BAB 2

21 2 0
                                    

"Baiklah semua.Harini kita ada murid baru!!" jerit Ejen Reika dengan perasaan gembira dan teruja."Silakan masuk kamu bertiga"

Viola , Lycia dan Mel melangkah masuk ke dalam kelas 4 Gardenia.

"Baiklah cikgu perkenalkan.Yang memakai hoodie merah tu Lycia Nylora Quintessa.Kamu boleh panggil dia Lycia sahaja.Yang pakai hoodie hitam tu Mel.Walaupun mereka pakai hoodie tapi mereka bukannya kembar.Nama Mel ialah Wendy Melina Advilent.Dan yang terakhir ialah ....."."Hai!!Nama saya Viola Mavd Mavgreitta.Korang boleh panggil Viola je.Selamat berkenalan ye semua"kata Viola sambil tersenyum.

"Kamu bertiga boleh duduk di tempat belakang sekali .Dibelakang tiga orang lelaki tu".Mereka pun bergerak ke tempat yang ditunjukkan.

KRING!KRING!

Loceng berbunyi menandakan tamat waktu persekolahan.Mereka bertiga disapa oleh lelaki dihadapan mereka.

"Hai!"kata lelaki yang berambut putih.Mereka tidak membalasnya.

"Korang ni kenapa?Asyik diam je.Time cikgu mengajar pun korang senyap je!Korang tak de mulut ke?"tanya lelaki berambut hitam."Hai" kata Viola."Yang korang berdua ni pekak ke bisu hah?!"tengking lelaki berambut merah.

"Kalau korang tegur kitorang setakat nak tengking-tengking baik tak payah tegur"balas Lycia dan Mel lalu berdiri dan meninggalkan tiga orang lelaki itu.

"Ish , korang ni.Kan dah tak dapat berkenalan dengan diorang.Aku nak korang minta maaf kat diorang esok.No excuse"kata lelaki berambut putih dengan tegas."Berlagak betul la dia tu"adu lelaki berambut hitam itu."Betul cakap kau tu.Dah la , jom blah"balas lelaki berambut merah.

----------------

Keesokan harinya...

"Saya minta maaf atas kesalahan saya dan rakan-rakan saya.Tolong maafkan kami"kata lelaki berambut putih."Kami tak marah pun cuma terasa hati sikit.Ye la ,nak berkenalan tak salah cuma gunalah cara yang baik sikit.Tak yah la nak tengking-tengking"kata Mel

"Okey...aku mengaku tu salah kitorang.So , korang maafkan kitorang tak?"."Cuma kau je la yang kitorang maafkan sebab cuma kau je yang minta maaf"kata Lycia."Habis kawan-kawan saya macam mana?"."Macam mana apa?"tanya Mel."Tak nak maafkan ke?"."Bergantung"."Bergantung pada apa?"."Bergantung pada kesungguhan diorang"kata Lycia."Macam mana nak tahu?"."Dengan satu syarat"jawab Viola."Apa dia?"."Shopping kat Fantasia Shopping Complex.Amacam?"tanya Viola."Ok.Esok pukul 10 sharp.Kitorang amik korang kat dorm."."Ok.See you tomorrow.Bye!"ujar Viola.

----------------

BOOM!!!

Bunyi letupan berpunca daripada serangan bebola besi Viola.Serangannya tidak mengenai sasaran iaitu Lycia.

"Pergerakan kau terlalu lambat la.Mana perginya stamina kau ni?"marah Lycia.

"Sorry la.Aku tak fokus.Lagipun kau tetiba je ajak kitorang berlatih.Dalam hutan lak tuh.Mana aku tak takut"jawab Viola panjang lebar.

"Aku rasa aku tau nape dia tak fokus.Mesti kau teringat kat si budak Ash tu kan?"teka Mel.

"Kau ni main teka je.Betul lak tuh"balas Viola dengan muka selamba.Selepas itu dia seperti tersedar lalu menutup mulutnya.

"Kan dah kantoi"jawab Lycia dan Mel serentak dengan senyuman nakal.

"Hai...Apa korang buat kat sini?"

Alcea Rosea High SchoolWhere stories live. Discover now