia baru je dapat kawan tetiba kena tukar sekolah pulak.LYCIA TAK NAK!!!"jerit Lycia.

"Tolonglah Lycia.Ini untuk kebaikan Lycia jugak.Lambat laun diorang akan tau jugak pasal kuasa Lycia tu.Sekurang-kurangnya Lycia tak la nampak ganjil sangat sebab diorang semua pun ada kuasa jugak.Tolong la Lycia.Nenda merayu pada Lycia." kata Permaisuri Anastasia.

Lycia mengeluh perlahan."Baiklah Nenda.Lycia pergi sekolah tu."

----------------

"Betul ke anakanda nak pergi sekolah tu?Bonda risaulah.Macam mana kalau anakanda tak jumpa Chris?" kata Permaisuri Diandra.

"Janganlah risau Bonda.Anakanda akan pastikan Chris balik semula ke istana.Bonda jangan risau ye?" jawab Wendy sambil tersengih.

"Baiklah.Bila anakanda mahu bertolak?"."Malam ni sebab esok pagi anakanda sudah mula persekolahan.Anakanda tak mahu lambat pada hari pertama sekolah"."Kalau begitu anakamda pergilah bersiap.Takut tak sempat"

"Baik bondaku tersaayaaaaang" kata Wendy dalam nada bergurau.

Alcea Rosea High SchoolWhere stories live. Discover now