~ ETT ÅR TIDIGARE ~
"Vi ber att spänna fast säkerhetsbältena och vi är klara för landning. Tack för att ni har valt att flyga med oss och ha en fortsatt trevlig kväll."
Jag hopade till av högtalarna och märkte att jag nästan låg på kvinnan som satt bredvid mig. Jag bad om ursäkt och satte mig tillrätta.
Jag var så nervös. Det är första gången jag är i London och det är första gången som jag ska träffa pappa.
Jag tog mitt handbagage och klev ut ur planet. Det såg inte så annorlunda här, det såg nästan ut som Sverige.
Jag hämtade mina väskor och tog upp ett foto som jag hade fått av mamma när jag var liten. Det var ett foto på pappa så jag skulle känna igen honom. Jag tittade mig omkring och där stod han. Jag tittade på kortet en gång till och nu var jag säker, där borta stod min pappa.
Jag började gå mot honom och kände hur nervositeten bubblade inom mig.
"Hey, I'm Damond. And you must be Lolita."
"Hi Damond." Sa jag och log lite försiktigt. Jag kände mig som ett litet barn framför honom.
"Well, was the trip ok?"
"Yes I slept through the hole flight so it went fast."
"So good. Let me take one bag."
Vi gick mot hans bil under tystnad. Stämningen var väldigt stel och jag försökte komma på något att säga.
Vi kom fram till hans lägenhet och jag började packa upp mina kläder. Rummet var mindre än mitt förra och det fick nästan bara plats en garderob och en säng. Jag hörde en knackning på dörren och Damond kom in.
"I just waned to se so you are alright."
"Yeah, I'm nearly done unpacking"
"Good, the food is reddy so you can come when your done."
Han gick ut till köket och jag satte mig på min säng. Han kanske inte var så hemsk som mamma sa att han var. Han kanske hade förändrats.
____________________________________________________________________________________________
Förlåt att kapitlet blev så långtråkigt och kort men jag måste bara komma igång med det hela. /anna
YOU ARE READING
The Cafe Girl
Teen FictionLia blir tvungen att flytta till sin pappa i London när hennes mamma dött. När hon flyttar värkar det som att all tur och lycka stannat kvar i Sverige och hennes liv blir en plåga. När hon precis har tappat hoppet om att få ett bra liv igen träffar...