FANTASIA SHOPPING CITY MALL
"Aku nak pergi beli blaus jap.Nanti aku datang balik." kata Mel lalu meninggalkan rakannya.
Dia turut menarik Erik supaya mengekorinya.Erik hanya mengikut saja."Aku ngan Ash nak gi 'Ice Cream Dream House' jap.Dah lama aku tak makan aiskrim favourite aku tu.Bye!" ujar Viola lalu meninggalkan Lycia dan Louis.
Lycia Louis POV
'Tak guna betul la.Siap korang balik dorm nanti' bisik hati Lycia
"Jom la.Kau nak beli apa?" tanya Louis. Lycia menggelengkan kepalanya.
"Aku tak nak pape pun.Aku ikut je la kau gi mana." balas Lycia.
"Kalau macam tu kau teman aku la.Aku nak cari birthday gift sepupu aku.Dia ni memilih sikit.So,kena cari kat Limited Editon Collection.Teman aku boleh?" ajak Louis.Lycia hanya menganggukkan kepalanya.
Di Limited Edition Collection
"Smart gile hoodie ni.Nak beli la"gumam Lycia perlahan.Dia menyeluk poket seluarnya.
'Alamak!Aku mana bawa duit.' kata hati Lycia.
Tiba-tiba ada satu tangan mengambil hoodie tersebut. Baru saja Lycia ingin memarahi orang yang mengambil hoodie itu , dia terkejut. 'Laaa. Louis ke. Ingatkan sape la tadi sibuk nak ambil barang aku ni' bebel Lycia dalam hati. Louis mengambil tiga helai hoodie yang sama jenis. Yang berwarna kuning , merah dan jingga.
'Banyak giler dia beli. Bapak tamak sepupu dia ni. Kalau aku bawa duit tadi mesti yang warna kuning tu aku punya. Argh! Lantaklah' bebel Lycia dalam hati. Baru saja Lycia hendak keluar dari kedai itu , ada tangan yang menarik lengannya.
"Kau nak pergi mana?" tanya Louis."Keluar jap. Tunggu kau lama sangat. Bukan dapat apa-apa pun"sindir Lycia. Louis mencebik. "Sape kata tak dapat apa-apa? Nah! Kalau kau balik tadi membazir je aku beli"." Apa ni?"."Tengok la. Aku nak kau pakai sekarang."
Lycia membuka beg yang diberikan oleh Louis itu. Membulat matanya apabila terlihat benda yang diberikan oleh Louis.
"Serius. Kau nak bagi aku ke?"soal Lycia. Louis mengangguk. "Thank you!!!" jerit Lycia dan tanpa sedar serta tanpa sengaja Lycia terpeluk Louis. Ulangan TERpeluk. Louis terkejut terkaku tersentak dan bermacam lagi ter.
Bunyi telefon bimbit Lycia menyedarkan mereka berdua.
"Hello Vi. Asal kau call aku ni hah?"tanya Lycia.
"Tolong aku weyy"ujar Viola.
"Macam mana aku nak tolong kalau aku tak tau apa masalah kau. Cuba bagitau aku dulu"
"Ash! Dia bekukan tangan aku. Cuma api lava yang kuat je boleh cairkan. Kau punya lava kan kuat. Dah lebih tahap lima. Tolong lah sahabatmu ini wahai sahabatku Lycia.
YOU ARE READING
Alcea Rosea High School
FantasyAlcea Rosea High School , sekolah yang menempatkan pelajar-pelajar yang mempunyai kuasa luar biasa. Disebabkan mempunyai kuasa , Viola dihalau oleh sekolahnya untuk ke sekolah itu . Manakala Lycia pula dipaksa oleh nendanya untuk kebaikan cucunya...