BAB 4

28 2 1
                                    

KEESOKAN HARINYA...

VIOLA POV

"Asal nak jumpa kitorang ni Ash?" tanya Viola. Mana tak pelik , dah la baru kenal.Ajak jumpa pulak dam hutan.Meremang bulu roma aku.

"Sebab nak minta maaf dekat korang la.Sebab apa lagi.Kitorang ni bukannya jenis yang suka ambil kesempatan" balas Erik acuh tak acuh.

"So?"

"Kitorang minta maaf sebab tengking korang haritu.Kitorang takde niat pun tapi bila korang macam tak layan tu yang kitorang geram tu.So sorry.Please forgive us."ujar Louis.'Tak pasal-pasal jatuh reputasi aku.Huh!'bisik hati Louis.

"Kitorang maafkan dengan satu syarat ......."kata Lycia.Tersenyum The Knight dengan kata-kata Lycia tiba-tiba mati selepas mendengar perkataan 'syarat'.

"Apa syaratnya?"tanya Ash.Muka mereka seperti ketakutan.'Janganlah dia suruh buat benda mengarut.Habislah kitorang' bisik hati Ash.

"Tak yah takut sangat.Bukan kejam pun"

Thr Knight mengeluh perlahan selepas mendengar kata-kata Lycia.

"Korang kena belanja kitorang kat Fantasia Shopping City Mall.Semua yang kitorang nak korang kena bayarkan.Okey?Deal?" The Knight berbincang dulu sebelum setuju dengan cadangan Viola.

"Kalau macam tu , korang ambil kitorang esok pukul 10 kat sini Bye!" kata Mel lalu hilang bersama-sama Lycia dan Viola.

END POV

"Wey , Ash.Sape nama budak yang diam je tu?Yang pakai hoodie tu."tanya Louis.

"Kau dah lupa ke nama dia?Kan haritu Ejen Reika dah intro diorang.Kau buat apa masa tu?" pelik sebab rasanya Louis ada dalam kelas time tu.

"Aku buat kerja kut masa tu."fikir Louis.

"Nama dia Lycia."

"Yang sentiasa senyum tu?" soal Erik.

"Yang korang tanya ni kenapa sebenarnya.Dah jatuh cinta dengan diorang ke apa?" tanya Ash.

Erik dan Louis sekadar senyum sambil menunjukkan lambang 'peace'

"Makan nasi minyak la aku lepas SPM ni.Hehehe." usik Ash.

"Ha'ah la Ash , betul cakap kau.Hahahahaha." sambung Erik dengan tawanya.

"Memanglah.Kan aku kena kahwin paksa dengan puteri keluarga Quintessa.Korang dah lupa ke?" balas Louis sedih.

Terus mati ketawa Erik dan Ash.Mereka memandang muka kawan mereka.

"Sabar je la.Mungkin dia yang terbaik untuk kau." kata Ash memberi semangat kepada Louis.

"Bila kau jumpa bakal tunang kau tu?"tanya Erik.

"Minggu depan." balas Louis acuh tak acuh."Dah la.Malas aku nak fikir.Jom lah balik dorm."

                    **********

"Aku tak nak pergi la!!!"jerit Lycia.

"Kena jugak!!!"paksa Viola dan Mel."Kitorang dah siapkan baju kau dah.Jom la." pujuk Mel dengan muka comelnya.

"Hish korang ni.Yelah aku ikut.Puas hati"."Yeyyy.Sayang kau"Lycia dipeluk oleh rakan-rakannya itu.

"Woiii....lepaslah aku bukan lesbian cam korang!!!"jerit Lycia.

Mereka melepaskan pelukan.Viola dan Mel sudah bersorak gembira.

"Mana baju aku?"tanya Lycia.

"Dalam bilik air.Pakai tau kalau tak , tak nak kawan."ugut mereka dengan muka merajuk.

"Iyaaaa.Aku pakai"lalu dia ke bilik air.

Viola dan Mel tersenyum.Bukan senyuman biasa tapi senyuman jahat.

                   **********

'Betul ke depan aku ni Lycia.Asal pakai blaus tapi pakai hoodie?Eh, kau ni.Nak kutuk dia ke apa?Cantik kut dia pakai blaus.Warna merah lagi , sama macam warna baju aku.'bisik Louis dalam hati.

"Weyyy,aku tak selesalah pakai baju ni.Aku nak tukar" Lycia merengek.

"Kau jangan nak mengada.Kan pakai seluar.Kitorang dah bagi kau pakai kasut converse merah , hoodie putih , seluar putih dan blaus merah paras atas lutut.Okey la tu.Cantik kut." bebel Mel.

'Hish!Membebel pulak budak ni.Dah la aku tak selesa pakai baju ni , Louis tu pulak tengok aku macam nak telan je.Seram la.'bisik Lycia dalam hati.

"Tau la Lycia tu cantik tapi tak yah la tenung bagai nak tembus"bisik Erik kepada Louis.

"Ma...mana ada.Perasaan kau je kut.Hish , memfitnah pulak dia ni"cover Louis. Blushing la tu.Eh , lelaki pun boleh blushing ke?Lantaklah

"Kitorang tak buta lagi la.Nak cover konon.Ko ni mana pandai menipu"balas Erik.

"Apa maksud kau 'kitorang' tu"

"Semua orang pandang kau dan nampak ......."kata-kata Erik dipoyong Louis.

"Nampak apa?"

"Nampak kau  tenung Lycia la"mereka semua menjawab serentak.

"Mana ada la.Aku tengah bawa kereta ni.Jangab kacau.Nanti accident jangan salahkan aku" Louis mengelak dari menjawab soalan lain.

"Dah la tu korang.Eh , weyyy , Lycia blushing la.First time ni.Tak sangka kau boleh buat Lycia blushing Louis.Congrats."mereka semua memandang Lycia dan gelak.

'Kau ni cute la.Macam Cut Meyriska.Aku pulak......Saper eh.Haaa Stefan William.Hehehe' bisik Louis dalam hati.

Alcea Rosea High SchoolWhere stories live. Discover now