P.o.v. Jace

23 2 0
                                    

We staan voor de school, waar we naar toe moeten. We zijn namelijk verhuist. Derek komt net terug van het parkeren van onze BMW. Trouwens hij is maar een 1 uur ouder dan mij. Wij zijn namelijk een twee-eiige tweeling. Derek is helemaal gestrest, dat merk ik aan zijn gedrag. Ik begin te lopen en hij begint ook te lopen.

Dus ja, we lopen de school binnen. Net als altijd moet Derek de deur weer intrappen. En ik kan de groepje meisjes achter me niet missen. We komen binnen en ik kijk zo een beetje rond. Als mijn ogen op een tweeling blijft hangen. Ze zijn een één-eiige tweeling. Ik zie de een iets zeggen, maar ze ziet niet dat de andere weg is. Ze komt onze kant op.

'Wacht alsjeblieft.'roept het andere meisje haar  na, terwijl ze naar haar toe loop.

'Kan het niet harder?!'vraagt de ene tweeling in het zwart aan ons.

'Stop alsjeblieft.'zegt ene met de roze jurkje.

'Nee, maar als dat kon zou ik dat wel doen.'zegt Derek. Ach stop toch.

'Zo zo, nieuw en nu al een grote mond. Zal ik het even voor je verkleinen?!'zegt het meisje in het zwart.

'Doe maar.' Ze wil er net op duiken, als het meisje met roze jurkje voor haar gaat staan.

'Kiara stop alsjeblieft.'dus de ene heet Kiara, dat is trouwens de ene met het zwarte aan.

'Zo, dus jij heet Kiara.'zegt de Derek. Ik noem het meisje met het roze, rosa. Rosa draait met een ruk om.

'Jij moet vooral nu stoppen met praten, anders zal ik haar niet meer tegen houden. En je wilt niet weten wat er gaat gebeuren.'zegt ze tegen Derek.

'O, dus ze kan slaan. Of beter gezegd meppen.' Derek, facepalm. Rosa werd rood. En wat ze deed is alleen maar aan de kant gaan.

-------------

Na een blauwe oog, een gescheurde lip en een bloedende neus verder zijn we nu bij de ziekenkamer van de school.

Het meisje heeft gelukkig niet veel alleen een gescheurde lip. Schandelijk eigenlijk dat Derek gewoon een meisje een gescheurde lip heeft gegeven. Derek heeft trouwens, op dit moment een blauwe oog, een bloedende neus en een gescheurde lip. Ik hoop dat dit hier zal stoppen.

Derek mompelt al de hele tijd dingen tegen mij. Maar ik luister niet echt. Mijn ogen zijn meer gericht op rosa die haar zus der lip af dept met die ene gele/bruine spul. Ze doet het heel voorzichtig, want elke keer als ze het doekje op de lip doet, betrekt het gezicht van Kiara.

Na een tijdje is ze klaar. Ik zie iemand vanuit de gangen komen, deze kant op. Ik denk dat het de directeur moet zijn. Het word er geloof ik niet beter op.

'Zo zo, wat is er nu weer gebeurd, Kiara?'

'Een kleine vecht partij met die daar, meneer.'zegt Kiara

'Oké. Kom maar allebei mee. Zijn jullie twee hier oog getuige van?'zegt meneer tegen mij en ook tegen rosa.

'Ja, meneer.'zegt ze meteen.

We staan allemaal op. Rasa en Kiara lopen voorop. En wij achter hun. We komen uiteindelijk bij de directeurs' kantoor. We lopen binnen en rosa en Kiara gaan gelijk zitten. Wij zijn te laat en moeten staan.

'Dus vertel maar eens jongeman hoe heet jij?'vraagt hij aan Derek.

'Ik meneer, heet Derek. En dit hier is mijn eigen broertje, die maar een 1 uur jonger is dan mij, heet Jace.' Ik knik alleen maar.

'Hoe bedoel je een 1 uur jonger, Derek?'

'Wij zijn een twee-eiige tweeling. En ik ben dus eerder geboren.'

'Mag ik jullie achternamen weten misschien. En daarna kunnen jullie de oorzaak vertellen van de ruzie.'

'Oké meneer. Onze achternaam is Verstuk.'

'Aha ik heb het gevonden, jullie zijn hier dus nieuw. En jullie zitten in klas 4 havo 4.' Rosas' gezicht betrek een beetje. Kan het iets te maken hebben met hun klas?

'Watt?!'zegt Kiara,'Meneer dit meent u niet, zeg alstublieft dat het niet waar is.'

'Maar dat is het wel Kiara. Oké, begin jij nu maar te vertellen.'

'Maar meneer..'

'Geen maar, maar begin nou.'

'Kijk...dus hij begon en ik heb hem een klap verkocht.' Ze heeft heel het verhaal tot in het detail verteld.

'Nou mijn kind, het is aan jou. Je laat dat meisje met rust of je krijgt een verschrikkelijke jaar hier op school. Van mij het zeggen.'

'Maar meneer zij heeft het recht niet om te slaan.'

'Geen gemaar en dat heeft ze zeker. Nou vertrekken allemaal ik heb nog heel wat zaken te doen.'

'Fijne dag nog meneer.'zeggen ze op een zoetige manier allebei. We lopen allemaal de kamer uit. En dan begint Derek gelijk met praten.

'Wat denk jij wel niet onbeschoft!'

'Wat ik denk is dat jij je bek even moet snoeren, anders heb ik geen goed nieuws voor je.'zegt Kiara gelijk.

'Wat als ik dat niet doe?!' Derek je wilt het zelf.

'Nou dat zulle dan erge gevolgen hebben.'

'Genoegggg!!!'schreeuwt rosa, ze kijkt ons allemaal aan.

'Wat?!'zegt Derek.

'Eenhoornpoep, nou goed. Jullie moeten even ophouden. Ik ben het echt zat,'ze kijkt ons stuk voor stuk aan,'Weet je, jullie twee moeten even weg blijven van ons. Want ik trek dit niet meer oké. Ik wil niet dat mijn zus geïrriteerd word, want jullie hebben gezien wat voor schaden ze kan maken. Dus hou op. Discussie is hier geëindigd. Kom Kiara, we gaan.' Ze trekt aan Kiaras' arm zonder op antwoord te wachten en loopt naar de les. We zijn een halfuur te laat, maar dat boeit niet. Ik en Derek lopen er maar achter aan, terwijl hij de hele tijd mompelt.

We zijn voor de deur van het lokaal en rosa en Kiara kloppen op de deur.

'Kom binnen.'

'Hallo mevrouw we waren bij de directeur. Daarom zijn we laat.' Ze knikt dat we mogen zitten.

'En wie zijn jullie?'vraagt ze aan ons.

'Wij zijn de nieuw komelingen, mevrouw.'

'Oké kies maar een plek en ga maar zitten.' We knikken en we gaan dan opzoek naar een plek. En weet je waar dat is?

Dark and pink Side -twinnie- (On hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu