-5-

35 11 2
                                    

"Lain kali perangai beruk kat hutan tu jangan dibawak ke sekolah. Untung saya suruh diri kat luar kelas je. Kalau kelas lain, memang saya dah suruh lari kat padang tu 5 round."

Mak aih cikgu ni. Ayat dia pedas siot.

Asal mesti beruk?

And asal author suka sangat guna beruk? hahaha kk

Tapi tunglah diri je. Takde hal lah.

Sebab bab berlari ni,

aku failed.

Dengan ketinggian 149 cm dan stamina aku yang lemah ni, kau rasa berapa jam yang aku perlukan untuk habiskan 5 round?

Time sukantara pun aku cilokk daripada kena lari. Masatu, barulah aku hargai betapa 'seghonoknya' belajar. Aku lebih sanggup mendap dalam kelas berjam-jam utk belajar sains than berlari depan orang ramai.

Aku menyiku pinggang Farhan sambil beri isyarat mata.

Entah macam mana dia faham pun aku taktau,

"Kami mintak maaf cikgu. Kami janji tak gaduh lagi" and bawak perangai beruk kat hutan lagi.

Serentak kami menuturkannya. Uwahh twin by heart ke? Yang ayat last tu just dalam hati jelah. Kang betul-betul sebut, naya je kena hempuk dengan handbag dia yang besau bebeno tu. Taktau ah dia isi apa.

Aku syak, barang makeup kot. Sebab,

makeup dia sumpah tebal nak mati HAHAHAHAHA jahat do aku

Tapi, lawa lah jugak. Bila aku cite dia ni garang pe sume, mesti korang expect yang dia dah tua kan?

Salah.

Baru 25 guysss.

Nak aku pinangkan dia tuk abang korang? Boleh boleh. Just pm me. Janji ah dulu yang abang kau angkut dia jauh-jauh dari sekolah ni.

Annoying sia. Suka marah tak tentu pasal. Nasib dia tak ajar aku. Tadi tu pun dia just ganti masa BM.

"Auni, awak ni kan pelajar harapan sekolah blablablablablablablablablablabla."

Keh, aku pun dah bosan taip bla.

"Okay cikgu. Saya akan cuba yang terbaik."

Dia just suh aku jadi budak baik n rajin study je.

Aku toleh ke arah Farhan.

Ni baru hari kedua. Macam mana pulak hari-hari yang mendatang bersama dia?

Weh ayat macam duduk serumah pulak hakhak.

Dah puas cikgu tu berceloteh, dia pun blah.

Malas nak ambil pusing, aku terus masuk ke kelas tanpa jemput si Farhan masuk.

Ada kaki kan. Pepandai lah dia masuk sendiri.

"Yow Oni! Kau okay tak? Ada cedera kat mana-mana tak?" ujar Lily dengan nada risau sambil membelek tubuhku.

Sengal lah Lily ni. Dia ingat aku pi bergaduh ngan gangster ke tadi.

Aku tonjol kepalanya, uih macam batu.

"Okay je. Otak aku ada lagi."

"Ohh syukurlah. Aku takut jugak kalau kalau kau dah takde otak nanti,, tetiba kau switch rasa benci kat Farhan jadi cinta."

Taik dia lah.

"Diam ah kau. Nonsense."
Mata ke atas, hidung kembang.

Tetiba ada yang menyampuk,

"Ehh Auni kau jangan nak rampas Farhan aku eh. Dia aku punya tau!"

Entah zaman bila pulak ada tulis kat Farhan punya dahi yang dia tu minah ni yang punya?

"Weh Lily. Aku terdengar bisikan syaitan doe. Kau dengar jugak tak?"

Lily yang memang satu kepala dengan aku pun melayan,

"Aku ingat aku sorang je dengar. Kau pun?!"
Dengan muka beriya Lily tu, sumpah aku taktahan nak gelak. Sebijik macam muka bapak Luqman Podolski bila dia kantoi makan rasuah yang dalam vid ayah tak puasa tu.

Kalau kau masuk dalam story ni pun, konfem kau dah guling-guling ketawa.

"Pftttt eh dahlah. Bilik guru jom. Aku nak jumpa cikgu."

"Kurang ajar kau Auni! Kau fikir kau bagus sangat ke?!"

Minah ni or namanya, Amy ni bukannya classmate aku. Dia je gedik nak masuk sini kejap. Kononnya nak jumpa dengan Sarah. Padahal si Sarah tu bukannya kawan dia pun. Aku tau, dia just nak tengok Farhan je.

And guess what?

Dia anak sedara Miss Jun n ofkoss dia pun bermakeup tebal.

Takkan tak kena tahan dengan pengawas?

Halah poket tebal, suap je lah sekolah. Habis cerita.

Siyes la kalau aku tampar Amy sekarang, budak-budak kelas aku mesti sesak nafas nanti sebab jerebu. Entah-entah satu Malaysia pun boleh cuti jerebu. Tak pasal-pasal keluar kat surat khabar;

"angkara dendam terhadap musuhnya, habis satu Malaysia terkena padah."

Eik. Masuk akal ke? 💩

Sekarang, dia dah macam pontianak dok menjerit. Padahal aku cuma kat depan dia je pun.

dehek la sakit siak telinga aku.

Budak-budak lain memang tahu yang aku tak sebulu dengan Amy sejak dulu lagi. Sejak aku kapel dengan Kimi lah.

Kimi? hmm

Dorang memang anti-Amy n beriya sokong aku utk bidas balik si Amy. Malangnya, harini Auni malas nak sembur Amy gatal ni.

Malas jugak nak gaduh, aku dengan Lily terus angkat kaki.

Sedetik Lebih Where stories live. Discover now